דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הולוגרמות ידע למחקרי מדע ופיתוח ידע מתקדם 

מאת    [ 02/01/2008 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 3630 פעמים ]

מאמר זה מהווה מאמר מקצועי בתחום פיתוחי ידע ומתהלך על הגבול הדק שבין רמת הניסוח המוכר והברור, לבין ביצוע מספר מהלכי ידע קדימה באמצעות מודלי הבנה מוגברים. קווי הניסוח הינם לולייניים ספיראליים ותלויי הבנת קורא, ומבצעים אוטומטית התמקמויות תצפית משתנות זריזות תוך כדי הזרמת קווי ניסוח לוגי. עמכם הסליחה במידה וקיים קושי הבנתי הנובע מפערי אלפא בין רמת הניסוח המקובלת לבין רמת ביתא המוגדרת כיכולת להיכנס אל תוך "תצלום" הדברים. 

בתחומי יומיום שימושיים והן בתוככי האדם (פסיכולוגיה, דיבור, הבנה, קשריו למציאות) – טמונים אוצרות שהמדע, שדרך ההסתכלות הרגילה וחילוץ האמת מתוכם, טרם פקחו. דברים רבים אשר בהם ההוויות גדושות, תוצרים רבים פנימיים בתוככי זירות ידע בתחומי דעת ופרקטיות רבים מספור – אשר טרם נחשפו במלוא אמיתותם. אצבעות פסגות נקודות התצפית הטובות ביותר טרם נגעו במעמקי מצולות יכולת המגע של האדם הרגיל לתור תחומי ידע עד תומם. ובמורדות הרי הידע, למרגלות כל נקודות הבחינה – צפונים כמכורבלים על מיטת שנת צהרי השגרה, סודות עתירי חשיבות. הן כלפי פיתוח ההבנה של כל אדם ביחס לעצמו (תחומי הפסיכולוגיה) והן כלפי הפקת סנתוז מודלים מתקדמים מסוגם לפריצת שיטות הניתוח הרגילות המוכרות לאנושות.

כפי הנראה הדבר נתון לתצפיתם של מגדלי פיקוח מיומנים דיים של מסלולי החשיבה והתפיסה ונתון תכופות ליכולת היווצרות והירקמות של זירת הבנה עשירת תחומי ידע המשתבצים לכל אורכם ומהלכם במסוגלות איתנה מספיק המנגחת היטב את דלתות מבוכי חוסר הידע. האישי, כמו גם את מכלול הידע האנושי.

הן במציאות החיצונית לאדם והן בתוך האדם (ואף בקשריו "מתוכו כלפי חוץ") נמצאות התפתחויות. כאלו הן למשל : פיתוח מדעים, הבנות ניתוחים משופרים אודות הפסיכולוגיה האמיתית של כל אחד מאיתנו וטיבה, הבנות קשרים אמיתיים בין בני אדם, יצירת דרכים אמיתיות יותר להתבוננות פנימית,  פיתוח האומנות כמו לדוגמה – פיתוח  כתיבה עמוקה יותר נוגעת יותר או אף יפה יותר, עניינים שוטפים כספיים אשר דורשים הבנה מקצועית לביצועם, עניינים מקצועיים טכניים, ואף, בל נשכח – דברים פרקטיים רבים ביומיום – כגון : מיומנויות אישיות טובות יותר (הקשבה, משא ומתן, שכנוע, הבנה וידע בתחומים פרקטיים).

במאמר זה תיקצר היריעה מלנתח באופן בהיר ומצמצם את היתכנות קיום דגמים רבים לתכליתיות "הלבשה" על כל תחום ותחום באופן זהה לשם ביצוע מיצוי ניתוחי- פיתוחי. היינו, אנליטיקת ידע. וזאת, על אף שבתחומים רבים אנו מבצעים ללא הרף הלבשות. לדוגמה – ביומיום איננו מסוגלים להבין כל דבר ועניין תוך שניות ועל כן אנו הולכים אל המוכר. (פנימה, כלפי התרחשות והבנה הנוצרת אל אובייקט זהה פנימי או חיצוני מן העבר). אולם בתחומי ידע – רפואה, משפטים, פסיכולוגיה, המצאות – הידע אינו תמיד מוכר ובהתבקש הצורך במציאת העניין הספציפי שאנו מחפשים ליצור או למצוא אין לנו אובייקט" ברור אלא רק "חלל" מופשט. 

ווירטואליות הבנה מתקדמת 

ידע עשוי להיות מיוצג הולוגרמתית כמתנקז מתוך מידול זרימה אינפורמטיבית. אין הדבר מעיד על אי קיומו בפני עצמו (במוח, במחשב, בניתוחי תחומים שונים ותחומי מחקר: פסיכולוגיה, כלכלה, אומנות וניתוחיה) , אלא מעיד על יצירת מידול פנימי הכרחי ליצירת נפח כדי ש"ייתפס" בהבנה. הדבר תקף לכל דבר שבחיים. גם בתחומי היומיום. (פרופסור כהנמן שזכה בפרס נובל- מציין אף בספרו "רציונאליות הוגנות ואושר" את עניין הייצוג). תפיסת ידע (ו"הבנה" של ידע) מחייבת את יצירת נפחו (הוא אינו חד מימדי – שזו הנחתו של מאמר זה), אינו דו מימדי (כפי שהמאמר מתחיל לחדד) ואף לא טריאובייקטי . מאמר זה מחדד וממקם את הידע כבין מימדיות 4 (טטראלית) לבין אוקטביאלית.

פרקטיות  

מודל זה מניח כי קיים מידול ידע אחר מן המוכר המשוטט בתוככי מחשבתו של האדם (ההדיוט מן היומיום או החוקר האוניברסיטאי). המאמר אינו מניח את עניין זווית התצפית והראייה כמוכרת – כעניין מרכזי בחקר ידע אלא את קיומה של תנועת אינפורמציה דינמית עתירת כיפופים מרחביים הנאמנה לחוקים פנימיים שלה עצמה. פיצוח אלמנטים פנימיים בתוכה (המאפשרים יצירת פתיחת מבנים מרחביים של אלמנטים – בדומה לכימיה ולתרכובות פחמן). 

תחומי הידע והשיטוט בתוכם       

שיטוט מיטבי בתוך תחומי ידע : רפואה, פיזיקה, חלל, כלכלה, פסיכולוגיה - אינו תמיד נעוץ בהבנת המסתכל והמנתח. ארכיטקטורת הידע

עשוייה להיחשף גם בדרכים רבות אחרות, מבלי קשר לתחום הידע הספציפי או ללמידתו המסודרת. הדבר עשוי להקרא "הלבשות". כלומר, הלבשת עקרונות פעולה של תנועת אובייקטים פנימיים בתוכו - למטרת חשיפת אובייקטיו.  

ממציא,
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)


http://www.arikshani.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב