דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין שאיפות גבוהות ולחצים גדולים וכיצד ניתן להפחית לחצים? 

מאת    [ 19/05/2012 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2216 פעמים ]

מה הקשר בין שאיפות גבוהות ולחצים גדולים וכיצד ניתן להפחית לחצים? 

 

 

כשרמת השאיפות היא גבוהה

 

ככל שרמת השאיפות שלנו היא גבוהה יותר, יוקדת יותר ויומרנית יותר - כך נהיה יותר לחוצים, יותר עצבניים ויותר במתחים תמידיים בחיים. רמת שאפתנות גבוהה היא אחד המקורות הראשונים ללחץ.

 

המוח מבין את השאיפה כסוג של תוכנית לפעולה. לשם כך, הוא מגייס את כל משאביו ומאמץ את כל המערכות שעליהם הוא שולט במטרה למצוא פיתרון או דרך להגיע לאותו היעד שהוצב לו. 

 

 

 

לחץ הוא בסך הכל שאיפה להיות בנקודה שלא קל להגיע אליה

 

אנשים לחוצים משום שהם רוצים להיות במצב כלשהו או להגיע לאנשהו שלא כל כך קל להים להגיע אליו. אנשים שאינם רוצים להגיע או להיות בנקודה מסויימת בחיים שלהם - נוטים להיות רפויים ונינוחים מאוד. הם אינם נלחצים כמעט משום דבר כי הם אינם ממהרים לשום מקום.

 

הלחץ והמתח הם פועל יוצא של שאיפה להגיע לנקודה מסויימת שלא קל להגיע אליה, והמתח והמאמץ הם פשוט חלק מהתהליך של להגיע לשם. בדיוק כמו מסע רגלי של אלף קילומטר. היעד הוא להגיע לנקודה מסויימת על המפה. האמצעי הוא מאמץ פיזי ומתיש ורמת לחצים גבוהה. התוצאה בסופו של דבר היא הגעה ליעד.    

 

 

 

אנשים פחות שאפתניים הם בדרך כלל אנשים יותר רגועים

 

בכל פעם שאדם מציב לעצמו יעד מוגדר ויומרני ומתחיל לשאוף אליו - הוא גם יתחיל לחוות סממנים של לחץ, חוסר סבלנות, מתח וחשש. אדם שרוצה להפחית עשרה קילו בחודש או להפסיק לעשן ביום אחד, אדם שרוצה להרוויח הכנסה גדולה מסויימת, אישה שרוצה לרכוש מגפיים מאוד יוקרתיות או מישהו שצריך להספיק שבע עשרה מטלות ביום אחד - כל אלה יחוו לחץ.

 

לעומת זאת, אלה שהם פחות שאפתניים, שלא מכריחים את עצמם להגיע ליעד מסויים או לעמוד בתוכנית פעולה מסויימת שנקבעה מראש, כל אלה שלא מקדשים את המטרה, אלה ש"זורמים", אלה שאין להם בעיה "לוותר" או להניח לדברים, או לנוע מדבר לדבר או פשוט לדחות דברים למחר - אלה יהיו אנשים פחות לחוצים יותר רגועים.

   

 

 

מחיר השאיפה וההצלחה

 

ברוב המקרים, ברגע שאנשים משתחררים ממסגרת הלחץ, נוסעים לחופשה ארוכה, אינם נמצאים בלוח זמנים של משימות ושל יעדים - הם נרגעים והופכים להיות מאוד נינוחים.

 

לעומת זאת, מחיר ההצלחה של כל אותם אנשים ששואפים, שרוצים, שמתאמצים ושמשקיעים הרבה - הוא לחץ, ובמנות לא מבוטלות. רמת העומס, המתח והלחץ שבהם נמצאים אנשים שאפתניים היא בדרך כלל מאוד מאוד גבוהה.

 

 

וטיפ לסיום: לכל דבר יש מחיר - להצלחה יש מחיר בדמות לחצים ומתחים גדולים ובלתי פוסקים ואילו לבינוניות יש תמורה בדמות נינוחות, ראש קטן ורמת לחצים נמוכה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב