דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת חברה 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2780 פעמים ]

פתיחת חברה

פתיחת חברה מאפשרת להבדיל בין בעל העסק לבין העסק, בעל העסק הופך להיות בעל מניות בלבד בעוד שהחברה הנה גוף עצמאי הן לעניין הפעילות מול הלקוחות והספקים והן לעניין דיני המס.

לפתיחת חברה שני יתרונות עיקריים מבחינת הסתכלותם של בעלי עסקים קטנים יחסית, האחד הוא הפרדה בין בעל המניות של החברה לבין החברה עצמה, זאת בהנתן מצב של דיפולט, כלומר במידה והחברה כושלת או נתבעת, קשה יותר לתובעים להגיע אל בעל המניות, על אף שהדבר אפשרי והגוף הנתבע הוא החברה עצמה. 

יתרון שני של פתיחת חברה הוא יתרון מיסויי, ואף הוא נחלק לשני יתרונות, האחד הוא שיעורי המס המצטברים, בעוד שיחיד ממוסה הן על ידי ביטוח לאומי והן על ידי מס הכנסה, חברה ממוסה על ידי מס חברות בלבד, בשיעור של 25%, המדינה בעיקר לאחר ועדת טרכטנברג מנסה להשוות בין המיסוי המצטבר של חברה לבין המיסוי המצטבר של יחיד, אמנם עדיין לחברה יש יתרונות הבאים לידי ביטוי בביטוח לאומי וכן בשיעורי המס המצטברים אם כי בסכום נמוך, למעשה המיסוי בחברה עד היחיד הנו ראשית תשלום מס חברות על הרווח ולאחר מכן מס על דיבידנד - מדובר במיסוי על משיכת רווחים שנותרו בחברה שלא באמצעות משכורת.

היתרון המיסויי החשוב יותר של פתיחת חברה הנו האפשרות לשמור את הרווחים ולא להתמסות עליהם מלבד ברמה של מס חברות שהוא כאמור נמוך בהרבה מהמס השולי המקסימלי על יחידים. ניתן לשמור את הרווחים בחברה ואף להשקיע אותם במטרה לנצלם לצורך הגדלת העסק או לניצול הזדמנויות אחרות בעתיד מבלי שאנו נדרשים לשלם עליהם מס אשר היה מוטל עלינו לו היינו יחידים.

פתיחת חברה - דרישות מוגברות

לצד היתרונות המיסויים בפתיחת חברה ישנן עלויות נוספות שאינן מוטלות על היחיד, בין היתר - עלות של הנהלת חשבונות כפולה אשר אינה נדרשת פעמים רבות מיחידים, הנהלת החשבונות של חברה הנה מעט מורכבת יותר ולכן מעט יקרה יותר אמנם אם מדובר בחברה קטנה העלות לא מהותית בהתייחס לפעילות בדרך כלל.  כמו כן עלות ביקורת דוחות כספיים על ידי רואה חשבון מבקר, חברה נדרשת להיות מבוקרת על ידי רואה חשבון אשר חווה דעתו על הדוחות הכספיים שלה. בחברות קטנות משרד רואי החשבון הוא גם משרד הנהלת החשבונות של החברה ולכן הטיפול ניתן ביחד.

כמו כן, חברה נדרשת לרישום ברשם החברות וכן לתשלומי אגרה, בסך הכל עלות החזקת חברה מעט יקרה יותר מאשר עלות ניהול של עוסק מורשה רגיל אמנם יתרונותיה לעתים עולים על החסרונות שבעלויות ולכן חשוב להתייעץ עם עורך דין ועם רואה חשבון הבקיא בתחום של עסקים קטנים ובינוניים לפני שמקבלים החלטה על אופן ההתאגדות הרצוי.

משרד שור רואי חשבון הנו משרד המתמחה במתן שירותי הנהלת חשבונות וביקורת דוחות כספיים לחברות בסדר גודל קטן ובינוני וכן בייעוץ תזרימי לבעלי עסקים קטנים ובינויים. אנו מסייעים לעסקים בעת פתיחת עסק במגוון תחומים.

שור רואי חשבון הנו משרד המתמחה בסיוע בעת פתיחת עסק ומלווה עסקים בשירות ניהול חשבונות, ביקורת דוחות כספיים וייעוץ תזרימי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב