דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשת יין 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 5021 פעמים ]

טמפרטורת הגשה ככלל, יוגשו היינות הלבנים קרים ויינות אדומים בטמ"פ החדר. לגבי היינות הלבנים מספר שעות במקרר יעשו את העבודה. על מנת לשמור על הטמ"פ הרצוייה של היין על השולחן, הניחו את הבקבוק בתוך דלי קרח מלא במחציתו בקרח ובמחציתו השנייה במים קרים. באם אתם לחוצים בזמן, דלי קרח או שמפניירה יעילים להורדת הטמפרטורה הרצוייה תוך 20 דקות לערך.  לרוב היינות האדומים, טמ"פ החדר הינה אידיאלית, אלא אם כמובן הטמפרטורה בחדר אינה עוברת את ה - 26°C .לרובינו יצא לטעום יין אדום מחומם לטמ"פ החדר במסעדה או במלון, ולאמר בכנות התענוג הוא לא גדול: "זאת לא היתה כוונת המשורר". יש להגיש יינות אדומים קלים, פירותיים כמו ה- Beaujolais מקוררים מעט, בעיקר בעונת הקיץ החמה של ארצינו. שמפניה, יינות קינוח, רוזה ורוב יינות השרי יש לקרר אותם כמו היינות הלבנים.


Decanting - הדקנטינג הוא תהליך הוצאת המשקעים ששקעו בבקבוק עם הזמן לקבלת יין בהיר וצלול. בד"כ משתמשים בדקנטר ליינות שיושנו בבקבוק למשך תקופה ארוכה. יינות צעירים פחות זקוקים לדקנטר. אולם תפקיד חשוב נוסף שיש לדקנטר הוא לגרום ליין לנשום, אפילו יינות צעירים יפתחו היטב לאחר איוורורם. כאשר מוזגים את היין לדקנטר, יש למזוג אותו בעדינות על צוואר הדקנטר ולהפסיק את פעולת המזיגה ברגע שמופיעים משקעים על הצוואר.נשימה גם יין צריך לנשום !כאשר היין נשאר פקוק למשך זמן ארוך בבקבוק, עלינו לדאוג לאיוורורו. 20 עד 30 דקות מספיקים בד"כ כדי שהארומות וטעמו של היין יפתחו ויגיעו למצב האופטימלי. דקנטר הוא כלי קיבול מצויין לכך, למרות שכוס יין גדולה יכולה להספיק. אפילו יינות צעירים יכולים להפיק תועלת מאורך נשימה של מספר דקות, זה מאפשר ליין להפתח ולהציג את ניחוחו וטעמו המיטבי. ניתן לבדוק זאת בטעימה של כוס יין מיד עם פתיחת הבקבוק, והרגישו איך טעמו שונה לאחר 20 דקות בטעימה השנייה. בד"כ ההבדל הוא משמעותי. לכן, כאשר אתם מתכוונים לשתות יותר מבקבוק אחד, מומלץ לפתוח את כל הבקבוקים לפני הארוחה, לשתות מהראשון כשהבקבוק השני נושם.


הכוסות הטובות ביותר, על מנת להעריך את מראהו, ניחוחו וטעמו של היין עשויות מזכוכית דקה, בהירה ושקופה ועדיף גם מזכוכית קריסטלית המפיקות צליל נעים לאוזן בנקישת הכוסות. כוסות עבות ומאסיביות מזכוכית מעובדת פשוט אינן מתאימות. על צורת נפח הקיבול של הכוס להיות רחבה בבסיס ההולך וצר בחלקה העליון. מילים אחרות, צורה המאפשרת נפח קיבול גדול לסחרור היין בכוס ובו בזמן לשמר את הארומות בשפת הכוס. שמפניה תוגש בכוס גבוהה בעלת צורת חלילית או אחרת, לאפשר לבועות לעלות באיטיות דרך מספיק ארוכה עד שפת הכוס. כוסות טובות לשימוש יומיומי במחיר סביר הן מסדרת Ouverture של Riedel או של Villeroy & Boch ליינות אדומים או לבנים. גובה היין בכוס אין למזוג יותר ממחצית גובהה של הכוס. המטרה היא לאפשר סחרור היין כוס לשחרור הארומות מבלי שיישפך על כל השולחן. השיטה הטובה ביותר לכך, היא להניח את הכוס על השולחן, להחזיק את הזרועה בבסיס ולסחרר את היין בתנועות מעגליות מהירות.טעמו את היין ראשונים לפני הגשתו לאורחים, למנוע אי נעימות שיכולה להגרם באם היין פגום.אם לא סיימתם את הבקבוק, רוב היינות ישמרו לעוד יום נוסף כאשר הם פקוקים בפקק השעם המקורי. כדי לשמר את היין בבקבוק לתקופה ממושכת יותר, משאבת ואקום עם פקק מותאם תשמר את היין ל - 5 ימים נוספים ואף יותר. קשה לדעת במדוייק כמה זמן יין נשמר, מכיוון שכל יין שונה בתכונותיו. אולם, באופן כללי ניתן לקבוע שככל שהיין איכותי יותר, כן הוא נשמר לזמנים ארוכים יותר.

דרך אתר http://www.hometags.co.il
אנו מזמינים אתכם לגלות את המנגנון שפועל מאחרי hometags שהוקם להביא לכם חווית קניה, רמה של איכות שרות ושביעות רצון גבוהה ביותר.

אתר http://www.hometags.co.il מתבסס על הרעיון של חנות כלי בית גדולה הפועלת באינטרנט אשר מתמחה במוצרים לעיצוב ותכולת הבית במטרה להגשים את המשאלות הדימיוניות ביותר שלכם בתחום:
כלי בית וכלי אוכל
כלי מטבח
עיצובים ונוי
טקסטיל לבית
מתנות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב