דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש פטנטים מצאנו האומנם? 

מאת    [ 13/05/2012 ]

מילים במאמר: 725   [ נצפה 2251 פעמים ]

חיפוש פטנטים מצאנו האומנם? האם בחיפוש פטנטים ניתן לקבל תמיד תשובה חד משמעית שנמצאו פטנטים ושלא ניתן לקבל פטנט רשום? האם ניתן לומר שחיפוש פטנטים הסתיים? שאלות אלו עולות על ידי ממציאים רבים.

בחיפוש פטנטים לעיתים תשובת ממצאי חיפוש הפטנטים אינה חד משמעית, לעיתים חיפוש פטנטים בשלב הראשוני כאשר הממציא רק חושב על רעיון ועדיין אין בו את מאפייני ההמצאה, קרי את דרך היישום הטכני והטכנולוגיה או הדרך לפתרון הבעיה או קבלת התוצאה הרצויה מההמצאה, יכול להביא למציאת פטנט לכאורה, אך ייתכן שאם הממציא היה מפתח את ההמצאה ומוצא פתרונות ייחודיים, בין השאר חדשנות והתקדמות המצאתית, תוצאות חיפוש הפטנטים היו משתנות.

לדוגמא נחזור לרגע אחורה בזמן, ממציא פלוני חשב על רעיון לטלפון שאינו זקוק לחיבור קווי, אותו ממציא פלוני פונה לחברה שמחפשת פטנטים ואומר להם חפשו לי פטנט לטלפון שאינו זקוק לחיבור קווי, בתוצאות החיפוש יגידו לממציא לצורך הדוגמא, מצאנו פטנטים בתחום ההמצאה, מצאנו משדרים שונים, מכשירי קשר, טלפונים אלחוטיים בעלי בסיס עם חיבור אלחוטי. הממציא יפסיק על סמך החיפוש את קידום המצאתו. אך אם אותו ממציא ייתכן והיה מפתח את ההמצאה, יתכן שבעזרת אנשים טכניים היה נמצא פתרון ייחודי (לאותם ימים) הנקרא היום טלפון סלולארי, כלומר ייתכן שלאחר תכנון קונספט עקרוני, המשלב בעלי מקצוע טכניים, לא היה נמצא פטנט דומה בתחום.
ממציאים רבים פונים לשלב חיפוש פטנטים עוד בטרם המציאו את ההמצאה, למעשה כל שיש להם הוא רעיון טוב, הנעדר פרטים טכניים. לכן, כדאי לפתח את ההמצאה לפני, במהלך ואחרי פיתוח ההמצאה, אפשר לבצע חיפוש פטנטים, פעמים רבות הפיתוח הטכני והיישום מוליד המצאות חדשות שניתן לקבל עליהם פטנט רשום.

התשובה של חיפוש פטנט לעיתים אינה חד משמעית וברורה, לא תשובתו של מידען המחפש בדרך כלל את המידע באינטרנט שפתוח לציבור. עורך פטנטים יכול לחוות דעה ולהעריך את מצב הדברים לפי הפרסומים המונחים לפניו ועל פי ההגדרות של ההמצאה, אך פעמים רבות עורכי הפטנטים מסייגים את חוות דעתם, הן אם עמדתם שניתן לקבל פטנט והן אם עמדתם שלא ניתן לקבל פטנט, מאחר והתשובה לשאלה זו אינה בסמכותם, אלא נתונה בידי בוחן פטנטים מטעם רשות הפטנטים, שהנו אדם בעל שיקול דעת, שיכול להשתנות לעיתים בין בוחן אחד לבין הבוחן השני.

בנוסף, החוק והפסיקה שונים במדינות השונות, לכן ייתכן שממצאים מסוימים עלולים לסכל קבלת פטנט במדינה אחת לעומת מדינה אחרת, הבדלים שיכולים לשנות את מתן קבלת הפטנט, כך ראה למשל את ההבדלים בפטנטים על תוכנה, בישראל לעומת בארה"ב ולעומתם בדרום אפריקה. כמו כן יש מדינות שיש אפשרויות שונות להגנה על המצאה למשל באירופה ניתן לבקש בקשה ליוטיליטי מודל.

חיפוש פטנטים יכול להתבצע על ידי הממציא באופן עצמאי בחינם ללא כל עלות, הפטנטים פתוחים לעיון הציבור דרך מנועי חיפוש באינטרנט, ממציא שחושב על המצאה יכול לבדוק בעצמו לפני שיוציא כספים מכיסו, על ידי חיפוש פטנטים חינם באינטרנט, לדוגמא על ידי מנוע חיפוש לפטנטים של גוגל, שרבים ממחפשי הפטנטים נעזרים בו למציאת מידע.

לכן התשובה מצאנו פטנטים או לא מצאנו פטנטים לא תמיד כל כך ברורה, כאשר הממציא מחפש בעצמו במנועי החיפוש הוא נחשף לפטנטים קיימים בתחום, יכול ללמוד כיצד אחרים פתרו בעיות בתחום המצאתו, וייתכן ויוכל כתוצאה מכך ולאור לימוד המידע שקיים בתחום לשפר ולמצוא פתרונות יצירתיים שיכולים להתקבל כפטנט רשום. בכל מקרה ומקרה יש צורך להתייעץ עם עורך פטנטים, שיכול לנסח ולערוך בקשה לפטנט, כמו כן אם בוחן הפטנטים אינו מעניק פטנט על פי הניסוח הראשון, עורכי הפטנטים יכולים לתקן ולשנות את העריכה, לדון עם בוחן הפטנטים, לעיתים עורכי הפטנטים מבצעים מספר סבבים של ניסוח ושינוי בעריכה מול בוחן הפטנטים עד שבוחן הפטנטים מוכן להעניק פטנט, לאחר שעורך הפטנטים מתגבר על פרסומים אחרים ומסביר לבוחן ומבדיל את ההמצאה החדשה לעומת הפרסומים הקודמים.
ניתן לראות ברבים מהפטנטים הרשומים, שקיימת רשימה ארוכה של פטנטים קודמים אותם מציינים בעריכת הבקשה או פטנטים שבוחן הפטנטים מצא בעת חיפוש פטנטים ולמרות אותם הפטנטים הקודמים בוחן הפטנטים מעניק פטנט רשום.

לכן קשה לומר שחיפוש פטנטים הסתיים, האינטרנט הנו עולם ומלואו וכמות המידע בו רבה, פטנט יכול לצוץ שלא נמצא בעת חיפוש פטנט מקדים, ובוחן הפטנטים מצא פטנטים אחרים איתם עורך הפטנטים צריך להתמודד.

לכן שילוב של צוות טכני בפיתוח ההמצאה ועורך פטנטים יכול לשנות את היקף ההמצאה ואם ההמצאה תתקבל כפטנט רשום או לא, לעיתים חברות ומידענים אינם יודעים כיצד להתגבר על פרסומים קודמים בתחום ההמצאה ובכדי לסיים את עבודתם יטענו שאכן מצאו את ההמצאה, תחום הפטנטים הנו מורכב מהצד הטכני ומהצד המשפטי בו עוסק עורך פטנטים, מציאת מידע בלבד דרך האינטרנט לעיתים עלולה לחסל רעיון טוב ליזמות עסקית וללא כל הצדקה, שיכולה להניב הכנסות לממציא.    

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים והמצאות, בניית אבי טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב