דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסחר במניות 

מאת    [ 20/05/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 1955 פעמים ]

מניות

למרות המחשבה כי מסחר במניות עלול להיות מורכב ועלול לגרור אחריו הפסדים גבוהים, כדאי לדעת כי כמו בכל תחום יש מספר הנחיות בסיסיות וכללים עליהם הוא נשען ואדם אשר לומד ומבין הנחות בסיסיות אלו יכול לסחור עם מניות וליהנות מרווחים נאים. מסחר במניות מתאים למי שמבין מעבר לכללים אלו, או עלה על ה"טריק" המאפשר להם לדעת איך ישתנה שווי מניה לעתיד לבוא.  אלו עשויים להפוך לאנשים עשירים מאוד.

הספקולציות לגבי השווי העדכני של מניות כמו גם השינויים העתידים לקרות בו הן בדרך כלל רבות, חלקן מבוססות (לפעמים על "מידע פנימי" שדלף מהחברה) ולפעמים חסרות כל בסיס. אך עם זאת כל חדשה קטנה הנוגעת עבור מניות של חברה "בוערת", בין אם מדובר על ניסוי קליני שהחל ועדיין לא פורסמו תוצאות ובין אם מדובר בשמועה על עסקה חשאית למכירת החברה על ידי גוף אחר – עשויות לגרום לערך של מניה זו להשתולל ולגרף הערך לזגזג מעלה מטה.

פרמטרים המשפיעים על שווי מניות

אחד הפרמטרים העיקריים בעלי השפעה על ערך מניית חברה הוא מצבה העדכני. קשיי נזילות, פיטורי עובדים וסגירת קווי ייצור עלולים לאותת למשקיעים על כך שהחברה נמצאת בקשיים ולכן להוריד את ערך המניה שלה בשוק.

לעומת זאת פיתוח מוצלח של טכנולוגיות חדשות, תוצאות משביעות רצון של ניסוי ויציבות פיננסית יכולים לגרור את ערך המניה כלפי מעלה. ישנם גם גורמים כלליים ואפילו עולמיים המשפיעים על מניות ללא קשר לחברה עצמה, כמו תנודות כלליות בשערי שוק ההון.

פרמטרים נוספים

בזמנים בהם ישנה אופטימיות כלכלית ויציבות פיננסית במדינה ובבורסה, שערי מניות נוטים כלפי מעלה באופן כללי, ולכן סביר להניח ש"ימשכו" אחריהם גם מניות של החברות הנסחרות באותה בורסה. כמובן שגם ההפך תופס, בזמנים של מפולות בבורסה גם חברות שנראה שעל פניו אינן קשורות באופן ישיר לאותם גורמים שספגו הפסדים ומניותיהם נמצאות בירידה תלולה,  עלולות למצוא את עצמן בירידות שערים.

מעבר להתנהגות בורסה מסויימת והתנודות המתרחשות בה, גם למה שקורה ברחבי העולם ובבורסות הממוקמות במדינות אחרות יש השפעה על שינויי השערים בבורסות המרוחקות מהן מרחק של מאות אלפי קילומטרים. כך, בזמן המיתון שהורגש בארצות הברית, כאשר בורסת הוול-סטריט הראתה גרפים אדומים מבהילים, גם בורסות אחרות ברחבי העולם לא נשארו אדישות למהלך וספגו גם הן ירידות שערים בקנה מידה מסוים.

מסחר במניות

אחד הכלים החשובים לצורך מסחר במניות הוא רכישת ניסיון המסחר בהן. לאחר תקופה בה "לומדים" את התנהגות השוק ואת התנודות בו, הנתונות לפעמים להתנהגות "תקופתית" או מאופיינת בצורה בולטת אחרת, ניתן לחזות בהצלחה טובה יותר את השינויים בערכי מניות אלו. הניסיון גם מפתח צורת "אינטואיציה" מסויימת בקרב סוחרים העוסקים במניות, המאפשרת להם לבצע פעולות גם שלא על סמך ניתוחים טכניים והגיון צרוף, שפעמים רבות מוכיחות את עצמן כנכונות, יעילות ורווחיות.

דרך נוספת בעלת סיכויים וסיכונים גבוהים יותר להשקעה במניות היא דרך מסחר באופציות. בדרך זו קונה המשקיע היום אופציה לרכישת המניה בעתיד בשער שנקבע היום. מובן שבעתיד האופציה עשויה להיות שווה פי עשרות מונים מערכה כיום או שעשויה להיות ללא ערך כלל.

בניית אתרים מקצועית באינטרנט על ידי מעצבים עם 20 שנות ניסיון קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש על ידי מומחים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב