דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתקדמים בתוך אירגון ? איך תגיע להיות מנכל ? 

מאת    [ 14/05/2012 ]

מילים במאמר: 661   [ נצפה 2092 פעמים ]

עד %85 מהפער בשכר בין עובדים באותה משרה לחבריהם בעבודה, נובע מיכולת התקשורת שלהם עם אנשים אחרים במקום העבודה, היכולת שלכם לזכות בקידום או בהעלאת שכר הנה תוצר של השאלה, כיצד אתם מתחברים לסביבה ומעבירים את המסרים שלכם. הדרך לכיסא המנכ"ל תעבור דבר ראשון בסדרה של קידומים מול המערכת והיכולת שלכם להתבלט באופן חיובי, להלן הצצה לצעדים הראשונים להשגת הקידום הבא שבתקווה יוביל למשרה הנחשקת. 

הגדרת יעדים: מקיוולי, בספרו הנסיך, מספר על ה"קשת" הטוב, שמכוון את קשתו, מעל המטרה, כדי שהחץ שלו יפגע במרכזה – כמו בקשתות, כך בחיים עלינו להציב יעדים גבוהים יותר, מאלו שאנו מצפים לקבל כדי שנזכה באחרונים.  הקידום מתחיל בכם, לא במנהל שלכם. גם אתם חייבים להציב בפני עצמכם יעדים, עליכם לשדר את היעדים האלה לסביבה, ובעיקר למנהל, אולם,  כלים אלו הינם "חיזוק" למטרה האמיתית הפנימית שלכם שתקרינו החוצה.  

עצה לאלו מכם, האומרים שאינם יודעים מהן מטרותיהם הגדולות: תתחילו מהמטרות הקטנות והמיידיות שאתם מעוניינים להשיג, עצם התחלת התהליך הזה תעזור לכם להתכוונן על מטרות גדולות יותר בהמשך. תכתבו את זה: במחקר מדהים באוניברסיטת הארווארד בארה"ב נמצא, כי אותם אנשים שידעו להגדיר את יעדיהם עד לרמה בה כתבו אותם כמטרות מדויקות, הצליחו לאין  שיעור מעל לחבריהם שלא ידעו לנסח מטרות אלו בכתב והשאירו אותן בעל פה.  

תקשורת והגעה ליעדים מתחילות בהגדרה, רובנו יקראו נקודה זו, ולא יכתבו אפילו יעד אחד... אך דעו, מכל הלקחים זהו הלקח החשוב ביותר.  ללא יעד מוגדר בכתב, אין לכם כיוון.  אם המנהל שלכם ישאל אתכם לאיזה קידום אתם מצפים ולמה, חייב להיות לכם מסר קצר , תגידו לו, האם ביקשתם את ההעלאה, או הקידום, מהממונה עליכם? לכולנו נטייה לחכות שהבוס "יגלה" אותנו:  הרי אנחנו ממש טובים ומגיע לנו. אולם, אם לא אמרתם את זה, יתכן שהצד השני לא חשב על כך כלל. 

האריכו את המו"מ: נמצא על פי מחקריו של רוג'ר פישר, כי ככל ששלב הגישושים במו"מ ארוך יותר, כך המשא ומתן עצמו קצר וקל יותר. כאשר ביקשתם העלאה בשכר לא מדובר בשיחה אחת וגמרנו. הציגו את הנושא, וקיבעו פגישה/ות נוספות כדי לדבר על הנושא. גם המנהל צריך זמן לחשוב ועליכם לשכנע אותו שאתם ראויים לכך. ההחלטה על העלאת שכר או קידום היא תהליך גם אצל המנהל.  אל תדחקו אותו לפינה על ידי קביעת אולטימטום להחלטה מיידית. 

המנהל פוחד מכישלון, והפעלת כוח מתמדת על אחרים.  עובד שיצליח להעביר את המסר שלו ביודעו את התובנות האלו, יצליח לזכות בהערכה רבה אצל מנהלו, כאמור, ההחלטה על קידום לא מתקבלת ברגע אחד: יש לכם אפשרות לבנות את מעמדכם על ידי כמה פעולות קלות ופשוטות במהלך עבודתכם.  נסו את שלושת העצות הבאות:

מסר קצר ופשוט: סכמו את דבריכם למסר מרכזי קצר ופשוט שאין בו  הוכחות.  זוכי פרס הנובל מצאו כי אנשים נוטים לקבל החלטות לפי עקרון עלות מול תועלת.  אם אתם תזוהו  כעובדים המפיקים מקסימום תועלת במינימום זמן, ההערכה של הסביבה כלפיכם תגדל.  מכאן, לא משנה כמה זמן דיברתם אלא האם דיברתם לעניין. 

  שקפו את יעדי המנהל: התחילו את דבריכם בחזרה קצרה ,במילים שלכם, על המטרות או היעדים המעניינים את המנהל. בצורה זו  תזכו בשני דברים: ראשית, המנהל ידע שאתם מבינים אותו, הוא ישמע את עצמו מדבר, כך ידע שאתם עומדים להציע משהו שיענה על צרכיו.  שנית, כאשר מציגים לאדם את דבריו במילים שלכם הוא מפסיק לחשוב על מסריו, ומקשיב לרעיון שלכם, ביתר ריכוז. 

  אינטילגנציה ארגונית: מושג האינטליגנציה הארגונית,  משקף את רמת התקשורת וזרימת המידע בין מחלקות שונות, שאין ביניהן קשרי עבודה רגילים, אנו מכירים מושג זה בצה"ל בתור "ראיה מערכתית", בה מנסים לפתח גישה רחבה להבנת המערכת ומטרותיה, ולא רק ברובד המצומצם והיום יומי. מעמדכם בארגון ייגזר במידה רבה הודות לקשרים הלא פורמליים, החבריים, שתיצרו בתוך הארגון, אפילו על בסיס חברי.  בזמן קצר תגלו, כי אתם יכולים לספק ערך מוסף, למנהל שלכם, ולמחלקתכם כיוון שהנכם חשופים  למידע נוסף או בעלי גישה אליו במידת הצורך.  

  לסיכום: הדרך לכיסא המנכ"ל מצביעה כי הבחירה ויכולת הקידום שלכם נמצאת בעיקר בידכם, אל תחכו לניסים חיצוניים שישמשו כקיצור דרך מופלא, כמו סיפורי ההצלחה, שקל לזיכרון שלנו להתמקד בהם, למרות שהם מקרי קיצון נדירים, זכרו "כיסא המנכ"ל" – האם אתם תישבו עליו, או שחברכם לעבודה יישב עליו, הבחירה בידכם! בהצלחה. 

אבי בנטוב - סמנכ"ל רשת קו עיתונות דתית הכותב הינו סמנכ"ל ברשת העיתונים הגדולה בציבור החרדי המונה למעלה מעשרה עיתונים בתפוצה ארצית של למעלה מ-200 אלף עותקים! הכותב מתמחה בתחום השיווק כעשרים שנה, מרצה במכללות לפרסום ושיווק, בעל טור במוסף "ביזנס" ומגיש פינה ברדיו קול ברמה, בתוכנית פרסום ושיווק, ומופיע ברשימת כותבי המאמרים של אתר האינטרנט , "כיכר השבת" כתובת האתר של קו עיתונות http://kav-itonut.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב