דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמכרות לסמים והשפעתה על הסביבה 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 3018 פעמים ]

 התמכרות היא בעיה רצינית ביותר ומתמודדים איתה אנשים רבים במדינה ובעולם כולו. היא משפיעה על כל אחד גם אם מודעים לכך וגם אם לא.

כשסמים נמצאים בקהילה, אחוזי הפשיעה עולים והתעסוקה נפגעת. מצב זה גורם לאזרחים ולמשלמי המיסים לשאת בנטל של התשלומים עבור כוחות משטרה מתוגברים והוצאות של אחזקת בתי סוהר המשמשים מקום אכסון לפושעים. שלא להזכיר את החלל שנוצר בקהילה, אצל הורים ופעילות בקהילה ככלל. כשאנשים הופכים למכורים לסמים ולאלכוהול לא איכפת להם משום דבר יותר. אם משהו לא קשור לסמים או לאלכוהול אין להם עניין בו.

להרבה אנשים יש קרובי משפחה או חברים המכורים לאחד או יותר מהחומרים הרעילים. במידה ואין להם קרוב משפחה  מכור, קרוב לודאי שהם מכירים מישהו שיש לו קרוב כזה. הרבה פעמים הם שואלים את עצמם ואת המכור מדוע פשוט אינו מפסיק לצרוך סמים? מאחר שההתמכרות, באופן ניכר, גורמת לכל כך הרבה בעיות. הם עשויים לנסות פתרונות שונים, החל מענישה, ייעוץ לתמיכה ופגישות קבוצתיות במטרה להתגבר על ההתמכרות. 

הבעיה היא שמכורים מאמינים שמצאו את הדבר האחד שהוא הפתרון לבעיותיהם. זאת כיוון שלא משנה מה מהות הבעיה או המצב אותו הם חווים, הבחירה שלהם בסמים מקלה או אף משחררת אותם ממתח ודאגות, שבאופן אחר היה להם מאד קשה לנסות ולהתמודד עם אותן בעיות בדרך בריאה. 
כשאנשים מכורים לחומר מסוים, מצבם הרגשי מושפע מאד. לאחר שימוש בסמים או אלכוהול במשך זמן רב כל כך והרעיון של התמודדות עם בעיות בחיים אינה באה בחשבון. הם יהיו מאד רגישים לגבי תסבוכות או דילמות בחיים, כתוצאה מחוסר יכולת לטפל בנסיבות. תסבוכות ובעיות אלו נעשות גדולות ומורכבות יותר ויותר כשאדם משתמש בסמים, הן הופכות להיות כדור שלג וגורמות לאדם המכור להתדרדר יותר ויותר.

ככל שאדם משתמש יותר בסמים, כך הוא נזקק למנות יותר גדולות ממנו לעיתים תכופות יותר. למרות שאנשים מכורים לא מבחינים בכך בעצמם. כל מה שהם יודעים היא העובדה שלא משנה מה קורה והיכן הם נמצאים, הם חייבים לקחת סם ולהרגיש טוב וכל בעיותיהם "יתנדפו", הם ירגישו שלווים. 

להתמכרות השפעה רעה והרסנית על המשפחות יותר מאשר על המכור. הסיבה נעוצה בעובדה שבני המשפחה אינם נמצאים ב"היי", באופוריה, הם אינם שתויים ויש להם נקודת מבט אובייקטיבית, חיצונית לגבי הנזק שגורמת ההתמכרות.
המכור מצוי באופן קבוע בנתק מהסביבה, "מרחף", כך שאינו מבין את מידת הנזק שהוא גורם לעצמו כשהוא חי בסגנון החיים שלו.

 

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות גמילה יעילים המותאמים להם אישית. באמצעות צוות יועצים מומחים מקנים להם אף כלים לחיים כדי שלא יחזרו להתמכרות. tsipy.bash@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב