דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת ההסכם עם אירן 

מאת    [ 24/05/2012 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2011 פעמים ]

אין כול סיבה שאנו האזרחים במדינת ישראל לא נהיה מודאגים מכך שמתגבש הסכם בין המער לבין אירן, שאת פאטיו אנו לא יודעים ואכן יש לנו בהחלט סיבות לדאגה.

 

,כיגם צפון קוריאה קיימה מגעים עם המערב אבל בסופו של דבר ביצעה פיצוציםגרעיניים .המהלך של אירן וסבא"א   , צריכה באמת להדאיג אותנו באשר לעתיד. וטוב שישראל מכריזה, שלא פוסלים שום אופציה בסוגיית אירן: נציגי המערב אמנם אינם תמימים, אבל הם מבקשים להשיגהתקדמות ולכן מוכנים להתפשר.אך משיכת הזמן היא בעייתית ומחשידה לאור ההכרות הממושכת עם ה משטר  האירני שלא חדל לרמות את מדינות במערב.

יתר על כן,דיפלומטים מערביים מסרו אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי מאז פברואר התקינה איראן 350 צנטריפוגות חדשות באתר התת-קרקעי פורדו - נוסף על 700 שכבר פועלות בו. על פי הדיפלומטים, הצנטריפוגות אינן פעילות. עם זאת, האיראנים כנראה יידרשו למאמץ ניכר כדי להסביר איך התקנה חשאית של הצנטריפוגות להעשרת אורניום עולה בקנה אחד עם נכונותם לכאורה לשאת ולתת עם המערב.

לאור הדברים הנזכרים למעלה,לדעתי העתיד הקרוב  בנושא זה צופן בחובו את האפשרויות הבסיסיות הבאות:

 

אפשרות א'-שהמגעים לקראת ההסכם,יתפוצצו בגלל חוסר אמון, ונחזור לנקודת ההתחלה,אירן תמשיך בהתגרענותה, והמערב יחריף את הסנקציות הכלכליות ושוב יכריז שכל האופציות על השולחן.-הבירות לאפשרות זו, בינונית עד גבוהה.

 

אפשרות ב'-אכןייכרת לבסוף הסכם עם אירן במגבלות אלה ואחרות,שעיקרו,תוגבל לאירן היכולת לקדם וליצור פצצת גרעין,אך לאחר מספר שנים והתבססות ביצירת הגרעין למטרות אזרחיות המשטר האירני יחזור לסורו, וימשיך בחשאי והיחבא בקידום נשק גרעיני כדי ליצור איום והגמוניה אזורית.הסיכוי לכך ,לדעתי ולדעת רבים כמוני, הוא גבוה.

 

אפשרות ג'-לאור כשלון השיחות עם אירן וחוסר האמון במשטרה,המערב בראשות אמריקה ובהשתתפות מדינת ישראל, יובילו מהלך צבאי לתקיפת מטרות הגרעין באירן, תוך הכנה מירוית ליום שאחרי-הסיכוי לאפשרות זו נמוך, כי מי באמת רוצה במלחמה ועוד לפני הבחירות בארה"ב.?

 

אפשרות ד'-לישראל נמאס מכול השיחות עם האירנים ללא תכלית ומתוך אמונה שאירן מתקדמת והיא על סף ייצור פצצה גרעינית ורוצה להשמידה, היא תבצע תקיפה של מטרות הגרעין, בתאום עם אמריקה,או שלא בתאום. ?הסיכוי לאפשרות זו הוא קלוש, נוכח המלוקות הפנימיות במדינה בעניין זהו החשש מהיום אחרי.

 

אפשרות ה'-אכן , ייכרת הסכם בין המערב והאירנים, הכולל פיקוח ורגולציה מירוית על כול הגרעין האירני, ולמעשה המשטר האירני התקפל לצמיתות מתוכניות הגרעין ההתקפיות,ובא לציון גואל.

הסיכוי לכך הוא נמוך.

 

לכן,טוב יעשו נציגי מדינות המערב, שבאחד מהדיונים עמם  כאשר יעלה החשש שהאירנים מנסים שוב  לרמות, יקומו משולחן הדיונים, יאספו את ניירותיהם,ויגידו "סליחה,אנחנו לא ממשיכים במשחק זה ,כאשר תהיו רציניים, נחזור לשולחן הדיונים." ולהמתין להחרפת העיצומים,אשר בסופו של דבר,יתכן ויפילו את המשטר הנוכחי או שמא, יביאו לויתור מוחלט מצידם.

 

מדינת ישראל תיאלץ מחוסר ברירה להיאנס לתכתיבי ההסכם שייכרת בין מדינות המערב לאירן, ותהיה מבודדת בהתנגדותה להסכם ,ולכן,האופציה של תקיפת כורי הגרעין באופן עצמאי כנגד עמדת המערב הולך וממתרחק.

למי זה טוב,? ימים יגידו.


גרשון אקשטיין , סא"ל (בדימוס)שרות בצה"ל בסדיר בצנחנים ,בשרות קבע ,בתפקידי פיקוד,מטה והדרכה.
ביו היתר הקים ויסד את תפקיד ראש זירת העורף במטכ"ל אג"מ מבצעים.
.עם שחרורו מצה"ל, הקים את חברת "הכוון" שעסקה בייזום והקמת עסקים ,ובין היתר כתב מספר ספרים שהם מדריכים עסקיים.וכן את הספרים: סיעוד הורים בישראל" ו"קמתי ונפלתי וקמתי שוב"
בתפקידיו הציבוריים בארגון גמלאי צה"ל-"צוות" ,שימש במשך 17 שנה ,,כחבר הנהלה,יו"ר ועדת הסברה ומערכת,יו"ר ועדת ארגון ותקנון ויו"ר ועדת ביקורת ארצית וזכה לאות "יקיר צוות"
בעקבות אירוע מוחי שממנו השתקם,יצא לגימלאות בשנת 2005 ,כיום הינו סופר ופובליציסט.

אתר הספר : http://www.gershone.ios.st
אי-מייל: grshone@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב