דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רופאי שיניים המתמחים בהשתלות שיניים 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 1785 פעמים ]

רופאי שיניים המתמחים בהשתלות שיניים

בתחום הרפואה, כמו גם בתחומים אחרים, ישנן התמחויות רבות מספור. לרוב, רופא מתמחה בתחום מסוים, והופך למומחה בבעיות הנוגעות לתחום זה. כמו תחום הרפואה הכללי, גם רפואת שיניים מציעה רופאים המתמחים בתחומים ספציפיים. בכל הנוגע לביצוע השתלות שיניים, הרופאים המטפלים הם לרוב מומחים בתחומם, ואינם מטפלים בבעיות אחרות.

השתלות שיניים אינן משחק ילדים, ולא כל אחד יכול ורשאי לבצען. לא בכדי, רופאי שיניים רבים המטפלים במגוון בעיות מפנים אל רופאי שיניים אחרים המתמחים בהשתלות שיניים. לרוב, רופאים אילו מכונים כירורגים של פה ולסת, אולם על אף השם המרתיע והמכובד, אין מדובר בניתוחים כמו אלו הנעשים בבתי החולים, אלא בפרוצדורה שכיחה.

סוגי פרוצדורות בהתאם לסוג הבעיה

ישנו מגוון רב של השתלות שיניים, בעיקר מאחר וישנם מטופלים שונים עם מבנה פה ולסת שונה. עם זאת, לרוב נעזרים בשני סוגי שתלים עיקריים – שתלים קוניים, המדמים את מבנה השורש והולכים ונעשים צרים יותר כצורת קונוס, ושתלים בעלי צילינדר, שהיקפם לא נעשה צר יותר. השתלות שיניים מתקדמות נעשות באמצעות שתלים ממתכת טיטניום, מתכת המתאקלמת באופן מהיר ואיכותי בפה.

לעיתים רחוקות, מבצעים השתלות עצם בלסת. טיפולים אלו נעשים כאשר מבנה הפה והלסת אינו מאפשר לשלב שתלים דנטליים. אם בעבר נהגו לקחת פיסת עצם מעצמות הגוף, כיום נעזרים בחומר סינטטי המוחדר ללסת וסביבו צומחת רקמת עצם.

השתלת שיניים, בהתאם לסוג הטיפול הנדרש, נקבעות על ידי הרופא המטפל. בעקבות המומחיות והניסיון שצבר בתחום, הוא יכול לדעת איזה טיפול הוא הטוב ביותר עבור המטופל. לדוגמא, הרופא המטפל יכול להמליץ אודות השתלת שן בודדה או הרכבת גשר שיניים במקרה וכמה שיניים נפגעו.

כיצד לבחור את הרופא המטפל?

אין ספק כלל כי השתלות שיניים איכותיות מתבצעות על ידי רופאים איכותיים. בכדי למצוא ולבחור רופא שיניים משובח כדאי לבחון מספר פרמטרים. ראשית, יש לבחון מהי ההכשרה שקיבל והניסיון שצבר. אלמנטים אלו יכולים להשפיע באופן רב על טיב הטיפול. שנית, כדאי לבחון האם המרפאה המטפלת מצוידת בכל הציוד הנדרש לביצוע הטיפולים.

אמנם לא ניתן לבחון בעין בלתי מזוינת האם הציוד הוא אכן המתאים למשימה, אולם ניתן להיווכח האם הציוד הוא משוכלל והאם טכנולוגיות הטיפול הן מתקדמות או שמרניות יותר. בנוסף לכך, כדאי לשמוע המלצות מלקוחות קודמים. מוטב אף לבקש מהקרובים אליכם המלצות לגבי הרופאים המטפלים בהם.

דרך זו של 'מפה לאוזן' היא חיונית ביותר, מאחר ובמידה ופציינט מסוים קיבל טיפול לא טוב שלא הלם את צרכיו, סביר להניח כי לא ימליץ על הרופא המטפל באוזני אחרים. דבר זה מקבל משנה תוקף, בייחוד כאשר מדובר בבני משפחה או חברים, שכן אף חבר לא ימליץ לכם על מטפל לא טוב עבור השתלות שיניים או כל טיפול אחר.

המאמר באדיבות מרפאות ענבל המתמחה בהשתלות שיניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב