דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בידוד אקוסטי - תכונות ושימושים 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 3235 פעמים ]

קצת צבע בנושא בידוד אקוסטי

'אני לא שודד, אני משה המבודד' היה אחת מהסיסמאות האהובות לפני כעשרים שנה בסביבת אזור זמן מלחמת המפרץ. אברי גלעד גילם אז את אחת ההברקות שעזרו לו לקנות את עולמו, כמו גם לארז טל בדמויות אחרות במסגרת תכנית הבידור הנונסנס והסאטירה 'העולם הערב'. אברי גילם את משה, יזם תאב בצע וחסר מצפון שעט על פחד ההמון מהסקאדים והגזים של סדאם, ושיווק להם במחירים מופקעים את אם כל ההגנות כפי ששווקה אז, מסקינטייפ, סרט בידוד, במלעיל ומחיר מבצע: 'מאה שקל'. סרט הבידוד היה לנשק מספר אחד של הפיקוד החדש –פיקוד העורף, שהחליף את הג"א- הגנת גזים אוויר. הוא נועד לשמור על שלמות החלונות מההדף, נקיון האויר מגזים רעילים, ובאופן כללי להצטרף לכוסות רוח נוספות ופארסות נוספות שהציבור האמין בהן אמונה עיוורת, כגון אימרת הואליום הלאומי דובר צה"ל 'שתו מים', ועוד ועוד.

 

סוגי בידוד בשוק

עם כל הכבוד לסרט הבידוד, כבר אז היה תחום הבידוד לסוגיו מפותח יותר ממנו, אולם 'קול ההמון הוא קול שדי' Vox Populi Vox Dei, וכשהציבור דורש הגנה – מאלתרים, גם אם לא יודעים הגנה מפני מה, ואיך להתגונן ממה שיש: גם כך לא בטוח שסרט בידוד להמונים נחות מפנינים לחזירים. כבר אז היה הבידוד התרמי, שמטרתו למנוע מעברי ו'בריחות' חום, ולהשאיר את הטמפרטורה הרצויה בפנים: קור, או חום, מפותח דיו בכדי להכיל אבטיפוסים מוצלחים של רבים מהדגמים הפופולארים גם כיום: כבר אז שווקו הקלקר, הקלקר המוקצף, צמר סלעים וצמר זכוכית, רדידי האלומיניום, ועוד.

 

מטרת הבידוד האקוסטי

וכך, כשם שמנעול במקרר נועד לאפשר פתיחה למבוגרים ולמנוע זאת מילדים, כפי שמנעול בדלת נועד לאפשר מעבר לבני הבית בלבד, וכפי שכספת מיועדת לשימוש למחזיקי המפתח בלבד ולעכב את האחרים, עד יאושם או הגעת המשטרה, כך גם בידוד אקוסטי הוא מעין ממברנה: בידוד אקוסטי לא נועד למנוע את קיומם של קול ושמע, אלא לנטר ולווסת אותם ובכך להביא לשיפור האקוסטיקה בתוך החלל. לבידוד האקוסטי שתי מטרות: הקטנת הד בתוך חלל, והקטנה מכסימלית עד למינימום של מעבר – זליגת קול ואנרגית קול מחלל אחד לאחר: או מכניסת רעשים לחדר נקי מרעשים, או מבזבוז קול ובריחתו החוצה מתוך החלל אל החוץ.

 

שימושים לבידוד האקוסטי וגורמים משפיעים 

לבידוד האקוסטי שימושים רבים: למניעת הד – בחדרי כיתות והרצאה במוסדות לימוד; למניעת מטרדי רעש וזליגת קול מפנים החלל אל החוץ – במוקדי רעש כגון אולמות בידור, מטווחים מקורים, או חדרי אימון למוזיקאים והרכבי תזמורת; ולמניעת כניסת רעש מהחוץ פנימה – בחדרי הרצאות ובאולפני הקלטה למשל. גורמים רבים משפיעים על הבידוד האקוסטי. למניעת הד – נוהגים למלא את החדר בריהוט, ולחספס את הקירות, ולהכניס מחיצות בחללים גדולים. למניעת חדירת רעש פנימה – משתמשים בקירות, חלונות ודלתות רב שכבתיים, וממקמים בתכנון וחוכמה את האלמנטים השונים בחדר זה ביחס לזה וביחס למיקום האנשים בחלל, ובכלל זאת -  מיקום הדלתות, פתחי האוורור והחלונות, המזגנים והריהוט, ועוד.

 

גולמט השוכנת בקיבוץ יקום היא החברה המובילה בתחום הבידוד התרמי והאקוסטי בישראל. החברה מייבאת, משווקת ומייצרת חומרי בידוד מטובי היצרנים בתחום ומספקת מגוון פתרונות אקוסטיקה. תחומי ההתמחות העיקריים: חומרי בידוד לבנין ולתעשייה, צמר סלעים, צמר זכוכית, תקרות אקוסטיות, מיגון אש, קירוי גגות וקירות, מחיצות דקורטיביות, פחי אלומיניום גליים לחיפוי ודקורציה, רשתות נירוסטה, רשתות אלומיניום, פחי נחושת ועוד מוצרים רבים. http://www.golmat.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב