דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשים נכנסות לשוק ההגברה ותאורה. 

מאת    [ 28/05/2012 ]

מילים במאמר: 502   [ נצפה 2519 פעמים ]

לפני מספר שנים הקמתי עסק בתחום ההגברה ותאורה לאירועים, עם השנים הצענו יותר ויותר שירותים מגוונים אך ההתמקדות שלנו תמיד נשארה הגברה ותאורה.

כבר מההתחלה עבדנו עם קהלי יעד מגוונים ביותר, כיאה לארץ, היו שבועות שעבדנו ביום אחד עם להקת חסידי ברסלב למחרת עבדנו בהפגנה של מתמחים ברפואה, משם דילגנו להצגת תאטרון לילדים, ולבסוף סיימנו באירוע לנשים בלבד (שהיה הגדול ביותר אגב).

בשנים האחרונות התרבו מספר האירועים שמיועדים לקהלי יעד נשיים בלבד. מה שפעם היה נחלתם של מגזרים שוליים בלבד, הפך במרוצת השנים לאירועים טרנדים למגזרים רחבים הרבה יותר.

האירועים משלבים בפעמים רבות מספר אלמנטים שונים כגון: מופע, תאטרון או סרט. שיחה בנושא 'חם' כמו: בריאות, תזונה או יהדות.  ולעיתים כולל גם שוק מוצרים שמיועד לנשים: תכשיטים, כובעים, צעיפים, שמלות...

מה שמיוחד בכל האלמנטים האלו הוא שהם מותאמים לשוק הזה בדיוק – הם פרי יצירתן של נשים בשביל נשים. לרוב מדובר בנשים שיוצרות בתוך ביתן את המוצרים או המופעים השונים והם מיועדים באופן אקסלוסיבי לקהל יעד נשי.

האירועים האלו יצרו ביקוש לבתי ספר ומכללות לנשים בלבד, שבהם לומדות יותר ויותר נשים תאטרון, אומנות ומוסיקה. עם הזמן צמחו מתוך המוסדות האלו המון נשים שמחפשות להופיע בפני קהל יעד נשי.

מה שנשאר מאחור בכל התהליך, זה כל המעטפת הטכנית באירועים. לכל אירוע כזה דרוש הגברה ותאורה. בתור סאונדמן, הייתי מוצא את עצמי גבר לבד (עם תאורן נבוך) בתוך קהל של 500 נשים. רוב המופעים האלו נועדו לנשים בלבד מפני שהאמניות לא מעוניינות להופיע בפני גברים, בגלל השקפה דתית או תוכן המופע. והאבסורד הוא שלא היה ניתן למצוא אף אישה שתעבוד בתור סאונדמנית או תאורנית. נכון שעבודה עם הגברה ותאורה נתפס לרוב כתחום של גברים היות והציוד הוא טכני וכבד מאוד, שתי תחומים שבאופן קלאסי נשים התרחקו מהם.

רבים טענו - אשתי לא יודעת להפעיל שעון שבת, אתה רוצה שהיא תפעיל מערכת הגברה?

מה שהתברר כשהתחלנו לחפש, זה שיש מספר קטן של נשים שדווקא התחום מדבר אליהן. הבעיה הייתה שרוב חברות הגברה ותאורה לא ראו סיבה לשלם לאישה שתבוא לאירוע שבו היא לא תוכל להרים את רוב הציוד ויידרשו אנשי צוות נוספים להרים את הציוד. נוצר מצב שבו הנשים שכן רצו להכנס לתחום לא יכלו להתנסות משום שאף חברה לא ראתה בהם שימוש. 

יחד עם שותף שלי החלטנו לפני ארבע שנים להרים את הכפפה. התחלנו להעסיק סאונדמנית ותאורנית לאירועים באולפנות ומדרשות. ספגנו את העלות הנוספת מתוך תקווה שעם הזמן הנשים האלו ייתמקצעו ויוכלו לתפעל אירוע באופן עצמאי.

התגובה הראשונית כאשר הגענו לאירועים עם נשות הצוות שלנו הייתה פליאה מוחלטת. הבנות במוסדות הלימוד השונים לא ידעו שאפשרות כזאת פתוחה בפניהם. מה שהתקבל בתחילה עם מינון לא קטן של היסוס וסקפטיות, נהפך למצרך חובה בכל אירוע. מוסדות הלימוד דרשו שיהיה צוות נשי בכל אירוע. מה שהיה עוד יותר משמח היה העובדה ששמענו מהמחנכים שהתלמידות שאלו איך ניתן לרכוש את המקצוע הזה ואף ביקשו להוסיף את זה לתוכנית הלימודים.

היום אנחנו חברת הגברה ותאורה היחידה בארץ שמציעה את כל הצרכים הטכניים לאירוע, יש לנו סאונדמניות, תאורניות, מפיקות, בק-ליינרות וכו'. כך שניתן לעשות אירוע שהוא באמת לנשים (בלבד). 

הכותב הוא המנהל של איזי סאונד הפקות, חברה המציעה פתרונות תוכן והפקה טכנית: הגברה, תאורה, הקרנה, במות וציוד לאירועים. החברה הינה היחידה בארץ שמפעילה צוותים טכניים נשיים בלבד לאירועי נשים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב