דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגן על מחשבך 

מאת    [ 19/05/2012 ]

מילים במאמר: 1000   [ נצפה 2457 פעמים ]

בשלב זה או אחר אתה תזדקק לשירות איש מחשבים לתיקון מחשבך. בעיות חומרה או תוכנה יופיעו והם יהיו הנושאים שאיתם תאלץ להתמודד. אני משוכנע שאתה כבר יודע זאת.

מרבית התקלות התוכנה במחשב נגרמות לאחר חדירת תוכנות זדוניות למחשב ופוגעות בתפעולה השותפת עד לכדי קריסת המערכת ואיבוד נתונים. שואלים מי אשם? המשתמשים שהפקירו את מחשבם ןלא דאגו להגן על המחשב כראוי. מרבית המשתמשים מאמינים כי אם יתקינו תכונת אנטי וירוס חנמית במחשבם אז הם מוגנים. אך זו טעות מוחלטת. קרוב למחצית אם לא יותר מהמחשבים אינם מוגנים כראוי באמצעות תוכנות הגנה להגנה מפני רוגלות ווירוסים. ואינם מטופלים בתחזוקה השותפת של הרכיבי המחשב. במידה והמשתמשים היו מגנים כראוי על מחשבם, קרוב לבדי שלא הייתם צריכים להתמודד בכל פעם מחדש עם בעיות מחשב.

במאמר זה אפרט כיצד להגן על המחשב מפני תוכנות זדוניות ולאחר התיחסות רצינית, הפנמה וביצוע. מחשבך עשוי להיות מוגן!

משתמשי קצה צריכים לפחות שלושה הגנות על מנת להיות מוגנים מפני תוכנות זדוניות כגון וירוסים ורוגלות. אם חסר לך אחד מהן מחשבך בסיכון.

שלושת התוכנות שאתה חייב:


    • Firewall פעיל
    • אנטי וירוס
    • הגנה מפני רוגלות (אנטי ספייוור)

אם תהיה חסרה לך אחת משלושת התוכנות במחשב, אז בשלב מסויים מחשבך יהיה נגוע בתוכה זדונית.

1. חומת אש (פיירוול – firewall) היא תוכנת של מיקרוסופט שנועדה להפחית ואף לחסום לגמרי כניסת פורצים והאקרים שמטרתם לרוב לחדור אל פרטיותינו ולמידע שבמחשב, יותר מזה הגורמים האלו מנסים לגרום לנזקים לקבצים השונים ועד לכדי ביצוע פעולת בלתי חוקיות.

חשוב שיהיה לכם תוכנת חומת אש טובה על מנת לחסום את נסיונות הגישה של גורמים זרים. חשוב לציין שחומת האש אינה הופכת את המחשב לבלתי חדיר. אך חומת אש חשובה לא פחות מאנטי וירוס ואנטי ספייוור.

חומת האש של מייקרוסופט שמגיעה במערכות הפעלה XP- SP2 ומעלה וכן במערכות הפעלה ויסטה ו-7 . בנוסף ישנם חברות שמספקות הגנה דומה לזו של חומת האש שמגיעה במערכות ההפעלה של מיקרוסופט.

חשוב להיות בטוחים שחומת האש במחשבכם פועלת ועל כך אפרט את סדר הפעולות

להפעלת חומת האש. לחץ על התחל > ולאחר מכל לחיצה על לוח בקרה, לאחר מכן לחץ על מערכת ואבטחה, לאחר מכן לחץ על חומת האש של Windows ובצד יופיע "הפעל או בטל את חומת האש של Windows. יש ללחוץ על זה ולהפעיל את חומת האש.

 

2. אנטי וירוס, הגנה מפני וירוסים. מטרתן של תוכנות אנטי וירוס הינה זיהוי של וירוסים או תוכנות זדון המנסים לחדור או אילו שכבר חדרו ולנטרל אותם. תוכנת אנטי וירוס טובה מסוגלת אף לשחזר ולתקן קבצים שנפגעו מהשפעת הוירוס.

תחומי האחריות של תוכנת אנטי וירוס הוא טיפול ושמירה על תוכן וקבצי תוכנות, בדיקת דואר ואתרי אינטרנט בהם גולש המשתמש.

מהו וירוס מחשב? תוכנה שנועדה לפגוע בפעולה תקינה של תוכנות המחשב השונות בפרט מערכת הפעלה. וירוס הוא למעשה תוכנה המריצה פקודות מחשב זדוניות. תוכנה זו חודרת למחשב ללא ידיעת המשתמש, ונועדה לפגוע בתוכנות אחרות במחשב וכך לגרום לשיבושים עד כדי קריסת המערכת ואף לאיבוד נתונים חשובים הנמצאים על המחשב. וירוס המחשב מסוגל בקלות לעבור ממחשב למחשב דרך רשת האינטרנט או דרך חיבורי USB או דרך כונן האופטי.

בנוגע להתקנת תוכנת הגנה מפני וירוסים, משתמשים מעוניינים לשמור על מחשבם אך הבעיה מתחילה כאשר משתמשים מנסים לחסוך כסף ומתקינים על המחשב תוכנות הגנה חינמיות ללא התייעצות מוקדמת עם איש מחשבים מקצועי. יש עשרות תוכנות הגנה חינמיות ברשת שניתן להוריד ברשת אך כמעט אף אחת מהן לא תיתן הגנה מלאה למחשבך. אני לא טוען שתוכנות אילו אין עושות את עבודתן, אך רובן אינן מספקות הגנה בזמן אמת. ולעיתים המשתמשים מתעלמים לחלוטין מהודעת תוכנת האנטי וירוס לסיום תקופת הניסיון החינמי שלה ובכך מפקרים את מחשבם חסוף ללא כל הגנה.

לכן מומלץ לא לנסות לחסוך בכל הקשור בהגנת מחשבך. ישנם תוכנות רבות שמספקות הגנה טובה על מחשבך תמורת שתשלום שנתי קבוע . אתה מוזמן להקליד בגוגל את מילת החיפוש "anti-virus-software-review" לסקירת המצלות אנטי וירוס.

חשוב לציין שתוכנות אילו מספקות הגנה טובה למשך תקופת פעילותן ויש לחדשן בתשלום בכל סיום תקופה אחרת מחשבך שוב יהיה חשוף לאיומים.

אם בכל זאת אתה מעוניין לחסוך כסף  ולקבל הגנה מושלמת על מחשבך, המלצתי היא על התקנת תוכנת האנטי וירוס של מיקרוסופט בעצמה. אין צורך לרכוש תוכנה זו, ניתן להורידה בכל זמן מהאתר הרשמי של מיקרוסופט ולהתקינה אחת ולתמיד על מחשבכם. לאחר התקנת תוכנה זו אין צורך בחידוש רישיון או צורך בעדכון התוכנה אך חשוב לבדוק מפעם לפעם שהאנטי וירוס אכן פועל. להורדת התוכנה הקלד בגוגל את מילת החיפוש "microsoft security essentials"

 

3. הגנה מפני רוגלות (אנטי ספייוור) נועד ללהגן על מחשבך מפני תוכנות רוגלה.

מה זה בעצם ספייוור- רוגלה, תוכנת ריגול. תוכנה שמטרתה לרגל אחרי פעולות המשתמש במחשב. תפקידה של תוכנת הרוגלה הוא לאסוף מידע שנמצא על המחשב לרוב היא אוספת מידע אודות הרגלי הגלישה של המשתמש על מנת להתאים לו פרסומות. תוכנת הרוגלה לומדת את הרגלי הגלישה של המשתמש, באיזה אתרי אינטרנט הגולש מבקר אילו תוכנות הוא משתמש ואיזה שעות הוא משתמש במחשב ועוד.. כמובן שכל המידע שנאסף עובר לגורם זר ובכך פוגע בפרטיות המשתמש יותר מזה תוכנות אילו גורמות לאטיות ומעמיסה על המחשב.

כיצד תוכנות הספייוור מגיעות אלינו? הן יכולות להגיע דרך תוכנה שאתם מתקינים (כמו תוכנת שיתוף קבצים), דרך קודקים לפורמט וידיאו, דרך התקנת סרגלי כלים.

כיצד ניתן לזהות ספייוור. תוכנת רוגלה משנה את דף הבית למשל, כאשר המשתמש נכנס לאתר מסויים מיד הוא מופנה לאתר אחר, ספייוור אחרי לכך שפתאום קופצים לך באנרים פרסומיים ללא קשר באיזה אתר אתה גולש, חמור יותר זה כאשר הרוגלה משתילה עוגיות של affiliate marketing הן גורמות לך שכאשר תבצע רכישה באינטרנט, חלק מהסכום של הרכישה מגיע לבעל תוכנת הספייוור כעמלה.

ישנם תוכנות רבות המספקות הגנה מפני תוכנות רוגלה. כפי שהמלצתי על אנטי וירוס טוב של מיקרוסופט, אנטי וירוס זה גם מספק את שירות ההגנה מפני רוגלות ובמידה והחלטתם להתקין את האנטי וירוס של Microsoft Security Essentials אז אתם מוגנים מפני וירוסים ורוגלות.

 

לסיום, Windows Defender של מיקרוסופט, זוהי תוכנה בסיסית שקיימת במערכת ההפעלה שתפקידה לבצע סריקת תוכנות זדוניות ברקע ללא התערבות המשתמש. התוכנה חיה בסבבה עם שאר תוכנות ההגנה הרלוונטיות.

 

מדריך זה נכתב ע"י שי טכנאי מחשבים

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב