דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ספר חדש בנושא ביקורת פנימית מבוססת סיכונים - ניהול סיכונים ככלי לעריכת ביקורת פנימית 

מאת    [ 23/05/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 5283 פעמים ]

הודעה לתקשורת

ספר חדש העוסק ביקורת פנימית וניהול סיכונים

התמורות שהביאו לעלייתה של גישת הממשל התאגידי (Corporate Governance), בעשורים האחרונים השפיעו לא רק על דרכי ניהול של תאגידים, אלא גם על הרגולציה שהחל הממשל להפעיל בעיקר על חברות ציבוריות וגופים פיננסיים. חקיקת חוקים כדוגמת SOX בארה“ב וחוקים דומים במדינות רבות ובהן ישראל, בנוסף לאימוץ כללי רגולציה במגזרים שונים של תקנים לניהול סיכונים כגון Basel ו? Solvency , הביאו להסדרת תחום ניהול הסיכונים בגופים ציבוריים רבים. גם הביקורת הפנימית הושפעה מגישת ניהול הסיכונים, ועתה מבקרים פנימיים חייבים לערוך סקרי סיכונים, ואף לקיים ביקורת בהתאם לפרספקטיבה של ניהול סיכונים.

 השבוע יצא לאור ספר חדש המציג פרקטיקה לעריכת ביקורת פנימית בפרספקטיבה של סיכונים, וכן מתודולוגיות מקובלות לעריכת ניהול סיכונים. מחבר הספר, עו"ד אלון קוחלני שהנו בעל הסכמה בינ"ל CRMA בתחום ניהול הסיכונים, עוסק בתחומי ביקורת פנימית וניהול סיכונים שנים רבות, פרסם בעבר מאמרים בנושאים אלה.  הספר יצא בהוצאת ג'י.אר.סי יועצים והוא מיועד למבקרי פנים, ועדות ביקורת ורו"ח ומבקרים חיצונים וכן הוא כולל מידע תיאורטי שיכול לסייע לעוסקים בניהול סיכונים.

 כפי שניתן ללמוד מתוכן העניינים הספר עוסק בהרחבה בגישת "ביקורת פנמית מבוססת סיכונים". כדי להבהיר מתודה זה הספר כולל ידע רב בתחום ניהול הסיכונים, וככזה הוא מציג 3 מודלים שכיחים לניהול סיכונים, שהמרכזי שבהם הוא מודל ERM של COSO. על בסיס מתודות אלה מציג המחבר את הנדבכים השונים לעריכת ביקורת פנימית מבוססת סיכונים, והם:

א. עריכת סקר סיכונים לצורך קביעת תוכנית עבודה שנתית/רב שנתית לביקורת הפנימית

ב. עריכת ביקורת על סקר סיכונים ארגוני (ERM)

ג. ביצוע מטלת ביקורת בפרספקטיבה של סיכונים (RBIA)

התמורות הללו בביקורת הפנימית הביאו לכך שנוסף למבקר הפנימי תפקיד והוא לספק הבטחה (assurance) על תהליכי ניהול הסיכונים בארגון, ואף על הבקרה הפנימית. מטלה זו, המעוגנת בתקנים המקצועיים המקובלים של לשכת המבקרים הפנימיים העולמית ה IIA, מטילה על מבקרי הפנים אחריות רבה, אך מאידך היא חושפת אותו לסיכונים ומטילה עליהם אחריות רבה.  בניסיון להתמודד עם אתגר זה מציע הספר למבקרי פנים כללי ברזל של עשה ואל תעשה כאשר מגישים להנהלה דוח הבטחה על תפקוד הנדבכים השונים של הממשל התאגידי.

הספר כולל גם התייחסות לתחום הסיכונים הסביבתית ומציג את הגופים השונים העוסקים בכך, וכן את התקנים המקצועיים הקיים בתחום, הן בביקורת הפנימית והן בביקורת המדינה.

לפרטים נוספים ולהזמנת הספר יש לפנות למחבר באמצעות ההקישור

 

 

עו“ד אלון קוחלני (. LL.B ) עוסק זה כשני עשורים בביקורת פנימית ובקרה, ולמעלה מעשור בתחומי ניהול סיכונים וציות. הוא משמש שנים רבות מבקר פנימי ראשי ברשויות מקומיות וביצע פרויקטים של ביקורת וסקרי סיכונים בגופים שונים. המחבר הינו בעל הסמכה CRMA בתחום ניהול הסיכונים ובעל תואר MA בביקורת פנימית (אוניברסיטת חיפה). הוא פרסם מאמרים בתחומים אלה. כמו כן, שימש המחבר במשך שנים חבר המועצה המקצועית של לשכת המבקרים הפנימיים ועמד בראש כתיבת תדריכי ביקורת בתחום הונאות ומעילות וסקר סיכונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב