דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משחק סוליטר קלפים 

מאת    [ 11/05/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 9661 פעמים ]

משחק סוליטר קלפים היה אחד ממשחקי המחשב הפופולאריים ביותר בשנות ה-90',  שנים שבהן היצע המשחקים היה דל יחסית. מפתיע לגלות שמשחק הסוליטר ממשיך להיות פופולארי ואהוב גם בימינו אנו, על אף שמשחקי המחשב עברו מאז כברת דרך ארוכה וכיום הם משוכללים ומתקדמים יותר.

משחק סוליטר קלפים - סוד ההצלחה

משחק סוליטר קלפים כשמו כן הוא, מבוסס על משחקי קלפים שונים ליחיד. במדינות אחרות המשחק קרוי גם פסיאנס, הנגזר מהמילה הצרפתית- סבלנות, שכן מדובר ברכיב הכרחי לצורך ניצחון במשחק. מדובר באחד המשחקים הפופולאריים ביותר במשרדים השונים, שבהם לעתים אין אפשרות להתקין חומרה חיצונית, שכן משחק הסוליטר הוא חלק ממערכת ההפעלה של חלונות- מה שהופך אותו למשחק נוח וזמין מכולם.

מדובר במשחק המצריך מידה לא מבוטלת של חשיבה אסטרטגית אך גם של מזל. בנוסף, ישנן וריאציות שונות למשחק שאותן נכיר בהמשך ואילו במשחק עצמו ניתן לשחק אונליין, באמצעות אתרים המציעים משחקים בחינם, או כאמור ישירות מתוך מערכת ההפעלה של חלונות. כל העובדות הללו הופכות את המשחק למגוון ועם זאת לבסיסי ומהנה, כך שלעתים מדובר בברירת המחדל עבור כל מי שמעוניין להעביר זמן בהנאה.

משחק סוליטר קלפים גם בסמארטפון

אחד הגלגולים המהותיים ביותר שעבר משחק הסוליטר הוא הפיכתו לאפליקציה להורדה לסמארטפון. משמעות הדבר היא שכעת ניתן לשחק בסוליטר מכל מקום ובכל שעה, מה שהופך את המשחק לזמין ונגיש אפילו יותר. מדובר בדרך נהדרת להעביר זמן וליהנות בהמתנה בתורים או בנסיעות.

איך המשחק עובד?

עד עכשיו עסקנו בפופולאריות של המשחק ובנגישותו אבל טרם הבנו איך הוא עובד. אז נעים להכיר, משחק הסוליטר: המשחק מבוסס על חפיסת קלפים וירטואלית, נטולת ג'וקר, כאשר מטרת המשחק היא לסדר את הקלפים בטור, באופן כרונולוגי, מהקטן לגדול.

מה זה אומר? במשחק סוליטר מציבים את קלף האס בראש הטור ולאחר מכן מניחים עליו את קלף ה-2 וממשיכים לעלות באופן כרונולוגי עד שמגיעים למלכים. בנוסף, בכל משחק סוליטר יש קופה שמציגה בכל פעם קלף עד שלושה קלפים שנועדו להקל על השחקן בעת סידור הקלפים.

נשמע מסובך? לא כל כך. נסו לשחק פעם- פעמיים ואנחנו מבטיחים שתצליחו לתפוס את העיקרון של המשחק. יש כמובן דרגות קושי משתנות, כאשר השחקנים המתקדמים בוחרים בדרגות משחק קשות, אך בתור התחלה, אין מניעה להתחיל בדרגת הקושי הקלה עד שמבינים את העיקרון.

סוגי משחקי סוליטר קלפים

מי שנוהג לשחק באופן קבוע במשחקי סוליטר קלפים, עלול להגיע למסקנה שהגרסא הבסיסית של המשחק כבר לא מספקת אותו. אל חשש, בדיוק מהסיבה הזו נוצרו וריאציות נוספות למשחק הפופולארי, כמו לדוגמא סוליטר עכביש, סוליטר ספיידר, פריסל סוליטר סוליטר 40 גנבים ועוד.

בנוסף, את משחק הסוליטר ניתן לשחק במתכונת שונה כדי להגביר את אלמנט האתגר, כמו למשל סוליטר פירמידה, סוליטר מלכותי, סוליטר תשעה כדורים וסוליטר 35 קלפים. שימו לב כי את הוריאציות השונות ניתן להשיג אונליין ולא בגרסת החלונות הבסיסית.

סוליטר נט - משחקי סוליטר ברשת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב