דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקצוענות ידע כתיבה אישי - פיתוח כישורי כתיבה 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 757   [ נצפה 5347 פעמים ]

 כתיבה היא כלי מצוין לביצוע משימות תקשורת ולהעברת אינפורמציה. מעבר לכך, כשלב שני, מטרתה להיות מצוייה במקומות הדורשים את הימצאותה בהם. באופן הטוב ביותר, הנדרש והמנצח. מכל היבט ואופן. זירתה המקצועית של הכתיבה דורשת יכולות גבוהות ומשופרות בכלי כתיבה רבים ומגוונים ומציבה אתגר לכל אחד מאיתנו החפץ להניע את העט ואת גלגלי בית חרושת יצירת הכתיבה .אתגר מפתה, קורץ והנושא את הבנת כלי הידע אשר ברשותנו- לגבהים ולצורות פיתוח חדשות, אקסקלוסיביות יותר ונוצצות יותר. כל זאת, למען יצירת תחושה של כתיבה זורמת, מחודדת וממוטבת עד שיאיה הגלויים הנראים באופן חד וחלק ובבירור. וכפשוטו : על גבי דף נייר חלק, על מסך המחשב- באתר אינטרנט, במכתב אישי יפה נוגע ומרגש, או בכל מקום שבו דרושה כתיבה מקצועית. 

התאמה לרצוי וליצירת רושם נכון

 בראש ובראשונה, כתיבה אמורה "להתלבש" היטב ו"להתיישב" באופן קולע על כיסאות הרצוי. מטרתה לשרת את ייעודה, במיוחד, כלא קיימת בפני עצמה ברוב שימושיה ביומיום. היינו, מסרים, רעיונות ותכנים – משרתים לרוב מטרה גבוהה יותר וייחודית ספציפית יותר, בעיתונים, במגזינים ובכל מיקומי הופעותיה המקצועיים. אם לדוגמה, כתיבה מתבצעת עבור אתר אינטרנט, הרי שהנחוץ הוא להבין   מה חשוב לכתוב על מנת שגוגל יקדם את האתר ויאהב לגעת בו ולקרוא את תכניו (גוגל אוהב שמשבצים מילים שקשורות לנושא המרכזי אך באופן חכם, בטעם טוב – ולא כדי לקדם "סתם" את האתר).

בעבור צרכי הופעות שונים של כתיבה מקצועית, לדוגמה – כגון עבור עורכי דין, אנשי מקצוע,חברות מסחריות הזקוקים לחלון ראווה כתיבתי קולע וממורק – ישנן שיטות כתיבה אחרות , אשר חוזרות על עצמן, בדיוק כפי שכרטיסי ביקור אף הם מיוצרים לפי הקפדה על נוסחאות ברורות.

רעיונות והתוכן

הרעיונות המובעים בכתיבה, לרוב אינם מספיקים. משום מה, עין הקורא אכן עוברת על מראה האותיות, אך התכנים אינם מבזיקים וחודרים באופן חלק מושלם ואוטומטי לתוך תודעתו ולחללי הפסיכולוגיה הפנימית שלו. כאשר אנו עוסקים בבני אדם, הרי שיש להם מחשבות עצמאיות משלהם, התנגדות לדברים הנכתבים, דיעות ויחס שמתקיים "מול הכתיבה".

זהות ו"אישיות" הכתיבה

לאחר שהבנו את הבסיס לצורך לייצר כתיבה שתפעל אל מול הקורא אשר ממולה, יהיה הרבה יותר קל לגשת לעניין זהותה. זהות הכתיבה מזכירה במידת מה אופי של אדם. גם לכתיבה, בדיוק כפי שיש לאדם המוכר לנו – אופי, תכונות, רגשות, צורת דיבור מסוימת, כך גם לכתיבה. היא אינה רק מילים ותכנים אלא מייצגת ממש "מישהו" שמדבר עם הקורא. קורא ממוצע מרגיש כי יש מישהו המשוחח עימו ומעביר לו תכנים, רעיונות ואינפורמציה – בשילוב עם תכונות, רגשות ודרכי העברה ספציפיים. ממש כמו בן- אדם שמצוי מולו ומדבר אליו.

לכן, כתיבה עשויה להיות נעימה, מזמינה, רכה, חדה ומסוגים שונים. כתיבה עשויה להיות עם זהות "חלשה" ומסתתרת, או עם "נוכחות" אדירה ויוקדת. כל אלו ייבנו לפי מטרות העניין והן לפי אופי כותבה. תכנים ורעיונות משוטטים בתוך כל שטח הכתיבה הגלוי ומבליחים ופוקחים את עיני והבנת הקורא. בין אם היטב או בין אם בצורה ממוצעת ורגילה. זהות הכתיבה היא זו שתקבע את מידת העניין שייווצר אצל הקורא, אף מבלי להתעכב כרגע על עניין סוגי תכניה. זהות כתיבה טובה מציירת חשק להמשיך ולהביט בה, לחוות אותה ולנוע איתה במשותף כלפי העניינים הנמסרים ואל טיבם. 

נוכחות

כדי שכתיבה תהיה נוכחת בעוצמה המתאימה, וחשוב שכך, היא אינה חייבת להיות רושפת ויוקדת לכל מיתווי אורכי ניסוחיה וחילוף תכניה הזריזים בקסמי פלאים. לעיתים גם כתיבה רכה וקטנה, היודעת היטב כיצד לגעת ולרגש ולהציג נכון דברים – תצליח למופת. איכותה של הכתיבה נקבעת על ידי נוכחותה ועל ידי מקצוענות כותבה לייצר אפקט מרשים. אפקט זה יכול להיווצר באמצעות הידע הנכון.

"חיותה" של הכתיבה ותזוזותיה

כתיבה אינה חייבת להיצמד לנוסחיה היבשים. מותר מדי פעם לנסות להצליח "לצאת" מתוך גדרות הדף. לנסות להביט היטב בקווי התוכן הנוצרים ולאן הם מיועדים. האם ללב, האם לבטן הקורא (לאמוציות), האם לפקיחת עיניו לגבי נושא מסוים, האם הכתיבה מנהלת איתו דיאלוג.

כתיבה חיה שמשוטטת נכון ובביטחון הן בדף המקור, הן ביציאתה ממנו , אגב נסיעת כל רכבות תכניה על מסלולי ההגשה, היוצרת איכות והקרנת מקצוענות – יוצרת הזמנה בטוחה לקריאה. מסוג נעימה יותר, הרפתקנית טיפה יותר ומסוג שניתן להבין כי הוא נוצר באמצעות : מקצוענות כתיבה.

מניעי כתיבה נכונים

כתיבה הנכתבת ברגעים לא נכונים עשויה להיראות חלשה לא מתאימה וחיוורת. לעומתה, דווקא כתיבה הנכתבת ברגעים של פרץ, תחושות אמיתיות ותנע אמיתי של חשק לייצרה- פורצת היטב, מהנה ובאופן זורם ומנצח. כמעט בלתי אפשרי ליצור כתיבה טוב ממש תוך אילוץ. נהפוך הוא, הוא זה שמקבע אותה ונועל אותה בתוך גבולות המוכר.

שימוש במוזת כתיבה נכונה  

כתיבה נאמנה לרוב לקצב ולמנגינה מסויימת. אף אם הדבר אינו גלוי לעין, אך ניתן לנתחו והיטב באמצעות פירוקו של טקסט טוב לאחור. מאחורי המילים והמשפטים הנראים ישנן מסילות תכנים ומלאכת מחשבת גדושה מאד בהמון תוצרים המכונה : "הנדסת כתיבה" ©. הנדסת כתיבה מתבצעת באופן הטיבעי ביותר תוך כדי כתיבה. הנדסת כתיבה משבצת תוך כדי הדברים הטמנת עקרונות, מתיחת קווי ניסוח מרהיבים, שילוב אפקטים הקרנתיים ויצירת תנועה נעימה וזורמת של תוכן. 

 

  

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב