דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם טיפולי שיניים בהרדמה מתאימים לכל אחד 

מאת    [ 25/05/2012 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1918 פעמים ]

האם טיפולי שיניים בהרדמה מתאימים לכל אחד

טיפולי שיניים נתפסים בעיני רוב האוכלוסייה כטיפולים שאינם נעימים ואף כואבים למרות שבפועל אין זה כך תמיד. על כן, קיימים מספר סוגי הרדמה אשר מטרתם להקל על האנשים הזקוקים לטיפולי שיניים ואינם מגיעים לרופא השיניים מתוך חרדה דנטלית בלתי מוסברת. חלק מן האנשים מסתפקים בהרדמה מקומית או בטשטוש על מנת להירגע. אך קיימים אחרים אשר מעדיפים "לישון" לאורך כל התהליך ולהתעורר בסיומו ולכן תתאים להם יותר הרדמה מלאה.

הרדמה באמצעות גז צחוק

שיטת הרדמה זו אינה מביאה את המטופל למצב של חוסר הכרה, אלא רק מטשטשת את הכרתו ויוצרת אפקט של רוגע. אותו רוגע עוזר בהפחתת הכאבים ואף ההתייחסות לכל מה שמתרחש סביב פוחתת משמעותית. הרעש המזמזם והמלחיץ, התאורה החזקה ופניו של הרופא הצמודות אל פנינו - מטושטשים לחלוטין. חשוב לציין כי עוצמת הטשטוש באמצעות גז צחוק נתונה לשיקול דעתו של הרופא.

הרדמה באמצעות סדציה- טישטוש

סדציה הינו תהליך טשטוש באמצעות תרופות הניתנות על ידי רופא מרדים בעירוי לוריד. המתרפא אינו ישן, אך הוא מטושטש, ובסיום הטיפול לא זוכר דבר מהטיפול אותו עבר.

הרדמה מקומית

הרדמה מקומית נעשית באמצעות זריקה והחדרת חומק מרדים לאזור בפה בו מבוצע הטיפול. הרדמה זו מתאימה למי שאינו רוצה לחוש בכאבים אך מסוגל להתמודד היטב עם כל המתרחש סביבו תוך כדי הטיפול. ניתן לתת מספר זריקות מקומיות תוך כדי הטיפול.

הרדמה מלאה

כאשר מדובר בטיפול שיניים מורכב מאד הכולל עקירות, השתלות, ניתוחי פה ולסת וחניכיים, עדיף לבצע הרדמה מלאה ובכך להשיג שתי מטרות: המטופל יוכל לנוח במשך שעות הטיפול ואילו הרופאים יוכלו לבצע את הפעילויות הכירורגיות ללא כל הפרעה. למשל, צוות רופאים של מרכז השתלות שיניים אשר נדרשות לו כשלוש שעות להחליף את כל השיניים בשתלים חייב להיות מרוכז לאורך כל התהליך. כמו כן, חרדה דנטלית נחשבת כהפרעת חרדה לכל דבר והיא עלולה לגרום לאדם להזניח את שיניו במשך שנים רבות. לכן, אפשרות ההרדמה המלאה מתאימה במיוחד לאנשים אלו אשר מעדיפים לא להיות מעורבים במתרחש ולהתעורר בסיום טיפול השיניים.

האם חייבים בהרדמה לפני טיפול שיניים?

אנשים אשר מסוגלים להתמודד עם הכאב והם חסרי חרדות מהמכשור המזמזם למשל - אינם חייבים להיעזר בהרדמה על מנת לעבור טיפול שיניים. קיימים טיפולים פשוטים כגון ניקוי אבנית מהשיניים, הקצעת שורשים וסתימות אשר הכאב בהן הוא לא גדול.

לסיכום, ניתן לראות כי מגוון שיטות ההרדמה הוא זה שמאפשר הרדמה לכל אדם. לפני תחילת התהליך חשוב לשבת עם רופא מרדים ולהסביר לו מה חשוב לכם בטיפול. ממה אתם חוששים ומה אתם מעדיפים. בקשו לשמוע פרטים מלאים על כל אחת מהשיטות כולל היתרונות והחסרונות שלה. כך תוכלו לבחור בשיטה המתאימה לכם ביותר. 

מרפאת שיניים של ד"ר אבניאלי עוסקת בעיקר במיגוון השתלות ובינהן: השתלת שיניים, השתלת עצם ומיגוון טיפולי חניכיים. תקבלו את הטיפול הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימוש בכל האמצעים המודרניים הקיימים בתחום הדנטלי, בארץ ובעולם. צלצלו עכשיו והתחילו לחייך בפה מלא 03-6050889




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב