דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה חשוב לדעת לפני שנרשמים ללימודי מחשבים? 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 669   [ נצפה 1994 פעמים ]

מהם לימודי מחשבים

לימודי מחשבים מהווים בחירה מעולה לכל מי שחפץ לרכוש מקצוע רווחי, נדרש ומעניין. בימינו, כמעט בכל עסק- ולו הקטן ביותר- יש כמה מחשבים המחוברים ביניהם ברשת ולכל אחד בבית יש מחשב אישי. משום כך, תמיד נדרשים אנשי מקצוע לתפעול, תחזוקה ופתרון תקלות במחשבים ובאביזרי מחשוב. עם זאת, קיימים קורסים רבים בתחומי המחשבים וטכנולוגיות המידע וקשה לדעת במה לבחור. הקורסים נבדלים זה מזה בתנאי הסף שלהם, משכם, עלותם ותוכנם. לפני שניגשים ללימודי מחשבים, צריך להקדיש זמן ראוי לבחינת ההיצע ולאחר מכן- להחלטה על בחירה מתאימה של הקורס.

חשיבותה של מכללה טובה

קשה להפריז בחשיבותה של מכללה טובה ובעלת מוניטין, בכל הקשור ללימודי מחשבים. מכללה טובה אמנם לא תהיה הזולה ביותר, אך בוגריה ישתלבו מהר יותר בתעשייה עם סיום הלימודים. הסיבה לכך כפולה. מצד אחד, במכללות וותיקות דואגים לרתום את הקשרים שטיפחו עם נציגי התעשייה, כדי לשלב בוגרים בתפקידים שונים במשק. מצד שני, גם מעסיקים יעדיפו לקלוט בוגרים של מכללה בעלת מוניטין, מאשר בוגרי מכללה חדשה, שאיש טרם שמע אודותיה. נוסף על כך, רמת הלימודים ואיכות ההוראה במכללה טובה ללימודי מחשבים היא מהטובות ביותר בנמצא.

הצורך באנגלית טכנית

חשוב מאוד שכל מי שמתעתד ללמוד לימודי מחשבים ישפר את האנגלית הטכנית שלו. חומר הלימודים של קורסי מחשבים שזור ביטויים רבים באנגלית טכנית. יתר על כן, בקורסים טכנולוגיים מתקדמים כמעט בלתי אפשרי שמי שאינו שולט באנגלית טכנית ברמה טובה יצליח להבין את חומר הלימודים. לכן, אם אנגלית טכנית אינה הצד החזק שלך, מומלץ כי טרם ההרשמה לקורס תיקח מורה פרטי או תתייעץ עם המכללה, אם בכוונתה לפתוח קורס אנגלית טכנית.

קורס טכנאי מחשבים

קורס טכנאי מחשבים הוא קורס מעולה עבור כל אלו המתכננים הסבה מקצועית לעולם המחשבים. קורס זה, הקרוי גם קורס טכנאי PC, מהווה "נקודת זינוק" מעולה לעולם התוכנה והחומרה. בקורס טכנאים לומד התלמיד על יסודות החומרה והתוכנה של המחשב, רשת האינטרנט, תיקון תקלות נפוצות, תקשורת מחשבים (רמה בסיסית), שדרוג ותחזוקה שוטפת של מחשבים ועוד. בסיום הקורס, יכול הבוגר לעבוד כעצמאי ולפתוח מעבדה או חנות מחשבים. לחילופין, הוא יכול להתקבל לעבודה כשכיר כמעט בכל חברה, שכן לכולן יש (לפחות) מספר מחשבים המחוברים זה לזה ברשת.

קורס מנהלי רשתות

קורס מנהלי רשתות, הקרוי גם קורס MCITP, הוא קורס המכשיר אנשי מקצוע כמנהלי רשתות מחשבים ברשתות מבוססות שרת. שרתים הם מחשבים חזקים, הממלאים פונקציות נחוצות בארגון, כמו למשל גישה לרשת האינטרנט או גיבוי נתונים. קורס MCITP מהווה קורס המשך פופולארי לקורס טכנאי מחשבים. משכורתם של מסיימי קורס חדשים אמנם אינה מאוד גבוהה, אך מנהלי רשתות בעלי נסיון ווותק עשויים להגיע למשכורות מכובדות מאוד.

קורס CCNA

קורס סיסקו, הקרוי גם קורס CCNA, הוא הקורס הבסיסי בתקשורת נתונים. תקשורת נתונים היא תחום עתיר טכנולוגיה, המתפתח בקצב מואץ. תחום זה עוסק באופן העברת הנתונים בין מחשבים הממוקמים באתרים שונים. החברה המובילה בייצור ציוד לתקשורת נתונים היא חברת סיסקו האמריקאית. חברה זו עורכת מבחני הסמכה לבוגרי קורס CCNA. בוגר שסיים את המבחן בהצלחה, מקבל את תעודת ההסמכה המיוחלת.

קורסים מתקדמים בתקשורת נתונים

ישנם קורסים מתקדמים בתקשורת נתונים, שרמת הלימודים בהם גבוהה. הראשון הוא קורס CCNP והשני- קורס CCIE. קורסים אלו מיועדים לבעלי ידע מוקדם בתקשורת נתונים והבחינות בסוף הקורס דורשות הכנה יסודית. אבל המאמץ משתלם. בוגר קורס CCIE שצבר ניסיון, מקבל משכורות חודשיות נדיבות מאוד, המגיעות עד 30 אלף שקלים חדשים מידי חודש ואף יותר.

בחירה של קורס מתאים

במאמר זה, ציינו בפניך כמה מן הקורסים הפופולאריים בלימודי מחשבים בימינו. כדי להחליט מי מהם מתאים לך, מומלץ כי תעשה כמה דברים. ראשית, שוחח עם איש מחשבים מחוג מכריך ושמע את דעתו. שנית, בקש מנציג המכללה שיעור היכרות, לפני שאתה נרשם לקורס מחשבים ספציפי. בשיעור כזה תוכל לגלות אם החומר בכלל מעניין אותך. שלישית, חפש באינטרנט חומרי לימוד הנוגעים לקורס, בעברית ובאנגלית. הדפס כמה עמודים ונסה להבין במה מדובר. אם אתה נתקל בחוסר יכולת להבין את החומר בגלל האנגלית הטכנית- זהו סימן שעליך לשפר את רמת השליטה שלך בשפה ללא דיחוי, עוד טרם הרשמתך לקורס. אם לאחר כל אלו עדיין אינך מצליח לבחור קורס מחשבים מתאים, בקש פגישה עם יועץ הלימודים של המכללה ושמע את הצעותיו. יועצי הלימודים נמצאים במכללה בדיוק לשם כך, כדי לסייע לך לקבל החלטה ראויה ומושכלת.

הנרשמים ללימודי מחשבים במרכז הישראלי ללימודי טכנולוגיה ותקשרות IITC יבחרו בין מגוון רחב של קורסי מחשבים מקצועיים: קורס טכנאי מחשבים, קורס MCITP מתקדם ועוד. במכללת IITC רמת הלימודים גבוהה מאוד ומקצועית. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב