דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגענו לגיל שאפשר להתחיל ...? 

מאת    [ 29/05/2012 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 1772 פעמים ]

הגענו לגיל שאפשר להתחיל...?

כולנו בוגרים, מקומות העבודה שלנו הם לרוב עם אנשים בוגרים, כמונו. ביחד אנו עובדים בארגונים שבהם קיימות קבוצות עבודה של אנשים... בוגרים כמובן!  אך האם קבוצת העבודה שלנו הינה בוגרת זוהי כבר שאלה אחרת. להיות ארגון בוגר משמע להיות ארגון מצליח הצועד קדימה. האם אנו כאלה?

רבות מה"תקלות" בארגונים, כגון: תקלות מול לקוחות, בביצועים של פרויקטים, אי עמידה ביעדים, חוסר שתוף פעולה בעבודת צוות ועוד, הן אילו סממנים המעידים לרוב על חוסר בגרות ועל צורך. צורך הדורש התייחסות וטיפול.

הדבר  שיהפוך אותנו לארגון בוגר ומצליח טמון בתשובה לשאלת כן/לא פשוטה:

האם אנו מטפלים בסממנים אלה?!. במידה והתשובה חיובית הווה אומר כי אנו ארגון בוגר דיו לטפל בצדדים הפחות בוגרים, בדרך למימוש הפוטנציאל הארגוני ועימו מימוש ההצלחה. במידה והתשובה שלילית משמע אין אנו בוגרים דיו ואין אנו מממשים את מלוא הפוטנציאל הארגוני-רווחי שלנו ועימו גם נדחית מלוא ההצלחה.

   אלמנטים שונים, היכולים לנבא את מידת הצלחתו של הארגון טמונים בתהליך הבינאישי ובתהליך המקצועי שהולכים רבות בכפיפה אחת.

כדי להיות ארגון בוגר על הארגון להיות מודע לנקודות החוזק ונקודות החולשה כאחד. אחת נקודות החוזק החשובות היא הידיעה בצורך לטפל בנקודות החולשה.

רק ארגון שהינו מגובש מספיק יכול לאמוד את עצמו האם בוגר או אינו בוגר. כלומר, דרושה מידה מסוימת של בגרות בשביל להודות על חוסר בגרות ולטפל בה כיאות.

כיום יש ידע עשיר וכלים יצירתיים רבים, שמטרתם לעזור לקבוצות עבודה לעבור את שלבי התבגרותם. במקרים כאלה מוזמן מומחה מהתחום כדוגמת מנחה קבוצות, על מנת לשמש כיועץ חיצוני ולבצע התערבות מכוונת על מנת להדריך את חברי הקבוצה ולשפר את יכולתם להפנות יותר אנרגיה למשימות ופחות אנרגיה למתחים הבין-אישיים או אף התוך-אישיים.

ומהאקדמיה -

בהגדרות למהי קבוצה בוגרת(קבוצת עבודה) מתייחס פסיכולוג אמריקאי בשם אדגר שיין לשמונה אבני בוחן אשר קיומן מעיד על האם הקבוצה בוגרת או לא. לאחר שאפרט את אבני הבוחן של שיין מוזמן כל אחד או אחת לבדוק האם באמת הגיע/ה לגיל שאפשר להתחיל?

**. החלק הראשון של המשפט מייצג התנהגות של קבוצה בוגרת והשני של קבוצה לא בוגרת. המילה לעומת מפרידה בין שני החלקים.

אבני הבוחן של שיין:


    • מטרות קבוצה בהירות מעודדות מחויבות ומעורבות לעומת מטרות מבולבלות, סותרות ולא מלהיבות.
    • שיתופיות לעומת דומיננטיות של מעטים מול רוב פאסיבי.
    • התחשבות ברגשות החברים לעומת התעלמות או ביקורתיות כלפי רגשות.
    • אבחון בעיות יסוד, הגורמות לתפקוד לקוי, וטיפול זהיר בהן לעומת טיפול חפוז ושטחי בסימפטומים.
    • המנהיגות מתחלקת בין אנשים אחדים בקבוצה עפ"י תחומי התמחותם לעומת דומיננטיות ותלות רבה מדי במנהיג יחיד.
    • החלטות מתקבלות על בסיס הסכמה אמיתית לעומת הימנעות מקבלת החלטות, שהכל מכירים בנחיצותן אך אין הסכמה ומחויבות לבצע אותן.
    • אמון, פתיחות וכבוד לביקורת לעומת חוסר אמון, חשש מביקורת וסגירות.
    • עידוד גמישות, יצירתיות וחדשנות לעומת טיפוח שגרה וקשיחות.

 

 

לילך מירון,


מנהלת תחום פיתוח הדרכה


מנחת קבוצות ומאמנת אישית,


Scale-up הדרכות.


www.scale-up.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב