דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחנוני בחוקותי עב 

מאת    [ 17/05/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1942 פעמים ]

ערש"ק פר' ונתתי גשמיכם בעתם, בחוקותי ע"ב

אם-בחקתי תלכו ואת-מצו‍תי תשמרו ועשיתם אתם.  ד ונתתי גשמיכם בעתם ונתנה הארץ יבולה ועץ השדה יתן פריו.  ה והשיג לכם דיש את-בציר ובציר ישיג את-זרע ואכלתם לחמכם לשבע וישבתם לבטח בארצכם.התורה מאריכה ומפרטת את כל שפע הטובה אשר יושפע מאת הקב"ה בהיותינו הולכים בחוקותיו ושומרים את מצוותיו.בתאור רוב הטוב, בוחרת התורה לפתוח דווקא ב ונתתי גשמיכם בעתם.

במצב בו ח"ו אין עם ישראל הולך בדרך תורה ומצוות, או' התורה ואם-לא תשמעו לי ולא תעשו את כל-המצו‍ת האלה.  טו ואם-בחקתי תמאסו.....ונתתי את-שמיכם כברזל ואת-ארצכם כנחשה.בעונש שיבוא אין מוזכרת עצירת הגשמים בתחילה אלא רק כשלב מתקדם יותר של אי שמירה וקיום חוקות ה'.

מהו גשם זה אשר בוחרת בו התורה בפתיחה לרב טובה זו, ואינה פותחת בו באופן האחר ומדוע ?

בבריאת העולם בסיים הקב"ה הבריאה, אומרת התורה וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל-עשב השדה טרם יצמח  כי לא המטיר יהוה אלהים על-הארץ ואדם אין לעבד את-האדמה.אומרת התורה עדיין לא ניתן להמטיר הגשם, השפע, זאת כיוון ואדם אין לעבד את-האדמה.אין מקבל לשפע, אין מי אשר מכין מקום להכלת שפע זה.

ידועים הדברים: מיטבע הטוב להיטיב, רצונו של בורא עולם להשפיע רוב טובה על יצוריו, על האדם.כדי להיות מסוגל לקבל ולהכיל רוב טובה זו יש צורך בהכנה, עבודה מקדימה, הכנת השטח.אם לא חורשים ואח"כ זורעים, אין לרוב הטובה היכן לחול, היכן להיטיב.הגשם, מהותו, מידת הגבורה, מידת הדין, גבורות גשמים.בגשם נידון העולם בדור המבול הגשם יש ויבנה, יצמיח ויש אשר אחרת כבדור המבול.הגשם הינו תלוי מקבל, היינו כפי היות המקבל, בעשייתו, כך תהיה קבלתו.גבורות גשמים, מידת הגבורה, מידתו של יצחק אבינו, הינה מידת הדין.מידתו של אברהם הינה מידת החסד, מידתה מיתוק הדין.מבטיח הקב"ה אם-בחקתי תלכו ואת-מצו‍תי תשמרו,אזי ונתתי גשמיכם בעתם.גשמים בעיתם הינם גשמי חסד ולא גשמי דין.מיטבע הטוב להיטיב, ע"כ גשמים תמיד עניינם יהיה טוב.בהיות המקבל יכול להכיל הטובה, בעל כלי קיבול ראויים אזי הברכה שורה בו, כאשר כליו של אדם קטנים מדיי ואין ביכולתו להכיל רב שפע, אזי שפע זה יש וייהפך, ח"ו, שלא לטובה.בברכה פותחת התורה בגשמים, שכן זוהי תחילת ועיקר שפע, אשר יושפע על ההולכים בדרך ה'.אך ואם-בחקתי תמאסו, ברחם ה' עלינו, אזי עדיין יושפע עליכם רוב טובה, גשמים, עדיין לא תהיה ונתתי את-שמיכם כברזל.קודם לכך יבואו סימנים ואזהרות אשר יאירו עיניכם, יעירו נפשותיכם לתיקון הדרך.באם גם זה לא יביאכם לידי תיקון אזי ח"ו ונתתי את-שמיכם כברזל ואת-ארצכם כנחשה.

ובחנוני נא בזאת, אמר יהוה צבאות:  אם-לא אפתח לכם, את ארבות השמים, והריקתי לכם ברכה, עד-בלי-די.

ובחנוני..... אמר יהוה צבאות

שבת שלום

דויד לקס אמת 

כהמשך/תחילה למאמר זה ראו מאמר "כיצד הוריד חוני המעגל גשמים, באתר המופיעה למטה.

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב