דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרטבת לילה 

מאת    [ 27/05/2012 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3874 פעמים ]

הרטבת לילה

 

הרטבת לילה הינה השתנה לא רצונית במהלך הלילה המתרחשת בגילאים בהם כבר מצופה מהילד שלא להרטיב את המיטה.

על פי רוב הבעיה איננה נובעת מבעיה פיזיולוגית ולכן המישקל המשמעותי שניתן למיני תרפיות ושיטות נפשיות ופסיכולוגיות. לעיתים הבעיה חולפת לה בלי שום התערבות טיפולית אלא פשוט מתוך איזו קפיצת מדרגה בתהליך ההיתבגרות של הילד (פעמים רבות בעיית ההרטבה מקורה ברצון לא מודע של הילד "לימרוח" את תהליך ההיתבגרות למשך זמן ממושך יותר, "ליתקוע" את תהליך הגמילה.)   הרטבת לילה נפוצה יותר סטטיסטית אצל בנים מאשר אצל בנות.

להומיאופתיה יש יכולות נהדרות לעזור לילדים הסובלים מהרטבת לילה.

ברשימה שלהלן ריכזתי כמה תרופות הומיאופתיות אופייניות להרטבת לילה על מגוון הסיבוכים והתחושות שיכולים להתלוות אליה,  ליד כל תרופה פירטתי את התסמינים האופייניים לה, גופניים ונפשיים כאחד.

כפי שנכתב כאן בשבועות קודמים המרשם ההומיאופתי ניתן לכל אדם לפי אופיו ורגישויותיו. אולם בכדי להדגים משהו מיכולתם של התרופות מוגשת הרשימה שלהלן, סכמטית וכללית משהו, אולם מדגימה היטב את מגוון המצבים והיכולות של התרופות ההומיאופתיות.

 

Sep.: כאשר ההרטבה מיתרחשת בתחילת השינה, ממש זמן לא רב אחרי ההירדמות. ילד שאוהב שיעזבו אותו לבד, שיניחו לו, לא אוהב חום וחיבוקים.

 

Caust.: הרטבת לילה המלווה בהרבה פחדים. הילד מפחד ללכת לבד למיטה בלילה, מפחד בשעות בין ערביים. ההרטבה מיתרחשת מבלי שהילד יהיה ער ומודע לכך. מזג אוויר קר ויבש מחמיר את הבעיה, מיתקרר בקלות. תשוקה לאוכל מעושן.

 

Kreos.: ילד חסר מנוחה, עצבני, צעקני. ההרטבה מיתרחשת שהילד נתון בשינה עמוקה כך שלא מספיק ללכת לשירותים. שתן עם ריח חריף ומסריח. תשוקה לבשר, בעיות בשיניים ובחניכיים.

 

Puls.: ילד שאוהב חיבוקים ונשיקות, מאוד חם ונותן אהבה. הרבה פחדים וסיוטי לילה. שותה מעט מאוד, לא צמא. חדר סגור וחם עושה להם רע ואוויר פתוח מיטיב עימם.

 

Bell.: הרטבת לילה המיתרחשת בחציה השני של השינה, קרוב יותר לזמן ההתעוררות. שלפוחית השתן מגורה מאוד, תחושה של שריפה לאורך השופכה.  שינה חסרת מנוחה, ניבהל בקלות, יכול ליצרוח ולהיכנס להיסטריה מתוך בהלה, לעתים ההרטבה מיתרחשת מתוך חלום על השתנה.

 

Lyc.: מרטיב את המיטה בכמויות גדולות של שתן. במהלך היום כמות השתן היא נורמלית, אולם הרטבת הלילה היא בכמות שתן גדולה מאוד. ילד חסר ביטחון ומהוסס מחוץ לבית אולם בתוך הבית אוהב לישלוט על כולם ויכול "לשגע" בית שלם סביבו. עצבניים בבוקר עם ההשכמה. תשוקה לממתקים.

 

Equis-h.: דחף תמידי להשתנה ביום ובלילה. יכול להשתין כמות גדולה של שתן בהיר ומייד אח"כ שוב דחף להשתין. בעיית הרטבה שיכולה להיות גם בשנת הצהריים וגם בלילה.          

 

 

התרופות המובאות במאמר באות להדגים את מיגון המצבים בהם הומיאופתיה יכולה לעזור ואינן אמורות להילקח באופן עצמאי על דעת הקורא. לפני כל נטילה של תרופה הומיאופתית יש להתייעץ עם הומיאופת קלאסי על מצב המטופל ומינון התרופה.  

 

קצת עליי: מטפל בהומיאופתיה משנת 2002, כותב ומרצה על הומיאופתיה, ועדיין, כל פעם מחדש מתרגש להיות שותף בתהליכי הריפוי שאני ומטופליי עוברים. לימודים (1998-2002): מכללת מדיסין, מגמת הומיאופתיה קלאסית, (כולל שנת התמחות). החל משנת 2003 חבר ומוסמך לטיפול (,R.C.Hom) ע" האגודה הישראלית להומאופתיה קלאסית. למה הומאופתיה: כי הומיאופתיה מזכירה לנו את מה שכבר שכחנו, שהכי פשוט זה הכי עמוק. כי הומאופתיה מבינה שכל כאב הוא סימן ודגל למשהו עמוק יותר, כי הומיאופתיה מבינה שרפואה שלמה היא רפואת הגוף והנפש. כי ריפוי הומאופתי אמיתי לא רק שיעזור לך להחלים אלא גם ייתן לך כוחות, עוצמות וכלים ליצירה והצלחה בחיים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב