דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישור וגירושין 

מאת    [ 29/05/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 1767 פעמים ]

תהליך גירושין לוקח מאתנו הרבה מאוד אנרגיות. אנחנו צריכים לקחת בחשבון את כל ההוצאות שיהיו לנו בבתי המשפט, את ההפיכה של חיים משותפים לשני חיים נפרדים כמו למשל שכירה של דירה חדשה, קנייה של מוצרי חשמל לדירה וריהוט שלה. גירושין הן עסק מאוד יקר. כאשר אנחנו חושבים על פתיחת תיק גירושין אנחנו צריכים לקחת בחשבון את ההוצאות הכלכליות וגם את הקושי הרגשי שמתלווה לתהליך. הרבה תהליכי גירושין גוררים ריבים, ויכוחים וכאב רב.

בשביל להימנע מההוצאה הכספית הגדולה שתהליך גירושין בבית משפט גורר וגם בשביל לחסוך מעצמנו כאב מיותר אנחנו יכולים לפנות להליך של גישור. הליך הגישור כשמו כן הוא. תפקידו לפשר ולבנות גשר בינינו ובין הגרוש או הגרושה שלנו. שלא כמו השופט בבית משפט שצריך להכריע בין מילוי הרצון שלנו לבין מילוי הרצון של הגרוש או הגרושה שלנו, המגשר יגיע ביחד אתנו לפשרה שתהיה מוסכמת על כולם.

גישור- איך זה מתנהל

ההליך של הגישור מתנהל על ידי מגשר מקצועי. המגשר הוא בדרך כלל אדם שעבר הכשרה מקצועית בגישור בנוסף להכשרה שלו כעורך דין, פסיכולוג, יועץ משפחתי וכדומה. המגשר נפגש בדרך כלל עם כל אחד מהצדדים בנפרד ולאחר מכן גם אם שני הצדדים ביחד. כאשר המגשר נפגש אתנו לבד אנחנו יכולים להרגיש חופשי ולספר לו את כל מה שמפריע לנו. הרבה פעמים המגשר ייפגש גם עם הילדים שלנו בשביל לשמוע את הצד שלהם.

המגשר יעזור לנו לקבוע הסדרי ראיה שיתאימו גם לנו וגם לגרוש או לגרושה שלנו. בנוסף לכך הוא יסייע לנו בחלוקת הרכוש ובסגירת קצוות פתוחים שנשארו לנו מהנישואים. חשוב לדעת שהמגשר לא בא להחליף עורך דין גירושין, המגשר לא יוכל לייצג אותנו בבית המשפט בשום מקרה שהוא. למגשר יש מעמד של שופט והרבה פעמים בתי משפט ישלחו אותנו להליך של גישור. אנחנו יכולים גם לבחור בעצמנו ללכת להליך של גישור.

לסיכום, אפשר לומר, שגישור יכול להיות דרך טובה מאוד להתגרש. המגשר מהווה אדם שיכול לתמוך בנו מאוד ולסייע לנו באחת התקופות הקשות ביותר בחיים שלנו. הוא אדם אובייקטיבי שאנחנו יכולים לסמוך עליו ולכן הוא יכול להקל עלינו ולמנוע חילוקי דעות ומריבות וכך להפוך את כל התהליך הזה של גירושים למעט פחות קשה ומייסר. ומי יודע, אולי אפילו תוכלו כך, להיפרד כידידים ואפילו לשמור על יחסים טובים בינכם בדף החדש הזה שאתם פותחים בחיים שלכם.

עורך דין דיני משפחה ירון גרוס, העוסק בתחום עריכת הדין גירושין, דיני צוואות, רשלנות רפואית ועוד. בקרו באתר הבית שלנו עוד היום, וגלו מגוון עצום של מאמרים מקצועיים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב