מדיטציה בריקוד
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדיטציה בריקוד 

מאת    [ 28/05/2012 ]
מילים במאמר: 423   [ נצפה 2257 פעמים ]

 
 

מדיטציה היא תרגול עתיק יומין, התרגול מתמקד בטכניקות נשימה ובניקוי המוח ממחשבות. התבוננות ונןחכות ברגע זה, הרפיה ושיפור במודעות. מדיטציית ריקוד היא קלה לביצוע, מורידה מתח, ממריצה, ומורידה מתח בשרירים. גברים ונשים כאחד, מוצאים כי מדיטציה של ריקוד גורם לגוף ולנפש להיות רגועים וממוקדים.

כל מה שצריך לעשות זה לתת למוסיק להשתלט עליך כדי ליהנות מהיתרונות של מדיטציה בריקוד. אין צורך להיות רקדן מיומן  כדי לחוות חוויה של מדיטציה. מדיטציה בריקוד היא לא הטכניקה של הריקוד, אלה תנועות הריקוד שגורמות לך להרגיש טוב ונותנות ביטוי לפנימיות שלך.

כמעט כל פעילות יכולה להיות מדיטציה על ידי השקטת הפטפוט הפנימי של המוח ואפשור השקט הפנימי להתקיים. הנה מספר טכניקות מדיטציה פופולאריות שניתן לשלב עם מדיטציה של ריקוד:

* הדמיה של תמונות מהטבע כגון רצועת חוף או את שמי הלילה;

* התמקדות בשרירים מתוחים ואז בהרגעה שלהם בזה אחר זה;

* התבוננות והקשבה לקצב הנשימות, זרימה פנימה והחוצה;

* התמקדות באובייקט חיצוני, כגון נר או פסל;

* מדיטציות מילולית כמו תפילה, מזמור, או שיר;


יש צורות שונות של מדיטציה בריקוד, בדיוק כמו שיש צורות שונות של ריקוד: ריקוד בטן וריקודים שבטיים התפתחו בעת העתיקה והתמזגו היטב עם מדיטציה. ריקוד בטן ומדיטציה הם שני אמנויות עתיקות אשר המשיכט להתפתח גם בעת החדשה. מספר מדריכי ריקודי בטן מלמדים מדיטציה בתנועה כטכניקות להקלה על מתח והרפיה, שכן ריקודי בטן ומדיטציה משתלבים זה בזה כל כך טוב.

ישנם הבדלים בין מדיטציה למדיטציה בריקוד. העיניים נשארות פתוחות במהלך המדיטציה, כדי למנוע התנגשות עם אובייקטים בסביבה, ואילו מדיטציות רבות אחרות נעשות בעיניים עצומות. במקום תנוחה קבועה ללא תנועה כמו ברוב סוגי המדיטציות. במדיטציות ריקוד יש הרבה שימוש בתנועה של כל חלקי הגוף.

מה צריך בשביל להתחיל מדיטציה בריקוד:

* מוסיקה מרגיע עם קצב איטי.

* סביבה רגועה, שקטה ובטוחה.

* בגדים נוחים שקל לנוע איתם - לא בגדים צמודים.

טכניקת מדיטציה בריקודי בטן:

* להשמיע שיר איטי מוסיקת ריקודי בטן לעורר תנועות ריקוד.

* להתחיל בעמידה, ידיים משוחררות לצדי הגוף.

* הקשבה לקצב הנשימה שלך, אויר זורם פנימה והחוצה.

* להרים את הידיים למעלה ולמטה, או בכל אופן שמרגיש נוח; בהתאם לקצב של המוזיקה, או לקצב הנשימות שלך.

* להרגיש את הגוף שלך נרגע, לאפשר ללחץ ומתח לצוף עם כל נשיפה, ולשחרר החוצה.

* ללכת, או לעשות צעדי ריקוד פשוטים, לנוע עם הקצב של המוזיקה.

* להמשיך לאורך זמן, יותר ויותר נרגעים ונכנסים לרגע.

* בסוף המדטציה להתיישב בשקט ולהתבונן ולחוש את תחושת הרוגע וההרמוניה. כמו בכל אימון גם במדטציה התהליך נהייה יותר ויותר קל מתרגול לתרגול.

shimmystyle - חנות אקססוריז לריקודי בטן. צעיפי משי מרהיבים, מניפות משי צבעוניות, קישוטים מיוחדים לשיער ולגוף, תכשיטים מטריפים, מאמרים מרתקים ומעשירים ועוד.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב