דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפולי שיניים למבוגרים 

מאת    [ 16/05/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 1933 פעמים ]

טיפולי שיניים למבוגרים

כאשר אנו מתבגרים, הצורך בתחזוקת הגוף עולה בהתאם. אך אין זה משנה אם מדובר בבני 30 ומטה, בני גיל העמידה או בני גיל הזהב, בכדי לשמור על בריאות טובה, יש לחזק את הגוף, לטפל בו ולשמור עליו. כך גם בתחום רפואת השיניים. טיפולי שיניים איכותיים יכולים לשפר באופן מהותי את הבריאות ואפילו את מצב הרוח.

רבים חושבים כי טיפולי שיניים מיועדים לגיל ההתבגרות בלבד, כאשר השיניים מתחלפות והן מתעצבות וגדלות בהתאם למבנה הפה והלסת. במקרים שהשיניים בולטות או אינן גדלות כראוי, נעזרים באמצעים מיישרים כמו גשר או ריבועים. אולם, בכדי לשמור על גופינו כראוי, יש לשמור על בריאות הפה במהלך כל חיינו.

סתימות שיניים וטיפולי שורש

מבין מגוון טיפולי שיניים, סתימות שיניים נחשבות לטיפול קל יחסית. הן נעשות לרוב כאשר עששת פוגעת בשן ונוצר חור בעצם. בכדי שהבעיה לא תחמיר וייגרם נזק לשן כולה או לשורש שלה, מרחיבים את החור על מנת להוריד את חומר השן הנגוע בעששת ולאחר מכן סותמים אותו.

במקרים בהם העששת פוגעת במוך השן, השכבה הפנימית של השן הקרובה לעצבים ולכלי הדם, מבצעים טיפול שורש. לאחר שמנקים את השטח הנגוע בעששת, מחדירים חומר אל תעלת השורש ומכסים את השן בכתר. טיפול שורש לרוב נעשה בפעם אחת, אולם לעיתים מבצעים אותו בכמה טיפולים.

טיפולי חניכיים

לעיתים, חשים כאבים עזים בפה, אולם אין הדבר מצביע על בעיות בשיניים דווקא, אלא בחניכיים העוטפים אותן. שמירה על חניכיים בריאות הנה חיונית באותה המידה כמו שמירה על שיניים בריאות. במקרים בהם ישנן בעיות בחניכיים, מבצעים טיפולי חניכיים.

טיפולים אלו הנם מגוונים ביותר ונעים בין הסרת אבנית, דרך טיפול בדלקות חניכיים ועד לניתוחים מורכבים. הדרך הטובה ביותר להימנע מבעיות חמורות בחניכיים היא באמצעות הסרת אבנית באופן קבוע על ידי שיננית.

השתלות שיניים

במקרים בהם השיניים או השורשים נפגעו לחלוטין, יש לבצע השתלות שיניים. טיפולי שיניים אלו אורכים אמנם זמן ארוך יותר מטיפולים אחרים שכן לשתל לוקח זמן להיקלט בחלל הפה, אולם הם שכיחים כמו טיפולי שיניים אחרים.

לרוב, הם אורכים שלושה שלבים, החל מבחינת הבעיה על ידי רופא שיניים, דרך השתלת השתלים והכנת הכתרים בהתאם למידות הפה, ועד להרכבת הכתרים על גבי השתלים. בחירת סוג השתלים נעשית באמצעות הרופא המטפל, דבר אותו הוא בוחן בהתאם לסוג הבעיה ומיקומה.

חשיבותו של רופא שיניים

כמו טיפולי שיניים לילדים, גם בטיפולים למבוגרים יש לבחור רופא שיניים מקצועי, מנוסה ומיומן בתחומו. גם בתחום רפואת השיניים, ישנם רופאים המתמחים בטיפולים מסוימים בעוד ישנם רופאים המטפלים במגוון נרחב יותר של בעיות.

בעת בחירת רופא שיניים יש לבחון את הכשרתו, מיומנותו והמלצות הלקוחות שלו. באמצעות מגוון טיפולי שיניים היכול להתאים לכל אחד ולכל בעיה, ועל ידי תשומת לב מתאימה לנושא, תוכלו לשמור על בריאות השיניים ועל גופכם בכלל.

המאמר באדיבות מרפאות ענבל השתלות שיניים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב