דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך דוד חשמל עובד? 

מאת    [ 20/05/2012 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 11529 פעמים ]

כיום, שתי הדרכים הנפוצות לחימום מים בביתנו הם בעזרת דוד שמש או דוד חשמל. שתי הדרכים זהות בתוצאה (מים חמים) אך שונות בדרך חימום המים. דוד שמש הינו הדוד השכיח מבין השניים והוא מופעל בעזרת קולטי שמש המנצלים את האנרגיה הסולארית (אנרגיית השמש) אולם דוד החשמל עובד בצורה קצת שונה אך מצוין גם הוא. במאמר זה נביא לידיעתכם מהו בעצם דוד חשמל, איך הוא עובד ומהם יתרונותיו.

מה זה בעצם דוד חשמל?

דוד חשמל הינו מיכל שמטרתו לחמם מים, דוד החשמל מופעל על ידי מערכת חימום חשמלית. בשונה מדוד שמש הוא אינו מצויד בקולטי שמש ואינו פועל בכוחות האנרגיה הסולארית (ניצול אנרגיית השמש לאנרגיית חום) אלא שהוא מופעל בעזרת מערכת חימום חשמלית המחממת את המים הנמצאים בו וגם הוא כמו דוד השמש מותקן על גג הבית שלנו (אך לא חייב להיות מותקן דווקא שם).  כמו כן, גם דוד החשמל מספק מים חמים בסביבה הביתית והוא אף יותר מהיר בחימום המים מאחר והוא קטן יותר מדוד השמש המצוי. גם כאן יש להקפיד על קניית דוד חשמל מקצועי מחברת דודי חשמל אמינה שמתמחה בייצור דודי חשמל, ולוודא כי דוד החשמל יותקן במיקום האופטימאלי להשגת תוצאות מירביות. במילים אחרות יש להקפיד להתקין את דוד החשמל במקום הקרוב ביותר לצינורות המים כדי לזרז את הגעתם לברז הבית, לשמור על חומם של המים ולהימנע משימוש מיותר בחשמל.

כיצד עובד דוד החשמל

דוד החשמל עצמו עובד בצורה קצת שונה מקרובו דוד שמש. הוא אומנם ממוקם לרוב באותו המקום (על גג ביתנו) אבל פועל בצורה קצת שונה. ובכן, השוני העיקרי בפעולתו הוא שלדוד השמש יש קולטי שמש המחממים את המים ולדוד החשמל אין. דוד החשמל פועל אך ורק בעזרת מערכת החימום החשמלית  הפנימית שלו ולא נעזרת באנרגיית השמש (האנרגיה הסולארית) בשום צורה שהיא. ובכן, תהליך חימום המים נעשה בצורה הזו, תחילה המים שבדוד החשמל מגיעים מתוך צינורות הבית, מתחממים בעזרת מערכת החימום החשמלית שבדוד ומוחזרים לתוך צינורות המים של ביתנו. כאמור, לדוד החשמל יש יתרונות מוחשיים על מקורבו דוד שמש והם נגרמים בעיקר כתוצאה מגודלו של דוד החשמל שמביא למהירות חימום המים ובעקבות חוסר התלות באנרגיית השמש ובחום שהיא מפיקה. יתרונות אלו תלויות בעיקר במתקין דוד החשמל ובהקפדה על התקנת דוד החשמל בצורה האופטימאלית שתביא לתוצאות החימום הטובות ביותר (כנזכר לעיל, להתקין את הדוד קרוב לצינורות וכולי..) .

לסיכומו של דבר, ההבדלים בין דוד חשמל לבין דוד השמש הם בעיקר בדרך פעילותם. בגדול, שניהם מספקים מים חמים, אך כל אחד עושה זאת בדרך שונה. המסקנה העולה היא כי דרך הפעילות של שניהם יעילה ומביאה לתוצאות. אומנם דוד השמש משיג את תוצאותיו בהתאם לאנרגיית השמש ואילו דוד החשמל עובד בצורה יעילה ביותר כאשר הוא מותקן כראוי ואינו נתמך באנרגיה של משהו אחר מלבד חשמל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב