דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן אישי 

מאת    [ 29/05/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 1771 פעמים ]

מה מאמן אישי בעצם צריך לעשות?

חקר ההנעה (או "מוטבציה" כמו שרוב האנשים מכירים אותו) הוא אחד מתחומי המחקר היותר חמים של הפסיכולוגיה בימינו. רובנו לא יודעים למה אנחנו זקוקים למאמן אישי על מנת לעשות דברים שאנחנו בצעם יכולים לעשות גם לבד. זאת שאלה שהרבה מדענים מנסים לענות עליה.

תפקידיו הרבים של מאמן אישי משתנים מעט מאיש מקצוע לאיש מקצוע, לפי תחום התמחותו. ישנו מאמן אישי שמתמחה בגישור משפחתי, ישנו מאמן אישי שמתמחה בהצבת יעדים, יש מאמן אישי שמתמחה בניהול משברים. כל מאמן אישי עוסק בתחום קצת שונים של המקצוע הרחב הזה שנקרא קואצ'ינג. בכל זאת, ישנם כמה מאפיינים שמשותפים, או לפחות צריכים להיות משותפים לכל מי שעוסק בתחום האימון האישי והגישור המשפחתי.

בראש ובראשונה, מאמן אישי צריך להיות מנוסה. מאמן אישי מקצועי צריך להיות אדם שחווה ועבר בחיים שלו הרבה, שיודע להתמודד עם קשיים ומשברים, ואינו מתגלח על זקנו של הלקוח שלו. ממאן אישי שהלקוח או מאומן שלו יידע שלא עמד בכוחות עצמו בדרישות שהוא מציב בפניו, יסתכל על המאמן האישי שלו בזלזול ויתקשה לעמוד בדרישות שאותו מאמן אישי מציב לפניו.

דרישה נוספת, וחשובה מאין כמוה, היא שמאמן אישי שעוסק באימון או בגישור משפחתי, יבין בצורה מעמיקה ומקצועית את נפש האדם. בין אם זה ברמת הפסיכולוגיה, או ברמת ההתנסות האישית, מאמן אישי חייב לדעת איך אנשים עובדים. לגשת לאדם שבור שהרגע פשט רגל ואיבד את העסק שלו מבלי טיפת אמפטיה ולהגיד לו "פשוט תרים את עצמך ותמשיך הלאה", אולי יגרום למאמןה אישי להרגיש מאוד טוב עם עצמו אבל הלקוח שלו לא יקבל מזה כמעט כלום חוץ מעוד כאב לב.

המאמן האישי חייב להבין בנבכי נפשו של האדם ולדעת כיצד אפשר ליצור שינוי חיובי בחייו. מכאן שואב תחום הקואצ'ינג שואב הרבה ידע מתחום בפסיכולוגיה שנקרא פסיכולוגיה קוגנטיבית התנהגותית, תחום זה עובד על רעיון מאוד פשוט: שינוי עושים במעשים ולא בדיבורים. מאמן אישי טוב דוגל באסטרטגיה של מעשיים. זה לא חשוב אם הלקוח שלך יצליח או יכשל, העיקר שהוא ימשיך לנסות.

יש הרבה אנשים שנוטים לדבר הרבה, ולעשות מעט או מעט מאוד. תפקידו של מאמן אישי הוא להפוך את המשוואה הזאת בדיוק. מאמן אישי גורם ללקוח או מאומן שלו להתחיל לדבר מעט, ולעשות הרבה. ברגע שיש הרבה עשייה מאוד קשה ליהכשל לאורך זמן, הניסיון כבר יעשה את העבודה של מאמן אישי.   

דריך טיולים המתמחה ב: טיסה לניו יורק, טיסה לפריז, טיסה לאמסטרדם, טיסה ללונדון, טיסה לברצלונה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב