דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דליפת שתן אחרי ניתוח ערמונית (פרוסטטה) 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 4578 פעמים ]

גברים רבים מתלוננים על דליפת שתן המופיעה לאחר ניתוחי ערמונית (פרוסטטה). בלוטת הערמונית הינה בלוטה קטנה שאחראית על ייצור נוזל המהווה אחד ממרכיבי הזרע. בתחתיתה של הבלוטה צינוריות העוטפות את הצינור המחבר בין הבלוטה עצמה וצינורית השתן. גודלה בקרב צעירים הינו כ- 2x3x4 ס"מ ומשקלה כ- 20 גר'. ערכים אלו עולים עם הגיל. במצבים בהם מתרחשת הגדלה של הבלוטה הנ"ל, אם על רקע ממאירות או שלא , יש לעיתים צורך בניתוח להסרה שלמה או חלקית שלה. תוצאה שכיחה של ניתוחים אלו הינה דליפת שתן. דליפת שתן שכיחה בעיקר בשנה הראשונה.  כ-  14-16% מהמנותחים יתלוננו על דליפת שתן.

קיימים מספר סוגים של דליפות שתן. דליפת השתן השכיחה ביותר הינה דליפת שתן במאמץ. דליפת שתן זו מופיעה במצבים של עליה בלחץ התוך בטני כמו שקורה בעת שיעול, עיטוש, צחוק וכו'. הסיבה לכך היא בדרך כלל פגיעה בסוגר הפנימי באזור צואר השלפוחית. יתכנו מצבים של  דליפת שתן מסוג דחיפות. דליפת שתן זו מתלווה להופעת צורך עז ופתאומי להשתנה על רקע פעילות יתר של שריר השלפוחית. קיימות גם דליפות שתן המערבות יחד את כל הגורמים שהוזכרו.

חשוב לזכור כי בכל ניתוח להסרת הערמונית קיימת פגיעה בסוגר הפנימי באזור צואר השלפוחית והיכולת להימנע מדליפות נסמכת אז על פעילות הסוגר החיצוני ועל שרירי רצפת האגן. לכן ישנם רופאים שימליצו למטופלים המיועדים לניתוח, לפנות לטיפול פיזיותרפי לחיזוק שרירי רצפת האגן עוד קודם הניתוח. הטיפול יאפשר להם לחזק את שרירי רצפת האגן הן מבחינת הכח והן מבחינת הסיבולת וכתוצאה מכך יפחתו משמעותית ארועי דליפות השתן.

לאחר הניתוח אין מניעה להתחיל מיד בטיפול לחיזוק שרירי רצפת האגן. הטיפול כולל תרגול לחיזוק שרירי רצפת האגן באמצעות מערכת ממוחשבת מסוג ביו-פידבק, תרגול נשימתי לחיזוק שרירי רצפת האגן ועוד...במטרה למנוע ארועי דליפת שתן. המטופל מתודרך גם לתרגול על בסיס יומיומי בבית שכן במידה ולא יתרגל את השרירים הנ"ל יחזרו שוב ארועי דליפת השתן.

חזרה לפעילות גופנית תותר רק לאחר קבלת אישור רפואי מהרופא. הפעילות המומלצת בהתחלה היא הליכה, מתיחות וכיווץ שרירי רצפת האגן. בהמשך, עם התחזקות שרירי רצפת האגן, יש אפרות לחזור לפעילות גופנית כפי שנהג לעשות עוד קודם ניתוח.

רופאים רבים כיום ממליצים על תרגול שרירי רצפת האגן קודם הניתוח. המטרה: חיזוק השרירים למניעת דליפות שתן לאחר הניתוח. תרגול שרירי רצפת האגן לפני הניתוח מאפשר הבנה יותר של אופו ביצוע הפעולה. 

נטע אברהם בר-ניב BPT, M. Occ.H
פיזיותרפיסטית מוסמכת בוגרת אוניברסיטת תל-אביב ובעלת תואר שני בבריאות בתעסוקה מאוניברסיטת תל-אביב.השתלמה והתמחתה בתחום שיקום רצפת האגן אצל פרופ' פינייה והגב' ג'ואל סופיר בפריז, צרפת.עובדת ביחידה לשיקום רצפת האגן במכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים "שיבא" תל-השומר.מטפלת בנשים וגברים הסובלים מליקויים בתפקוד רצפת האגן.בנוסף לטיפול היחידני, מעבירה סדנאות קבוצתיות להעלאת המודעות לרצפת האגן הכוללות הרצאה ותרגול מעשי. עוסקת גם בטיפולים אורתופדים ומעבירה הדרכות בתחום הארגונומיה.מרכזת את תחום הטיפולים האורו-גניטלים  והאנו-רקטלים במרכז לטיפול משולב ברצפת האגן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב