דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במבוק - על ההיסטוריה שלו ושימושיו השונים 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2907 פעמים ]

רוצים לעצב את הגינה שלכם בכל מיני אלמנטים מבמבוק? אין שום בעיה, היום חנויות ריהוט רבות מציעות מגוון רהיטים ואביזרים לשימוש ועיצוב העשויים מבמבוק. אז אם אתם רוצים להתקין בגינה גדר במבוק, רהיטים מבמבוק וכו', תוכלו למצוא אותם במקומות רבים.

 

קצת היסטוריה על הבמבוק

הבמבוק נקרא בעברית תקנית – חזרן והוא צמח ממשפחת הדגניים. ניתן למצוא אותו גם באזורים קרים וגם באזורים חמים וטרופיים. הבמבוק יכול להגיע עד גובה של 40 מטר והוא בנוי בצורת ענפים ענפים. מזרע הבמבוק ניזונות חיות רבות כמו דובי פנדה בסין. מכיוון שקני הבמבוק נחשבים חזקים מאוד, נהוג לבנות מהם בתים, גדרות, ריהוט, צעצועים ואפילו כלי נגינה!

במבוק בבית

באקלים טרופי נפוץ מאוד לבנות בתים העשויים קני במבוק. מדובר בצמח שיש אותו בשפע במקומות האלו ובכמויות ולכן מבחינת חומר גלים הוא נגיש מאוד.  ניתן לראות בתוכניות כמו "הישרדות" איך שהם בונים לעצמם מחסה מפני הגשם בעזרת מוטות במבוק. ברגע שהם מחוברים האחד לשני בצורה הדוקה אז הם מאוד שימושיים ולא נותנים לגשם לחדור פנימה. במבוק משמש גם כחוצץ ולכן רבים משתמשים בו בגינה ומתקינים לעצמם גדר במבוק שתיתן להם שקט ופרטיות מהשכנים. בנוסף לכך אפשר גם למצוא רהיטים שונים העשויים מבמבוק. לרהיטים אלו יש סגנון ומראה מיוחד, מעניקים הרגשה של "זולה" ולכן אפשר למצוא אותם הרבה בקיבוצים ובמושבים בחצר. אם אתם רוצים להביא את הרגשת המושב אליכם הביתה, אין שום בעיה עם זה ואתם יכולים למצוא את רהיטי הבמבוק בחנויות רבות.

על יתרונות הבמבוק

במבוק נחשב כחומר זול, לכן אפשר למצוא בהרבה דירות של זוגות צעירים וסטודנטים רהיטי במבוק לאו דווקא המשמשים כריהוט גינה, אלא כרהיטים לכל דבר. אפשר למצוא ספות העשויות במבוק, כיסאות, מדפים ושולחנות, ומה לא? מעבר לכך שהוא משמש לישיבה וכו' הבמבוק נחשב לדקורטיבי מאוד ועושים ממנו הרבה אביזרי נוי ודברים אחרים כמו כלי נגינה.

חשבתם שכלי נגינה עשויים רק מעץ או מתכת? תחשבו שוב! יש כלי נגינה רבים ומיוחדים העשויים במבוק, כמו חליל למשל. מכיוון שקנה הבמבוק הוא חלול והוא מגיע בגדלים שונים, נורא נוח ואף לגיטימי להשתמש בו כחליל. מנקים אותו, חותכים אותו לגודל הרצוי, מנקבים בו חורים והרי יש לכם חליל!

צמח הבמבוק הוא שימושי מאוד וניתן ליצור ממנו דברים רבים – מריהוט ישיבה וגדרות ועד צעצועים וכלי נגינה  וכל מה שתעלו על דעתכם!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב