דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא לזכאים 

מאת    [ 25/05/2012 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2318 פעמים ]

כל אדם שואף להסתדר היטב בחיים, לעבוד בעבודה קבועה ומכניסה, להתחתן ולגדל ילדים טובים ומחונכים. כשאדם מתאר את עתידו, הוא רואה את עצמו גר בבית משלו, בית חלומותיו. בזמנינו, לרכישת דירה נדרש הון עתק ולא כל אדם מחזיק תחת ידו סכומים עצומים אלו. אשר על כן, האופציה היחידה הקיימת בכדי להצליח ולהגשים את חלום הדירה, היא נטילת משכנתא. 

מהי בעצם המשכנתא ?

משכנתא הינה הלוואה בסכום גדול ולטווח ארוך. כאמור, המטרה המוצהרת שלה, היא לאפשר לאדם לרכוש נכס גם אם הוא אינו מחזיק את מלוא הסכום הנדרש לשם כך. תשלומי פירעון ההלוואה נפרשים על פני תקופה ארוכה מאוד, לעיתים אפילו על פי שלושים שנה. 

כיצד ניתן לקבל משכנתא ?

ראשית, יש לדעת שהבנק מציב מספר קריטריונים לקבלת המשכנתא. רוב הבנקים מתנים את קבלת ההלוואה בהון עצמי של לפחות 30% מערך הנכס, שזה אומר עשרות ואפילו מאות אלפי שקלים. כמו כן, אנשים בעלי הכנסה קבועה ומסודרת הינם בעדיפות לקבלת ההלוואה. חוסן כלכלי של הלווה מבטיח לבנק עמידה בהחזר החוב.

מהי משכנתא לזכאים ?

משרד הבינוי והשיכון מעניק הטבות במשכנתא למספר מגזרים באוכלוסיה. ההטבה מתבטאת בתשלומי ריבית מופחתים מהממוצע בשוק. בין הזכאים להטבה ניתן למצוא עולים חדשים, משפחות חד הוריות, חסרי דיור ורווקים מעל גיל 30. כדי לקבל את ההטבה יש צורך לעמוד בקריטריונים נוספים אותם מכתיב משרד הבינוי והשיכון. מטרת ההטבה היא לאפשר לזכאים להגיע לרכישת דירה משלהם.

כיצד נקבע גובה המשכנתא לזכאים ?

גובה המשכנתא מושפע מגורמים שונים ומחושב לפי שיטת ניקוד. ככל שיש לאדם מספר נקודות רב יותר, כך הוא זכאי למשכנתא גבוהה יותר. הנקודות נצברות לפי גיל, מספר שנות נישואין, מספר ילדים, מספר אחים ואחיות משך השירות הצבאי ועוד נתונים נוספים. כדי לקבל את המקסימום מומלץ מאוד לקבל יעוץ מיועץ משכנתאות. יועץ משכנתאות בקיא בכל הקריטריונים לקבלת משכנתא לזכאים, והוא ידאג למצות את הזכויות המגיעות ללקוח. כמו כן, הוא יוכל להמליץ על מסלול המשכנתא שיתאים ביותר לתקציב.

כיצד ניתן לקבל את הזכאות ?

אדם הרוצה לקבל את תנאי המשכנתא לזכאים, צריך לפנות לבנק למשכנתאות. שם הוא טופס בקשה לתעודת זכאות. תעודה זו מהווה הוכחה שהמחזיק בה עומד בקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון.

לקבלת התעודה יש צורך בתעודת זהות של נוטלי המשכנתא, תעודת נישואין, אישור שירות צבאי או ביטוח לאומי והפרטים האישיים של האחים והאחיות. עולים חדשים יידרשו להציג גם תעודת עולה. 

לקיחת משכנתא מלווה בפרוצדורה מורכבת, וזו הסיבה שרצוי להסתייע בשירותיו של יועץ משכנתאות. הלה יבדוק את הזכאות, יסייע בקבלתה וימליץ על מסלול משכנתא כדאי בהתאם לנתונים האישיים. 

וידר מאיר, יועץ משכנתאות


מנכ"ל וידר משכנתאות


meir@vider.co.il


http://www.vider.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב