דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי חינוך לתואר ראשון 

מאת    [ 22/05/2012 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2139 פעמים ]

הסיבות לבחירת מקצוע ללימודי תואר ראשון נעות בין הרצון להתמקד בתחומי עניין אישיים, הרצון לפתח קריירה לאחר סיום הלימודים או הרצון להשפיע ולשנות, להיות אחד מהגורמים אשר השפעתם על החברה והתרבות רבה ומשמעותית. לימודי תואר ראשון בחינוך משלבים את כל הסיבות הללו ומאפשרים ללומדים בהם ללמוד ולהתפתח בתחומי עניין אשר מעניינים אותם מתוך ידיעה כי מחכה להם עבודה לאחר סיום הלימודים, וכי בעבודה זו יהיה בכוחם לעצב את דור ההמשך, ליצור שינוי של ממש בחברה ובערכיה.

אילו מסלולי לימודים קיימים במסגרת תואר ראשון בחינוך?

קיימים שלושה מסלולי לימודים עיקריים במסגרת תואר ראשון בחינוך:


    • לימודי חינוך המזכים בתואר B.A. – לימודים הנמשכים כשלוש שנים. לאחר סיום הלימודים התלמידים יכולים להמשיך לתארים מתקדמים אך אינם מורשים ללמד בפועל. מסגרת זו מתאימה לאלו המעוניינים לחקור את תחום החינוך עצמו, לשכלל את אמצעי הלימוד ואת שיטות הלימוד או להמשיך בקריירה אקדמית בתחום החינוך.
    • לימודי תואר ראשון בחינוך המזכים בתואר B.Ed. – לימודים הנמשכים ארבע שנים, מהם שלוש שנות לימוד ושנת סטאז' במהלכה עובדים התלמידים כמורים מן המניין. לימודי תואר ראשון אלו מכשירים את דור העתיד של מורי הארץ לעבודה בשטח במוסדות הלימוד השונים – החל מגני הילדים ובתי הספר היסודיים, וכלה בבתי ספר תיכון ובחינוך המיוחד.
    • הסבת אקדמאים ולימודי תעודת הוראה – בעלי תואר ראשון במקצועות אחרים שונים, יכולים ללמוד במסגרת הסבת אקדמאים לימודי תעודה וללמד בתחום אותו למדו. לימודי תעודה נמשכים שנה.

מלבד מסלולים אלו, תלמידי תואר ראשון בחינוך מתמחים בתחום תוכן אחד (או יותר), כדוגמת הוראת המדעים, הוראת המתמטיקה, הוראת האנגלית, לימודי חינוך גופני ועוד. תחום התמחות נוסף המאפיין את לימודי החינוך הוא התמחות בסוג וגיל התלמידים – דוגמת הגיל הרך, בתי הספר היסודיים או בית ספר תיכון, או לחילופין חינוך מיוחד.

מה הם תנאי הקבלה ללימודי תואר ראשון בחינוך?

תנאי הקבלה לתואר ראשון בחינוך משתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו אולם ברובם הדרישה היא לבגרות מלאה בממוצע 80 ומעלה ולציון פסיכומטרי של 500 ומעלה.

איפה ניתן ללמוד לימודי חינוך לתואר ראשון?

ניתן ללמוד תואר ראשון בחינוך במסגרת האוניברסיטאות השונות וכן במסגרת מכללות רבות וסמינרים לחינוך.

שכר הלימוד משתנה בצורה משמעותית בין מוסד לימודים אחד למשנהו. באוניברסיטאות שכר הלימוד עומד על כ- 10,000 ש"ח לשנה ואילו במכללות פרטיות הוא עלול להגיע גם ל- 30,000 ש"ח.

קריירה לאחר סיום הלימודים

לימודי תואר ראשון בחינוך מכשירים את דור העתיד של מורי ישראל, אשר בתורם יכשירו את הדור הצעיר ויחנכו אותו. הדרישה למורים, במיוחד מורים מקצועיים בתחומי תוכן ספציפיים כמדעים ואנגלית, גבוהה. אמנם יצא להוראה שם רע מבחינת תנאי השכר, אולם תנאים אלו שופרו בשנים האחרונות ואין עוד מקצוע בו תחושת הסיפוק והעשייה רבה יותר - דבר המביא רבים לבחור בתחום החינוך למרות המשכורות שאמנם מובטחות אך אינן תמיד מהגבוהות במשק הישראלי.

אופק קידום מקצועי יכול להיות בתחום הניהולי או אקדמאי. חינוך כיתה, ריכוז שכבה או ניהול בתי ספר בצד הניהולי, או פיתוח תוכניות ושיטות לימוד בצד האקדמי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב