דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רפואי לעובדים זרים 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 4038 פעמים ]

ביטוח רפואי לעובדים זרים

בכל רחבי העולם, ובמדינת ישראל בפרט, ישנם עובדים זרים העוסקים בעבודות בתחומים מגוונים ושונים. תחומים אלו כוללים בין היתר חקלאות, סיעוד, בנייה וניקיון. עובדים זרים בישראל, גם אם חלקם נחשבים לעובדים בלתי חוקיים, זכאים לקבל את כל הזכויות המגיעות להם. ביטוח עובדים זרים הוא אחת מזכויות בסיסיות אלו.

על פי חוקי מדינת ישראל, כל עובד זר באשר הוא זכאי לקבל ביטוח עובדים זרים מן המעסיק שלו. אין זה משנה אם מדובר על עובד בתחום הבנייה והחקלאות או אם מדובר על עובדת בתחום הסיעוד והניקיון, כל אחד מהם זכאי לביטוח במקרה הצורך.

מה זה ביטוח עובדים זרים?

כשמדברים על ביטוח רפואי עובד זר זכאי לקבל זכויות הדומות בחלקן לאלו של כל עובד אחר, אך גם כוללות מרכיבים אחרים. אין זה משנה מהו תחום העבודה, העובד זכאי לקבל ביטוח זה. כמובן, ישנם תחומים בהם הסיכון גבוה יותר, כמו בנייה וחקלאות, לעומת תחומים כמו ניקיון וסיעוד בהם הסיכון יחסית נמוך. עם זאת, הביטוח תקף על כל סוג של עבודה.

בנוסף לכך, הביטוח תקף על כל היקף עבודה באשר היא. לכן, גם אם מדובר על עבודת בנייה של 160 שעות בחודש וגם אם מדובר על עבודת ניקיון של שעתיים בשבוע, על המעסיק לספק עבור העובד או העובדת ביטוח הולם.

מה נכלל בביטוח עובדים זרים?

כמו ביטוח תיירים, המטיילים בעולם הרחב, גם ביטוח לעובדים זרים מספק ביטוח רפואי שיעניק את הטיפול ההולם במידת הצורך. ביטוח זה כולל בין היתר הוצאות רפואיות כאשר העובד מובהל לחדר המיון עקב פציעה, הוצאות רפואיות עקב ניתוחים ואשפוז במידת הצורך, והוצאות רפואיות בתקופת ההחלמה של העובד.

לרוב, ביטוח עובדים זרים כולל בדיקות למיניהן כמו צילומי רנטגן, אולטרא סאונד, א.ק.ג ובדיקות מעבדה. כמו כן, הביטוח כולל גיבוס ואמצעי קיבוע במקרים של פציעות וחבלות, טיפולי שיניים, ביקורי רופא ורכישת תרופות.

ישנם ביטוחים לעובדים זרים שאף כוללים את הבדיקות וההוצאות הנדרשות כאשר עובדת נכנסת להיריון. הביטוח אף מכסה העברת גופות לארץ המוצא של המנוחים או החזרת העובד אל מולדתו במידה ואין הוא יכול לבצע עוד את העבודה מבחינה גופנית או נפשית.

הליכי הוצאת הביטוח

כמו ביטוחים רפואיים אחרים, יש להוציא את הביטוח לעובדים הזרים בחברות הביטוח המתמחות בכך. בעת קביעת פוליסת הביטוח, יש להחליט אילו פרמטרים הם החשובים לכם ביותר. יש לזכור, כי ככל שלעובד יהיה ביטוח מקיף יותר, הוא יוכל להחלים בצורה איכותית יותר, אם מצב כזה יקרה, ולחזור לעבודה במהרה.

את פוליסת ביטוח לעובד זר יש להעביר לעובד בשפת האם שלו או בשפה שהוא מבין ושולט בה. אסור לחלוטין להחתים עובד על ביטוח שאין הוא יכול להבינו ואין הוא מודע על מה הוא חותם. יש לזכור - הוצאת ביטוח עובדים זרים היא הכרחית, מעסיק שלא מבטח את עובדיו עובר על החוק.

המאמר נכתב באדיבות - מנגו סוכנות לביטוח, המתמחה בביטוח עובדים זרים - http://www.mango.ms/%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97_%D7%A2%D7%95%D7%91%D7%93%D7%99%D7%9D_%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D_18




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב