דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארוחת שבועות חלבית ובריאה גם בימי ההולדת של הילדים 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 560   [ נצפה 2599 פעמים ]

המודעות לאכילה נכונה התחילה לחלחל לעולמנו ובאה לידי ביטוי הן בחינוך והן בשגרת היום. כבר עכשיו, במרבית הגנים לא מאפשרים להביא ממתקים וחטיפים למסיבות ימי ההולדת. במקום זאת, ההורים מתבקשים להכין ארוחה בריאה ללא סוכרים וצבעי מאכל רבים עבור ילדי הגן ולקינוח כמובן עוגת יום הולדת, עליה לא מוותרים בקלות. השאלה היא כיצד להכין ארוחה בריאה צבעונית וטעימה ללא שימוש בשוקולדים, מסטיקים וסוכריות. המשימה אומנם לא כל כך פשוטה אך, עם מעט דימיון וזמן ניתן לעמוד בה בהצלחה ואף לזכות למחמאות מצד הקהל.

ראשית, כדאי לזכור שהילדים ולא רק הם אוכלים באמצעות חושי הראייה. סידור המאכלים על צלחות צבעוניות וכלים כגון עציצים וכלי זכוכית שקופים משדרגים את עיצוב השולחן וכל המוגש עליו. כמו כן, הגשה לא שגרתית של מאכלים מוכרים ללא ספק תפשיר גם את סרבני הבריאות הקשים ביותר. השאלה הנשאלת כעת היא כיצד מיישמים זאת בפועל?

קודם רצוי להחליט על התפריט. מומלץ ביותר לבחור במרכיבים חלביים שלא ליצור בעיית כשרות עבור השומרים מבינינו. והנה כיום הרשת מוצפת באינספור מתכונים טעימים ומתאימים גם לילדים לכבוד חג השבועות. אז מה נכלול בארוחה:

1. ירקות. 

ניקח מספר ירקות בצבעים שונים - עגבניית שרי אדומה, גזר כתום, פלפל צהוב, זית ירוק או שחור ומלפפון ירוק. נחתוך אותם ונסדר על שיפוד. את השיפודים ניתן להכניס אל תוך עציצים ולהפוך אותם לפרחים צבעוניים שפרחו על השולחן. אפשרות אחרת היא לחתוך את הירקות בצורות שונות וזאת בשונה מחיתוכם לסלט ולסדר אותם על מגש מלבני או עגול.

2. פירות העונה.

בדומה לירקות, ניתן לחתוך את הפירות ולסדר אותם על שיפודים. משום מה, כמעט כל מאכל על שיפוד טעים יותר בעיני הילדים. למי שממש רוצה להשקיע ניתן לסדר כוסות שקופות עם שכבות צבעוניות של פירות ולהניח אותן על מגש עגול כסוף בצורת פירמידה.

3. מאפים מלוחים כדומת בורקסים, לחמניות מלוחות או מאפי גבינה אחרים שילדכם אוהבים.

במקרה זה כדאי לשים לב שילדים אוהבים בעיקר את הפשוט והמוכר. מה שלנו הרבה פעמים נראה כמעדן יגרום לילדינו לעוות את פרצופם ולפלוט "איכככס!" בעל משמעות אחת - ממש לא! את המאפים מסדרים בין הירקות והפירות הצבעוניים.

4. פיתות/סנדביצ'ים עם גבינה לבנה, חומוס, גבינה צהובה ועוד.

את הפיתות כדאי לחתוך לרבעים ולסגר בצורת פרח על הצלחת. רצוי שתהייה זו צלחת צבעונית היוצרת ניגוד לצבע הפיתות. את הסנדביצ'ים ניתן לשדרג באמצעות חותכני עוגיות וליצור צורות שונות ומשונות כמו כוכבים, לבבות, פילים או כל דבר אחר העולה בדעתכם.

5. עוגת שוקולד.

מעמודי הטווח של ימי ההולדת עליהם לא כדאי לוותר. כאן, נשים לרגע בצד את הבריאות והקניית הרגלי אכילה נכונים ונתמסר לשוקולד. יש כאלה שינסו להגיש במקום עוגת גזר או עוגת פירות בחושה אך, עוגת יום הולדת אמיתית היא עוגת שוקולד עם ציפוי שוקולדי והמון סוכריות צבעוניות מעליה. לטעמי, אם באמת לשדרג ולהתעסק עם המוסד הוותיק, במקום עוגה אחת גדולה ניתן להכין קאפקייקס אישיים לכל הילדים ולא לשכוח לצפות אותם בהמון סוכריות צבעוניות. את הקאפקייקס לסדר בכלי הגשה המיועדים לכך. בדרך כלל מדובר בכלים בעלי מספר קמות.

6. שתייה.

מים המוגשים בכוסות צבעוניות. תרכיז פטל או ענבים בכוסות לבנות ושקופות ירוו את צמאונם.

זו רק הצעה אחת, מיני רבות. כפי שניתן לראות, ללא השקעת זמן או כסף רב ניתן להכן בקלות ארוחה חלבית בריאה ליום ההולדת של ילדכם. הרעיון המרכזי הוא שככל שנרגיל אותם לאכול בריא גם במסיבות ובחגים נקנה להם יסודות להרגלי אכילה נכונים שילוו אותם בהמשך חייהם.

מכאן, כל אחד יכול להשתמש בדימיון שלו ולהכין עוד מגוון אפשרויות לארוחות חלביות או בשריות. ולאחר שפתרנו את סוגיית הכיבוד ליום ההולדת צריך להתחיל לתכנן גם את הפעילות למסיבה ועל כך, בפעם הבאה.

 

 

גמבה - ימי הולדת לילדים, הפעלות תוכן ואיכות לימי הולדת לילדים.  לפרטים נוספים: www.gambafun.co.il, 1-700-72-8888


כמו כן, רעיונות לעצוב ימי הולדת ומגוון נושאים אחרים ניתן לקרוא גם בבלוג יום הולדת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב