דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תדע שנפלת קורבן למקרה רשלנות רפואי של רופא משפחה? 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2066 פעמים ]

אין ספק שרופא המשפחה הוא אדם קרוב. הוא הרופא שעליו אנחנו סומכים יותר מכל, ובין אם נרצה ובין אם לא – זהו הרופא אותו נפגוש יותר מכל רופא אחר לאורך ימי חיינו. אבל, האם זה אומר שאפשר תמיד לסמוך עליו? כמו כל רופא, גם הוא יכול לעשות טעויות. וטעויות רבות יכולות להסתיים במקרים של רשלנות רפואית של רופא משפחה.

האינסטינקט הראשוני שלנו לגבי רופא המשפחה הוא להבין במהירות עד כמה כיף, נעים וכדאי לפגוש אותו. ולאינסטינקט הזה יש חשיבות עצומה, מה גם שהוא מאוד הגיוני: הרופא אשר רואה אותנו יותר מכל ומשמש כ'שומר הסף' לפני הטיפולים המשמעותיים, צריך להיות איכותי, מקצועי ומיומן ככל האפשר.

אם הרופא הזה לא יהיה מקצועי מספיק, או אפילו לא זמין מספיק, הרי שכל הקשר שלנו מול מערכת הבריאות יהיה רופף ולקוי. במקרים כאלו, הסיכויים ליפול קורבן ולהינזק ממצב של רשלנות רפואית של רופא משפחה הם גדולים מאוד. 

מהמוגדרבעצםכרשלנות של רופא המשפחה?

אפשר לומר שכל קביעה לקויה או שגויה, יש בה כדי להצביע על רשלנות רפואית של רופא משפחה. החלטותיו של רופא המשפחה הן הרות גורל ומשמעותיות עבור כל אדם ועשויות להיות ההבדל בין בדיקה מקיפה אצל רופא מקצועי במהלכה יאותרו מחלה או ליקוי כלשהו, לבין שליחה הביתה והתפתחות של אותה מחלה ללא כל טיפול. וכשזו תתגלה מאוחר יותר, יהיה זה שלב שבו קשה הרבה יותר לטפל בה כראוי.

בין המקרים הנפוצים בהקשר זה ניתן להזכיר רשלנות רפואית באבחון סרטן, אשר מתרחשת כאשר הרופא המטפל לא הבחין בגידול סרטני אשר מתפתח בגופו של המטופל. במקרים רבים רופא המשפחה מואשם במקרי רשלנות כאלו, משום שקביעתו לגבי היתכנות הופעת המחלה בגוף המטופל נעשית על ידי בדיקה שגרתית ושטחית יחסית, ובוודאי לא מקצועית (משום שאין ברשותו את המכשירים המתאימים).

למעשה, ניתן להגיד שרופא המשפחה הוא האישיות הרפואית אשר מוסמכת פחות מכולם לקבוע נחרצות לגבי תופעה בריאותית כזו או אחרת, אך הוא זה שמחליט, כמעט באופן מוחלט, האם יש בתסמינים כדי להעיד על בעיה כלשהי. אם מדובר ברופא לא מיומן (קשה, אגב, למצוא כאלו בישראל של היום), רשלנות רפואית היא רק עניין של זמן.

לא בטוחיםפנו לרופא אחר

נכון, קופות החולים לרוב לא מאפשרות להחליף רופאים – בעיקר מקצועיים – בתדירות גבוהה. אך עדיין, אם אתם מרגישים שיש סכנה לביצוע רשלנות רפואית של רופא משפחה, עליכם לעשות הכל כדי לקבל חוות דעת נוספת, אפילו אם זה אומר שתצטרכו להחליף רופא.

אין שום תחליף להרגשה שלכם לביטחון האישי שלכם. אם עולה בראשכם ולו ספק אחד לגבי עבודתו של הרופא שלכם, כנאה שמשהו לא בסדר. גם אם לא תהיה זו רשלנות רפואית של רופא משפחה במקרה הזה, מומלץ שתחליפו אותו ותועברו לטיפולו של רופא איתו אתם מרגישים בנוח. אחרת, המצב רק ידרדר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב