דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הומאופתיה ועודף משקל 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 524   [ נצפה 3544 פעמים ]


מאת:נתלי מייזליץ - הומאופתית קלאסית , בוגרת המכון הישראלי להומאופתיה.

מה, גם לעודף משקל יש להומאופתיה תרופה?

התשובה היא לא! אין בהומאופתיה תרופה לעודף משקל, אלא רק לאנשים הסובלים מעודף משקל. כך גם אין תרופה לסוכרת, להיפראקטיביות, דיכאון, פציעות שונות, בעיות הורמונליות וכו', אלא רק לבני האדם שסובלים מתופעות חולניות אלה. תרופה הומאופתית מכוונת לאדם כולו ולא רק למחלתו. מחלתו של כל אדם היא רק חלק בתוך מכלול גדול יותר שיש להתחשב בו על מנת לדייק בבחירת התרופה המתאימה. מי שרואה לנגד עיניו רק את הגרון, האוזן, הערמונית או הכבד, אינו יכול באמת לרפא, כי אם רק להקל על סימפטומים באופן זמני ובמחיר פגיעה במערכות אחרות, פגיעה הקרויה דרך שיגרה, "תופעות לוואי". טיפול הומאופתי מקדם את בריאותו הכללית של החולה ואגב כך מביא לריפוי מחלתו, כל זאת ללא תופעות לוואי.

שמעתי שטיפול הומאופתי יכול להיות יעיל אבל הוא לוקח המון זמן?!

ראשית, עלינו להפריד בין טיפול ובין ריפוי. בהומאופתיה אנו שואפים ואף מסוגלים לרפא את החולה ולא רק לטפל בו. שנית, עלינו להבחין בין מחלות כרוניות ואקוטיות. מחלה כרונית (כרונוס- ביוונית = זמן) היא מחלה המלווה את האדם שנים רבות. תחילתה אינה ברורה והיא הולכת ומתגברת עד שסופה להכריע את החולה ביום מן הימים. מחלה אקוטית לעומת זאת (אקוטי=חריף) מהלכה קצר, והיא בעלת נקודת התחלה או גורם ברורים וסופה בהחלמה או במוות.
היות והטיפול ההומאופתי מתעל את יכולת החיסון וההגנה של האורגניזם ואינו כופה עליו טשטוש מלאכותי של סימפטומים, הרי שקצב הריפוי תלוי במספר גורמים:
כוחות הריפוי העומדים לרשות החולה.
אופי המחלה: אקוטית/כרונית.
מכשולים לריפוי הקיימים בחייו של המטופל כגון: תרופות; אורח חיים קיצוני; תנאים סביבתיים קשים- נפשיים או פיזיים.
חולים כרוניים קשים, נטולי כוחות, הנוטלים באופן כרוני תרופות ואינם מנהלים אורח חיים המטיב עימם, קשה מאוד לרפא ולעיתים אף בלתי אפשרי. במקרים כאלה ניתן להביא להקלה זמנית ולשיפור משמעותי באיכות החיים. לעומת זאת, חולים צעירים, המנהלים אורח חיים סביר, ניתן גם ניתן לרפא ובזמן יחסית קצר. במחלות אקוטיות, לעומת זאת, יכול להראות הריפוי ההומאופתי כנס. ילד הצורח ומכה את הוריו בעת התקף חריף של דלקת אוזניים נרגע תוך דקות לאחר נטילת גלובול אחד קטנטן של תרופה מתאימה; אשה ששכבה כמעט משותקת מכאב גב, חשה ב"קליק" מיד עם נגיעת הגלובול בלשון ותוך דקה מוצאת עצמה חזרה על הרגליים ומתפקדת כרגיל; אשה אחרת, הנמצאת מקופלת לשניים על אסלת השירותים עקב דלקת חריפה בדרכי השתן, מתרוממת ממקום מושבה ואינה חשה בזכר לכאב, דקותיים לאחר שקיבלה את התרופה המתאימה, וכך הלאה עוד מקרים רבים.

אפשר להמשיך לשתות קפה, לאכול שוקולד ולהשתמש במשחת שיניים המכילה מנטול בזמן הטיפול ההומאופתי?

התשובה העקרונית היא כן. לגבי משחת שיניים אין כל בעיה. לגבי שוקולד, ישנם מקרים בודדים, בהם יש החמרה ברורה מאכילתו, כמו במקרים מסוימים של ילדים היפראקטיביים, ואז כדאי להמעיט, או אף לחדול ממנו לגמרי. לגבי קפה הדעות חלוקות. דעת רוב החברים במכון היא שאין מניעה לשתות קפה כל עוד לא נראית רגישות מיוחדת אליו. אנשים הצורכים קפה כסם מעורר וממריץ, טוב יעשו אם יחדלו מכך. הדבר אכן עשוי לפגוע בקצב ובאיכות הריפוי ההומאופתי, זאת מכיוון ש"גניבת הכוחות" שהקפה גורם לה (אותה תחושה חולפת של עוררות וחריפות) באה על חשבון כוחות האמורים להיות מתועלים לריפוי. כך או כך, אין כל הנחיה גורפת ואוטומטית לגבי מה מותר ומה אסור לאכול בעת הטיפול ההומאופתי. כתמיד גם כאן, כל מקרה נבחן לגופו.

המכון הישראלי להומאופתיה בהנהלת שמואל שלו.
03-5280160
mail@homeonet.net

הומאופתיה |
לימודי הומאופתיה | הומאופטיה |



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב