דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הציוד הנחוץ ללימודי אומנות 

מאת    [ 17/05/2012 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2294 פעמים ]

אומנות היא הדרך היצירתית המאפשרת לאדם להביע את עצמו בחופשיות ללא מגבלות של דרישות וצרכי לקוח. ההבדל בין עיצוב לאומנות נעוץ בדיוק בתפר שבין יצירה לשם היצירה ובין יצירה אשר נועדה לשמש גם למטרה פרקטית אחרת, בין אם מדובר בפרסום, עיצוב מוצרים ואריזות או עיצוב אתרים באינטרנט. לימודי אומנות מתקיימים במסלולים שונים: כלימודי תעודה, לימודים אקדמיים או אף במסגרת קורסים בדידים בתחומי אומנות ספציפיים.

מה לומדים במסגרת לימודי אמנות?

הלימודים במסגרת לימודי אומנות אקדמאים נחלקים ללימודים עיונים ומעשיים. במסגרת הלימודים העיונים לומדים התלמידים על תולדות האומנות ונחשפים למגוון יצירות, סגנונות וזרמים באומנות הן במסגרת מוסד הלימודים והן בביקורים במוזיאונים ותערוכות.

בצד המעשי של לימודי האומנות, התלמידים מתנסים ולומדים טכניקות שונות המשמשות לצורך יצירת אומנות פלסטית: ציור, רישום, פיסול, איור, צילום ועוד. כאשר מדובר בתואר אקדמי ניתן לשלב את לימודי האומנות עם תחומים נוספים אשר יעזרו בהפיכת האומנות למקצוע, כגון לימודי הוראה המכוונים לקראת קריירה בהוראת האומנות, לימודים טיפוליים (פסיכולוגיה למשל) שם ניתן לממש את הלימודים במסגרת טיפול באומנות ועוד.

כאשר מדובר במסגרות חוץ אקדמיות או קורסים ממוקדים, הלימודים לעתים קרובות הם מעשיים ומתמקדים בתחומים מסוימים בטכניקות מסוימות.

תלמידים הלומדים אומנות חזותית לעתים לומדים גם לעבוד באמצעות כלי מחשב ותוכנות מתקדמות המיועדות ליצירת יצירות אמנותיות ועיצוביות.

איזה ציוד דרוש ללימודי אומנות?

על מנת לקחת חלק בצד המעשי של לימודי האומנות, צד המהווה את עיקר הלימודים במסלולים מסוימים, יש לקחת בחשבון כי מעבר לעלות הלימודים עצמם יש גם להשקיע ברכישת ציוד מיוחד אשר ישמש ללימודי האומנות.

ציוד נדרש כולל נייר ציור, גיליונות, קנבס וכן ציור לצד צבעים מסוגים שונים (צבעי שמן, צבעי מים, צבעים אקריליים, עפרונות רישום, צבעי פחם), דבקים מסוגים שונים, חומרים נוספים המשמשים ליצירת פסלים כעץ, מתכות שונות וכדומה, מכחולים, מדללים ועוד.

כאשר מדובר בלימודי אומנות חזותית ועיצוב, על התלמידים להשיג גם את התוכנות אשר ישמשו אותם בזמן הלימודים. לעתים ניתן להשיג את התוכנות במסגרת מוסדות הלימוד, ובמרבית המקרים יצרני התוכנות כוללים רישיונות מיוחדים המיועדים עבור סטודנטים.

איפה ניתן להשיג ציוד אומנות?

ציוד אומנות ניתן להשיג משני מקורות עיקריים: חנויות המתמחות בציוד אומנות, וחנויות המתמחות בצרכי משרד. בחלק מן המקרים ניתן אף להזמין ציוד לאומנות באמצעות האינטרנט ולחסוך זמן, אך הגעה לחנות, בעיקר כזו המתמחה בציוד אומנות תאפשר לכם להתייעץ עם אנשי המכירות במקום.

איפה ניתן לעבוד לאחר לימודי אומנות?

אלו ששילבו לימודי אומנות עם לימודים אחרים יכולים לעבוד בין התחומים בהוראת האומנות או בטיפול באומנות לדוגמה. ניתן אף להשתלב בקהילת היוצרים ולהשתלב בסטודיו עצמאי לבד או יחד עם אמנים אחרים, לעבוד כאמן הבית של גלריה ועוד. לימודים המשלבים עיצוב מאפשרים שילוב כמעצבים בשלל תחומים החל מקולנוע ופרסום וכלה בעיצוב אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב