דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


היתרונות הבריאותיים של חופשה בים המלח 

מאת    [ 22/05/2012 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 11086 פעמים ]

חופשה בים המלח משלבת את היתרונות של חופשה לכל דבר באחד מהמלונות הפזורים לאורך החוף על הפינוקים החבויים בהם, ויתרונות בריאותיים ייחודיים שמקורם באזור ים המלח. נוף קדומים המשולב בתנאי אקלים אידיאליים לטיפול במספר מחלות שונות, הים עצמו והמעיינות התרמו-מינראליים בפזורים לחופו, הבוץ העשיר במינרלים, מיעוט האלרגנים באוויר הנקי והמסונן אשר אודות לכך שים המלח ממוקם 400 מטר מתחת לפני הים הוא עשיר בקרניים אולטרה סגולות – כל אלו הופכים את החופשה בים המלח לחוויה ייחודית, ובריאותית במיוחד.

טיפולי הליותרפיה וקלימטותרפיה למצבים דרמטולוגים שונים בים המלח

קרני השמש בים המלח עדינות במיוחד ומרובה בהן הקרינה האולטרה סגולה. הסיבה לשוני זה הוא ייחודיותו של ים המלח כמקום הנמוך בעולם. שכבת האטמוספרה הנוספת המכסה 400 מ' אלו משמשת כמסנן נוסף המציע למבקרים במקום אור ייחודי הקיים שם בלבד. חולי עור רבים הלוקים במחלות כגון פסוריאזיס, בהרת, אטופיק דרמטיטיס, ויטיליגו, מיקוזיס פונגואידיס ודרמטיטיס אלרגני באים לים המלח מרחבי העולם כולו ליהנות מ- 330 ימי השמש בממוצע הקיימים באזור.

מחקרים מצביעים על כך ששהות בת מספר שבועות מקנה הקלה לחולי פסוריאזיס ומספקת להם הפוגה ממוצעת של 6 חודשים במחלה, ללא תופעות לוואי. מדינות רבות באירופה אף מממנות את שהות החולים באזור לאחר שהתגלה כי עלות השהות והטיפולים זולה יותר מהשהות בבתי החולים הקונבנציונליים, ונעימה פי כמה.

המקור העיקרי להקלה במצבים דרמטולוגים היא איכות קרני העור וטיפולי ההליותרפיה והקלימטותרפיה. חשיפה הדרגתית לשמש וטבילה במי הים ומי המעיינות המינראליים באזור, בשילוב עם האפקט הפסיכולוגי של אווירת הנופש המערבת אנשים בריאים וחולים תורמים אף הם לשיפור ניכר במצבים של החולים.

היתרונות הבריאותיים לנופש בים המלח לחולים במחלות ריאה

קרני השמש המסוננות המדכאות את מערכת החיסון ותורמות לטיפול במחלות אוטואימוניות אינן היתרון הבריאותי היחיד בחופשה בים המלח. בגלל מיקומו הנמוך של ים המלח, הרכב האוויר שונה והוא עשיר במיוחד בחמצן. הלחץ הברומטרי הגבוה בשילוב עם אחוזי הלחות הנמוכים והיעדר האלרגנים באוויר כתוצאה ממיעוט הצמחייה באזור מקל על מצבם של חולים במחלות ריאה, ומחלות המלוות בחוסר חמצן. מלונות בים המלח מציעים חופשה לסובלים ממחלות ריאה, חופשה משימוש במתקנים מלאכותיים, שיפור בחמצון, רמות החמצן בשינה ושיפור התפקוד הגופני בזכות השילוב המושלם של מרגוע וטיפול באווירה ייחודית.

למי עוד מתאימה חופשה בים המלח?

חופשה בים המלח מתאימה לאנשים רבים הסובלים ממגוון מצבים כרוניים ואקוטיים: התאוששות מניתוח לב הוכחה כיעילה יותר באזור ים המלח, אנשים הסובלים מדלקות פרקים ומשגרון מרגישים הקלה בטיפול במי המעיינות התרמו-מינראליים, בבוץ השחור המאפיין את חופי ים המלח ובמי ים המלח עצמו אשר להם הרכב ייחודי בו 21% מהמים הם מינראליים שונים, אשר חלקם נמצאים באזור זה בלבד.  ישנם אפילו מצבים של דלקות עיניים כרוניות אשר השהות במלונות ים המלח עוזרת בשיפור מצבם והטיפול בהם.

מלבד אלו הבאים לים המלח כדי להירפא, להחלים ולהשתקם, ישנה אוכלוסייה רבה, בריאה, המגיעה לנפוש באזור ים המלח. האזור מציע מגוון מסלולי טיול וביקורים באתרים היסטוריים בסביבה, נוחות ושפע של טובי המלונות, טיפולי רפואה משלימה וקוסמטיקה טבעית, אשר מותאמת למינרלים המצויים באזור בשילוב עם מיטב המסעדות המפנקות, חיי לילה סוערים ואווירה ייחודית. כמו ים המלח עצמו, גם חופשה בים המלח היא יחידה במינה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב