דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשי עסקים? אל תתחילו לפני שיש בידיכם תוכנית עסקית 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 368   [ נצפה 1764 פעמים ]

אנשי עסקים? אל תתחילו לפני שיש בידיכם תוכנית עסקית
תוכנית עסקית מהווה את אחד המסמכים המגבשים את האסטרטגיה העסקית של הארגון. מדובר במסמך אשר מציג בפני מנהלי הארגון את דרך הפעולה לטווח קצר וארוך, ומאלץ את בעלי החברה ומנהליה לפעול על פיו. נהוג לחשוב שביא מתעסקת אך ורק בהיבטים הכלכליים והפיננסים של הארגון, אולם נראה כי מסמך עסקי זה כולל בתוכו נקודות רבות לפיתוח הארגון גם מבחינת התרבות הארגונית והמבנה הארגוני. הסיבה להכנת תכנית עסקית היא בראש וראשונה לניתוח שיטתי ומסודר עבור העסק ופעילויותיו השונות.

תהליך התוכנית
תחומים רבים נמצאים תחת הכנתה וגיבושה של תוכנית עסקית, כשעל סדר היום מדובר על תחומי השיווק, הפיננסים, האסטרטגיה העסקית והתקשורתית, ניתוח השוק וכמובן מחזור המוצר ופיתוחו. לאור זאת, תכנית עסקית נבנית לרוב בעזרת שורה של יועצים המתמחים כל אחד בתחומו, כשבסופו של דבר מוגשת תכנית העסקית המוגמרת למנהלי החברה ובעליה. בנוסף, תכנית עסקית מוגשת לרוב גם למשקיעי החברה כשידוע תכנית עסקית חובבנית תניב חוות דעת שליליות מצד המשקיעים, וכתוצאה מכך המיזם כולו עשוי ליפול.

הצלחתה של תוכנית
מספר שלבים מאגדים תוכנית עסקית מוצלחת, אולם בראש וראשונה ואולי החשוב מכל, תכנית עסקית מתחילה בהגדרה ובמיקוד של מטרות הארגון והצגתן באופן ברור ושקוף. בנוסף, על תכנית העסקית להכיר את קהלי הידע הפוטנציאלים, לזהות את היתרונות של החברה ביחס למתחרים, לקבוע תכנית שיווק ריאלית לשנים הקרובות תוך שימת לב לאירועים העשויים לשבש ולהפריע לפעילות העסקית השוטפת. כמו כן, על תכנית העסקית לחלק את המיזם לשלבים, כשבכל שלב ייקבעו היעדים והמטרות בפני עצמם.

מטרות של התוכנית
אחת מהמטרות העיקריות בגיבוש של תכנית עסקית היא להוות את הבסיס לתכנון מיזם חדש. לכן, עוד בטרם נכנסנו לעסק חדש רצוי לבחון את הפוטנציאל העסקי הטמון בו ולקחת בחשבון את מכלול הסיכונים הקיימים. עם מערכת לראיית סיכונים, הנחות יסוד ויעדים ריאליים וגם ראייה ארוכת טווח ייתכן תכנית העסקית תצליח להשיג את מטרותיה, תוך בחינה ומערכת בקרה תמידית אשר תעריך נכונה את המצב לאורך התהליך כולו.  

בסיס לכלים נוספים עבור המשקיעים והיזמים

מסמך תוכנית עיסקית מכיל בתוכו את כל התוכן והמידע הנדרש בהפקת מסמכים וכלים נוספים אותם אפשר להציג למשקיעים, כגון: מצגת על המיזם עם טבלאות מתוך התוכנית, תקציר מנהלים, דף טיזר לשליחה במייל ועוד. כמובן שיש לערוך את החומר על ידי מקצוענים.

 

המאמר נכתב עבור גורן ייעוץ עסקי מקבוצת סטארט-אפ הוריזון. שלומי גורן יועץ עסקי בכיר מומחה בכתיבת תוכנית עסקית והכוונה בלהשגת הון עבור יזמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב