דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לך גב? 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 547   [ נצפה 1609 פעמים ]

 

יש לך גב?

לקוחות רבים שלי מגיעים עם כאבי גב עליון תחתון ואמצעי. מה עומד מאחורי כאבים אלו? אני מאמינה שכאב הוא מורה, וככזה הוא בא להצביע על חוסר איזון ספציפי ששולט בחיינו. לעיתים "חוסר האיזון" הוא צורת חשיבה שלילית לגבי נושא מסוים בחיים שלנו. אם נצליח להמיר את הדפוס השלילי בהצהרה חיובית ומקדמת, נוכל לחוות הקלה בתסמין הפיזי.

כל חלק בגב מתייחס להיבט אחר של תמיכת החיים בנו. הגב התחתון מייצג את כל מה שהוא קרדינאלי עבורנו, מהותי והישרדותי. כל שינוי שמלווה גם  בפחד עלול לגרור איתו גם כאבים בגב התחתון. בנוסף, הרבה פעמים תחושה של היעדר כסף או קושי כלכלי תתבטא אף היא בכאבי גב תחתון. שימו לב שמדובר בתחושה, ולא בכמות הכסף האמיתית שנמצאת בחשבון הבנק. הגב העליון מקושר עם תחושה של היעדר תמיכה רגשית והגב האמצעי מקושר לתחושה של "קרצייה יושבת לי על הגב". הרבה פעמים אנחנו "הקרצייה", ומתנהגים בביקורת עצמית ו"נודניקיות" כלפי עצמנו, וכאבי הגב לא מאחרים לבוא.

אז מה עושים? קודם כל קובעים טיפול במגע לעבודה על השרירים הכואבים. בנוסף, לוקחים את תחושת חוסר הערך וממירים אותה בהצהרה חיובית, כגון: "אני אוהב/ת ומעריכ/ה את עצמי. אני נותנ/ת אמון בתהליכי החיים. כל צרכיי זוכים לטיפול, החיים תומכים בי ומושיטים לי אהבה". בהתחלה זה מרגיש לא אמיתי, כאילו אנחנו משקרים לעצמנו. מה לעשות, לעיתים שיטת ה- Fake it until you'll make it הישנה והטובה עובדת, עד שהתחושות החדשות מתבססות בבטן ובלב שלנו פנימה, ועצמי חדש מגיח, משוחרר ומאושר עד הקושי הבא וחוזר חלילה..

רוצים דוגמא? מכרה שלי, ענת, התגרשה מבעלה דאז - חוויה לא נעימה לכל הדעות שמלווה הרבה פעמים בכאבים בגב התחתון. (זוכרים? פחד אדיר כתוצאה משינוי עמוק בחיינו עלול לגרור איתו כאבים בגב התחתון..). אלא שאותה אישה עברה זאת כלאחר יד, בקלות יחסית, ולאחר מכן נסעה לטיול בארה"ב. במהלך הטיול היא הכירה את ג'וש, יהודי אמריקאי. השניים מתאהבים ולאחר זמן קצר עוברים לגור יחד. לאחר שנה של חברות, ג'וש כורע על ברכיו, ענת אומרת כן, ושבוע אחר כך היא פורצת את הדיסק של החוליות התחתונות בגבה. למה? הפוטנציאל של דיסקיות שחוקות היה קיים כבר זמן רב, ורק "חיכה" להזדמנות הראשונה של פחד עמוק משינוי קרדינאלי בחיים. אותו פחד נולד כשענת שמחה על הצעתו של ג'וש, אך בה בעת, הכרתה הבינה את ההשלכות הפחות נעימות של החלטה כזו – מגורים בארץ אחרת, רחוק ממשפחתה וגידול ילדים בתרבות שונה. 

 לקוחה אחרת, יעל, מספרת על חוויותיה מהטיפול במגע: "...הגעתי אלייך בכאב עמוק, ואת, בחמלה ומיומנות, הצלחת להקל על הכאב הפיזי, "לפתוח" את הנושאים "שתקעו" אותי, וגם לתת לי כלים מנטאליים ותרגילים פיזיים שאותם אוכל ליישם לבד, בבית".  

אני אוהבת לעבוד עם אנשים איכותיים שבריאות הגוף והנפש חשובה להם מאוד, לא כסיסמה אלא כהלכה ומעשה. למרות שהלקוחות שלי הם אנשים מאוד אדיבים, הם לא מכניסים כל אחד הביתה. מה הכוונה? הם לא יתירו לכל בעל מקצוע לבדוק אותם, גם אם הוא רופא, ובטח לא לגעת בהם. הם בוחרים את המטפלים שלהם בקפידה ולרוב יגיעו בעקבות המלצה.       

רוצים טיפ להקלה על הגב התחתון? שכבו על המיטה, כופפו את הברכיים כך שכפות הרגליים יהיו על המיטה. כעת, מקמו 2 כדורי טניס בחלק הבשרי של הישבנים שלכם. עכשיו זוזו מצד לצד והעניקו עיסוי עצמי לישבן ולגב התחתון על ידי העלאת 2 הכדורים קצת למעלה. 

 

גילי לזר – "מסע פנימה"- 050-991-1250


טיפול בכאבים כרוניים, עיסוי לנשים בהריון סדנאות, רייקי, פרחי באך ודמיון מודרך


http://www.gililazar.co.il/


חפשו ומצאו אותי בפייסבוק 


 


Giliormer@Gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב