דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם שתלים דנטליים? 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2007 פעמים ]

מהם שתלים דנטליים?

ההתפתחות הטכנולוגית בעולם השפיעה רבות על כל תחום ותחום. כמו תחומים אחרים, גם רפואת שיניים לא נותרה מאחור וניתן לראות כי טיפולים רבים נעשו קלים הרבה יותר בהשוואה לאלו שנעשו בעבר. אם בעבר שתלים דנטליים דרשו טיפול מסובך, מורכב וכואב, כיום, המצב כבר אינו כך.

עם זאת, על אף ההתפתחות המואצת בתחום, רבים עוד פוחדים מטיפולי שיניים ומעדיפים להתעלם מהבעיה עד שהמצב נעשה חמור הרבה יותר. כדאי שתוכלו לראות בעצמכם האם וכיצד שתלים דנטליים יכולים לעזור גם לכם.

מתי יש לבצע השתלות שיניים?

לפני שאנו בוחנים מהם השתלים הדנטליים, יש לרדת לשורש הבעיה ולראות מתי יש לשלב שתלים בשיניים. ברוב המקרים, כשעוקרים שן או מספר שיניים, יש להשתיל במקום שתל מלאכותי. זאת בכדי שהשן הנגדית לא תמשיך לגדול ולערער את סימטריית הפה והלסת.

לכן, כאשר שן נשברת או שהשורש שלה אינו במיטבו או אינו קיים, בדרך כלל עוקרים אותה ושמים במקום שתל. במקרים אחרים, ניתן לבצע השתלות שיניים של מספר שתלים. באמצעות השתלת גשרי שתלים, ניתן לשלב שתלים דנטליים של מספר שיניים ואף של מערכות שיניים שלמות. דבר זה יכול לסייע רבות ולהחליף שיניים תותבות.

סוגי שתלים דנטליים

ישנו מבחר רחב של שתלים בשיניים, אולם כל השתלים עשויים מטיטניום. נעזרים בסוג מתכת זה מאחר והיא הידידותית ביותר לגוף האדם וללסת בפרט. על ידי כך הגוף אינו דוחה את השתל המלאכותי, והשתלים משתלבים בפה בצורה טובה ומהירה הרבה יותר.

מעבר לכך, בדרך כלל נעזרים בשני סוגי שתלים דנטליים: שתל קוני או שתל בעל צילינדר. בדרך כלל הרופא המטפל בוחר את סוג השתל בהתאם לסוג הבעיה ולצורת הפה. עם זאת, כל סוגי השתלים הדנטליים המותרים לשימוש עברו את המבחנים המחמירים ביותר ועומדים בתקן הבינלאומי.

הליכי השתלות שיניים

השתלת שתלים נחשבת לטיפול ארוך יותר מטיפולי שיניים אחרים. הסיבה העיקרית לכך היא  שתהליך ההשתלה כולל מספר טיפולים, כאשר המטופל מגיע מספר פעמים למרפאה לפני שהטיפול מסתיים, בעוד בטיפולים אחרים כמו סתימה או עקירה, לרוב מתבצע טיפול אחד וזהו.

הסיבה לאורך ההליך הטיפולי אינה טמונה בטיפול עצמו אלא דווקא בקליטה של השתל בפה. אצל כל מטופל זה אחרת, אולם לרוב שתלים דנטליים מתאקלמים במהלך שלושה או ארבעה שבועות. לאחר מספר שבועות, המטופל חוזר לכיסא הטיפולים והרופא המטפל מרכיב את הכתרים על השתלים עצמם.

לרוב, תהליך ההשתלה כולל שלושה שלבים. בתחילה הרופא המטפל בוחן את הבעיה ואת השתלים הדנטליים הנדרשים כדי לפתור אותה. בשלב השני מתבצעת השתלת השתלים והתאמת הכתרים לצורת השיניים והפה. לבסוף מורכבים הכתרים על גבי השתלים ובזאת מסתיים התהליך.

אין צורך לפחד ולהימנע מבדיקה, בצורה כזאת אתם עלולים רק להחמיר את הבעיה הרפואית בפה, כאשר יכול מאוד להיות שניתן לפתור אותה במהירות ובאופן איכותי. באמצעות שתלים דנטליים אתם פשוט תוכלו להמשיך לחייך.

המאמר באדיבות מרפאות ענבל השתלות שיניים - המתמחה בהשתלת שתלים דנטליים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב