דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדרסים לסובלים משברי מאמץ 

מאת    [ 21/05/2012 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 1924 פעמים ]

שברי מאמץ, מהם?

שברי מאמץ, או בסלנג צבאי שברי הליכה, הם סוג של סדקים קטנים המתרחשים בעצם בכף הרגל בעת מאמץ. שברי מאמץ, בניגוד לשברים רגילים, הנגרמים כתוצאה מהפעלת עומס חד פעמי על העצם, נגרמים בדרך כלל כתוצאה מהפעלת עומס בצורה רציפה על העצם. שברי מאמץ נוצרים כאשר מופעל לחץ רב על השרירים. השרירים אינם מסוגלים לשאת במאמץ נוסף מעבירים את העומס על העצם הצמודה להם. העומס המופעל על העצם גדול יותר ממה שהעצם מסוגלת לשאת, וכך נוצרים שברי המאמץ.

ללא תנועה, העצם מסוגלת לשאת עומסים גבוהים מאוד, אולם מה ששוחק את העצם הוא אלמנט התנועה, בשילוב עם המשקל. למעשה, שברי מאמץ נוצרים כאשר מתקיימים כמה שנאים במקביל: לחץ במינון גבוה על העצם, העלאת העומס והתדירות של הפעילות הגופנית בו זמנית, ומשטח קשיח אשר אינו חלק, מאחר והמאמץ לייצב את הרגל על משטח מסוג זה הוא גדול. שברי מאמץ נפוצים בעיקר אצל חיילים קרביים במהלך הטירונות מאחר והם מפעילים לחץ בלתי מתון על העצם, אשר לא היתה רגילה לעומס כזה בעבר, אך הם נפוצים גם בקרב מטיילים ועובדים המבלים את יומם בעמידה.  

יעילות המדרסים בטיפול בשברי מאמץ

על מנת לטפל בשברי מאמץ בצורה היעילה ביותר ראשית יש לאבחן אותם במהירות וביעילות. מייד עם הופעת הסמפטומים יש לפנות לאורטופד מומחה שיאבחן את חומרת השבר, ועל מנת להמנע מנזק נוסף. עם הופעת הכאבים יש להפסיק במיידית את הפעילות הגופנית ולעבור למצב מנוחה למשך שבוע לפחות ולתת לרגל להתאושש מן הפציעה. הטיפול היעיל ביותר עבור שברים מסוג זה הוא התאמת מדרסים מיוחדים לשברי מאמץ.

מדרסים אורתופדיים מסייעים לטיפול בשברי מאמץ על ידי כך שהם מפחיתים את את הלחץ המופעל על העצמות בכף הרגל, ובכך מאפשרים לעצם להתאושש. מדרסים מיוחדים לסובלים משברי הליכה מסייעים בחלוקת העומס בצורה שווה על כל כף הרגל ובכך מפחיתים את הלחץ הנוצר בעת ההליכה על העצם ומאיצים את החלמת השבר. מדרסים אורטופדיים טובים מסייעים לא רק בהקלה על הכאבים הנובעים משברי מאמץ, הם גם עשויים לסייע במניעה של שברים מסוג זה. חשוב מאוד להתאים את המדרס לרגל הפצועה בצורה הטובה ביותר ותוך כדי שימוש בעזרים כגון תצלומי רנטגן, על מנת לבנות את המדרס בצורה הטובה ביותר. התאמת המדרסים בצורה טובה תזרז את פעולת ההחלמה ותסייע בהפחתת הכאבים והעומס על הרגל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב