דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במדבר עב כל עדת בני ישראל 

מאת    [ 24/05/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 1840 פעמים ]

פרשת במדבר תשע"ב    שאו את-ראש כל-עדת בני-ישראל

וידבר יהוה אל-משה במדבר סיני באהל מועד  באחד לחדש השני בשנה השנית לצאתם מארץ מצרים לאמר.  ב שאו את-ראש כל-עדת בני-ישראל למשפחתם לבית אבתם במספר שמות כל-זכר לגלגלתם.  ג מבן עשרים שנה ומעלה כל-יצא צבא בישראל תפקדו אתם לצבאתם אתה ואהרן.  ד ואתכם יהיו איש איש למטה איש ראש לבית-אבתיו הוא.

הקב"ה מצווה את משה לימנות את בני ישראל.רש"י במקום תוהה למהות עניין הספירה של בני ישראל.מסביר רש"י "מתוך חיבתן לפניו מונה אותם כל שעה".פשטם של דברי רש"י ענינם, הקב"ה מחבב את ישראל ולכן מרבה הזמן למנותם.אנסה להסביר מהו הקשר הישיר בין מניין לאהבה, לאור דברי ר' נחמן.אומר ר' נתן (תלמידו של ר' נחמן), "כל החידושי התורה אמיתיים הם צימצומים וכלים נפלאים להמשיך על ידם אור האין סוף בהדרגה ובמידה כראוי.אך לזה צריכים שיתחברו באהבה נפשות רבות מישראל ביחד..."

עם ישראל, כל יהודי ויהודי ענינו גילוי הצמצומים העולם, בריאתו הינה צמצום כבודו יתברך בכל חלק וחלק, בכל פרט ופרט שבעולם.כל מציאות קיומו של העולם הינה בהיות הקב"ה נטוע בו, נטוע ומקיים כל חלק וחלק. האדם, היהודי עניין קיומו, הינו גילוי שמו יתברך בעולם.גילוי, היות מציאות העולם, מציאות קיומו, לכל פרטיו, בשל היותו יתברך בו.הקב"ה מציאותו בעולם הינה בהסתר.מציאות הקב"ה בעולם איננה גלויה, האדם צריך, לבקש ולחפש ולגלות מציאות זו, היותו הקב"ה מקיים העולם.גילוי זה, הסתרת, צמצום כבודו, צריך שיעשה "בהדרגה ובמידה כראוי".המידה הינה כפי יכולת המגלה, המאיר.יש צמצום אשר בכח היחיד לגלות, כל יחיד ומדרגתו, צרוף סך הגילויים "האישיים" של כל יהודי מביא לגילוי כללי של כבודו בעולם.

בצאת בני ישראל ממצרים, יצאו כעם, הבנוי מפרטים, לא כעם אחד.בבואם הר סיני, הגיעו למדרגה, ויחן-שם ישראל, נגד ההר, מסביר רש"י עם ישראל חנה בהר סיני "כאיש אחד בלב אחד אבל שאר החניות בתרעומת ומחלוקת".לאחר היציאה ממצרים והקשיים שבדרך מגיעה עם ישראל למדרגה בה הוא יכול וראוי להיות מנהיג העולם, מגלה כבודו של בורא עולם.עם ישראל מגיעה לקבל התורה, התורה עלעיה או' הזהר שהקב"ה הסתכל בתורה וברא את העולם.

הקב"ה באהבתו את ישראל, מרבה למנותם.המניין יש והוא מפריד ומחלק.מהותו של המניין חיבור איחוד והגדלה.המניין עניינו חיבור של אחד ועוד אחד ויצירת אחד גדול יותר, שתים.לאחר הצרוף של האחד לשני, אכן יש בידינו שני פרטים, שני פרטים היוצרים אחד גדול יותר.בהיות החיבור, האחדות, הקבלה, והנתינה, השפע הגדול יותר, המושפע מהבורא ית' יש לו היכן להשפיע, יש מקום ויכולת לקבלת שפע רב זה.

כל עדת בני ישראל-כאיש אחד בלב אחד

שבת שלום וחג שמח   

דוד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב