דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המשנה למנכ''ל הרכבת בפגישה עם נציגי התושבים ברמלה 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 853   [ נצפה 3622 פעמים ]

 

המשנה למנכ"ל הרכבת בפגישה עם נציגי התושבים ברמלה: "רכבת ישראל פועלת ככל יכולתה למען תושבי רמלה ולמען קידום ביצוע ההפרדות המפלסיות"

בפגישה עם נציגי תושבי רמלה הסביר ירון רביד, משנה למנכ"ל רכבת ישראל כי חברת הרכבת מכירה בבעיה וכי הפתרון היחיד לטווח ארוך – הוא הקמת הפרדות מפלסיות יחד עם זאת, פועלת רכבת ישראל למציאת פתרונות טכנולוגיים לקיצור זמני ההמתנה במחסומי הרכבת ברמלה, על מנת לאפשר לתושבי רמלה לעבור במהירות את מפגשי הרכבת. זאת, עד להקמת שתי ההפרדות הקריטיות שתבוצענה על ידי החברה הלאומית לדרכים (הפרדה במפגש מס' 208 ברח' הרצל) ונתיבי איילון (הפרדה במפגש מס' 132 על כביש 44).

המשנה למנכ"ל הדגיש כי במפגשי הכביש מסילה הוצבו אמצעים טכנולוגים רבים על מנת לשמור על בטיחות הנסיעה וכי תאונה בין רכב פורץ מחסום ובין רכבת עלולה להביא לתאונה רבת נפגעים.

כמו כן, התחייב מר רביד כי חברת רכבת ישראל תפעל לתיקון המהמורות במפגש 132 וכי הוא ימשיך אישית לפעול לקידום הקמת ההפרדות המפלסיות אל מול החברות המבצעות. לדברי רביד, ככל הידוע לרכבת ישראל, הפרדות 208 ו-132 תוקצבו/ תתוקצבנה בעתיד הקרוב ואף ניתן לראות את היערכות הקבלן לעבודה בהפרדה במפגש מס' 208.

בכל הנוגע להפרדה 210, אותה החלה לבצע רכבת ישראל כחלק מהעבודות להכפלת המסילה לבאר שבע ונעצרה בשל גילוי קברים באתר: רכבת ישראל בוחנת אפשרות העתקת מקום ההפרדה ופועלת לשם כך מול ראש העיר ומוסדות התכנון.

עוד ציין המשנה למנכ"ל כי רכבת ישראל רואה חשיבות בהשקעה בעיר רמלה ובקרוב תיחנך בעיר תחנת הרכבת המשודרגת, ובמקביל נמצאת החברה במו"מ מול עיריית רמלה בנוגע לשיפור החניון והקמת גשר הולכי רגל.

 

.

 אגף דוברות והסברה : 03-6076610

תחנת תל אביב מרכז ע"ש סבידור ת.ד 18085 ת"א 61180

הנדון: ממצאים וניתוח נתוני התפעול של מחסומי הרכבת 132 ו- 208 ברמלה.

מבוא:

ב- 15.4.2012 ביצעו חברים הנמנים עם הוועד למאבק במחסומי הרכבת  תצפיות על שני מחסומי הרכבת  הנ"ל. התצפיות בוצעו ברציפות מ- 06.00 עד 22.00. במהלך התצפיות נוהל רישום קפדני של שעות ההורדה של כל אחד מהמחסומים, זמן החסימה בפועל ומספר הרכבות שחלפו במפגשי הרכבת הנ"ל בכל מחזור של חסימה. כמו כן נרשמו המעברים של אמבולנסים בכניסה או היציאה לרמלה ולוד.

 ממצאים:

 מחסום 132          מחסום 208

 106 חסימות        64 חסימות

סה"כ  170 חסימות ב- 16 שעות

21.8 דקות. זמן חסימה ממוצע לכל שעה:

14.35 דקות.זמן חסימה  ממוצע לכל שעה:

  זמן חסימה מירבי לכל שעה 31.25 דקות

זמן חסימה מירבי לכל שעה 19.65 דקות

יש 3 מקרים של חסימה בת 31 דקות בתוך שעה.

סה"כ זמן חסימה מצטבר: 5 שעות ו- 54 דקות.

סה"כ זמן חסימה מצטבר: 3 שעות ו- 49 דקות.

 סה"כ 6.6 חסימות בממוצע כל שעה.סה"כ 4 חסימות בממוצע כל שעה.

 מקסימום 10 חסימות כל שעה.מקסימום 5 חסימות כל שעה.

 6 אמבולנסים עברו במהלך שעות התצפית. 2 מהם נתקעו דקות ארוכות בשני המחסומים, אחד לצפון ואחד לדרום. אמבולנס שלישי שנתקע במחסום היה אמבולנס נט"נ (טיפול נמרץ).

 ב- 31 מהחסימות עברו 2 רכבות וב- 4 מהן עברו 3 רכבות (כולל משא ו/או תחזוקה). חסימה אחת היתה חסימת סרק, כלומר, לא עברה אף רכבת.

ברוב השעות שבהן נערכו התצפיות נוצרו פקקים כבדים בכל הכיוונים. כמות החסימות, יחד עם משך הזמן שהן נמשכו ויחד עם הקצב האיטי (בשל מצבם הירוד של המעברים) של השתחררות הפקקים, גרמו לכך שזמני החסימה בפועל היו ארוכים משמעותית מהנתונים הנ"ל. לאור הנתונים הקשים  שנמצאו בתצפיות, כשלעצמם, לא ראינו טעם לבדוק גם נתון זה.

 השלמה:

 חלוקת זמני החסימה והפקקים שנוצרו בעקבותיהם מלמדים שב- 95 מתוך 170 חסימות, הנהגים שנוסעים לעוקף רמלה או ממנו, ייתקעו בשני המחסומים. במקרים רבים, בשל הקצב האיטי של התפוגגות הפקקים, נהגים רבים נתקעו באותו מחסום במשך שתי חסימות רצופות.

 חשוב להדגיש שברוב המקרים המחסומים נסגרים לדקות ארוכות לפני שהרכבת עוברת.

 מסקנות:

 חשוב לציין שעל אף שלא בוצעה תצפית במחסום הרכבת שבצומת תעבורה , ברור על פניו שהנתונים יהיו זהים לחלוטין לאלה של מחסום 208 והם מתווספים כמובן לנתונים הנ"ל.

 מהנתונים עולה תמונה קשה של עיר במצור, וזאת כאשר הנתונים מתייחסים רק ל- 16 מתוך 24 השעות ביממה.

 המפגע המביש הזה, הנכפה על תושבי רמלה, לוד והאזור ועל אלה העוברים בהם, הוא הזוי, נפשע ובלתי מידתי לחלוטין. הוא מציג סיכון ממשי לחייהם ו/או בריאותם של חולים, פצועים ויולדות בעת שהם חייבים להגיע בדחיפות לבית-החולים. המצב הקיים הוא בלי ספק בגדר הימור שטני בחייהם ובריאותם של כ- 200,000 בני-אדם רבים.

לא למותר לציין שהמחסומים הנ"ל גורמים לרבים מאיתנו לאחר לעבודתם ו/או ליעדים אחרים באופן כמעט קבוע. הפקקים הכבדים גורמים לזיהום אוויר על כל מה שמשתמע מכך ובנוסף לפגיעה בכיסם של הנהגים בשל בזבוז הדלק. וגם עוגמת הנפש והתסכול המצטברים שנגרמים בשל ההמתנות הארוכות והחוזרות ונשנות, אינם דבר של מה בכך, במיוחד לאור העובדה שהם  דוחפים  נהגים רבים לנהוג בחוסר סבלנות וזהירות, כדי "להרוויח" עוד כמה מטרים בפקק.

 זהו מצב חירום של ממש! יש לפעול באופן נמרץ להביא את  רכבת ישראל  ו/או כל גורם אחראי אחר לקדם בדחיפות את ההפרדות המפלסיות לפחות בשני מפגשי הרכבת הנ"ל, ובינתיים, לצמצם באופן דרסטי את כמות החסימות ואת משך זמן החסימה ולהימנע באופן מוחלט מחסימות סרק.

 ונקודה חשובה אחרונה, קצב ההתרחבות של  רכבת ישראל  צפויי להכפיל את תנועת הרכבות בתוך חמש שנים. המשמעויות הן פשוט הרות אסון!!!

 בכבוד רב

 הוועד למאבק במחסומי הרכבת

כתושב העיר שתקוע בפקקים בכל בוקר ביציאה מהעיר ובערב בכניסה לעיר עקב מחסומי הרכבת קשה לי מאד להצדיק את ההסגר של הרכבת צריך לזה פתרון ,לא .העיר רמלה לוד והסביבה המון אנשים נמצאים בסכנת חיים ולא מודעים לכך. אני קורא לכל אחד לחתום על העצומה כדי שימצאו פיתרון לכולנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב