דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - כיסוי נזקי טבע 

מאת    [ 10/05/2012 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2682 פעמים ]

נזקי טבע, כמו רעידת אדמה, שטפונות וכדומה, הם התחומים שיכולים להיות הכי פרוצים בסוגי ביטוח רכב כאלה ואחרים. שכן לאף אחד אין שליטה עליהם, ואין באמת את מי להאשים. התחום הזה כל כך קשה להתמודדות מבחינה ביטוחית, עד שאפילו עשו על זה סרט בשם 'האיש שתבע את אלוהים' - ומדבר בדיוק על הסוגיה הזו.

בשנים האחרונות, חברות הביטוח השונות הבינו שתוספת תשלום כספית כלשהי אל ביטוח חובה קלאסי של הרכב, יכולה להספיק להם בכדי לכסות את הלקוח גם מפני נזקי טבע כאלו ואחרים. וזה מה שרובן עושות.

ביטוחים שונים

אחד מהביטוחים הוותיקים ביותר, אותו המציאו חברות ביטוח השונות, הוא ביטוח צד ג. הביטוח הזה מדבר על הביטוח הכספי שלכם, אבל גם על הביטוח שלכם לנזקים של צד אחר. כך למשל, במידה וישנה איזו שהיא תאונה ופגיעה ברכבים אחרים, לא תצטרכו להוציא את כספכם האישי, וסכומים של עד חצי מיליון ש"ח לערך, יעברו לצד האחר מכספי הביטוח.

ביטוח צד ג', שלא כמו ביטוח חובה – הוא אפשרות בלבד. עם זאת, ביטוח רכב מסוג זה בהחלט מומלצת מכיוון שהעלויות לתשלום תאונות עם אחרים יכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד, אותם אדם חוסך למשך זמן רב, ולכן הוצאה כספית של כמה אלפי שקלים יכולה להיות שווה את זה במקרה חירום.

ביטוח רכב מסוג ביטוח מקיף מדבר על משהו רחב וגדול יותר – מקיף, פשוטו כמשמעו: הכוונה בסוג זה של ביטוח רכב, היא שאתם מכוסים מכל דבר שקורה לרכב שלכם, גם אם לא הייתם נוכחים ברגע שבו קרה הנזק ואין ממי לתבוע את הכספים. הביטוח הזה רלוונטי ביותר כנגד פריצות וגניבות, ועד לפני כמה שנים לא היה רלוונטי כל כך מול נזקי טבע.

כיסוי נזקי טבע

בשנים האחרונות, החלו חברות ביטוח שונות להוסיף אל אותו ביטוח מקיף גם ביטוח מפני נזקי טבע. במקרים כאלו, תקבלו כסף מהביטוח האישי שלכם גם אם הרכב ניזוק עקב רעידת אדמה, שיטפון, חפצים שנפלו עליו, סופות וכו'.

עם זאת, חשוב לציין שגם במקרה הזה תהיה השתתפות עצמית בסך של אחוזים מעלות התיקון או בכפוף לתקרות שונות של פוליסת הביטוח האישית שרכשתם.

עלות מול תועלת

למרות כל הביטוחים שאכן נשמעים טוב, אנשים עדיין יושבים בבית, שוקלים את האופציות ולא תמיד בוחרים דווקא בביטוח רכב מקיף ואיכותי. כאשר אנחנו רוכשים רכב חדש שהביטוח שלו עולה כמה אלפי שקלים בכל שנה וגדל ביחד עם כמות הנוסעים, סוג הנוסעים וכדומה, אנחנו לא תמיד בטוחים שכדאי לבטח אותו במחיר הכי גבוה.

במידה ורכשתם רכב חדש במודל המעודכן ביותר, ייתכן ויהיה לכם שווה יותר לבטח את הרכב בביטוח המקיף ביותר, מכיוון שיש לכם יותר מה להפסיד.

על אותו משקל, במידה ורכשתם רכב במחיר נמוך יחסית, בעלות של אלפי עד מספר עשרות אלפי שקלים בלבד, לא בטוח שתצטרכו לרכוש את הביטוח היקר ביותר. עם זאת, חשוב לזכור שביטוח רכב צד ג' עדיין מדבר גם על הצד השני, שלא קשור לשווי הרכב שלכם, ורצוי לשקול את רכישתו של ביטוח מסוג זה בכובד ראש ולחיוב.

חברות שונות

עם הזמן קמות עוד חברות ביטוח, ובנוסף קיימים גם סוכני ביטוח רבים. קשה להגיד באיזו חברה כדאי לבחור בכדי לעשות את אותו ביטוח רכב שיתאים לכם ויהיה הכי טוב. עם זאת, ביחד עם המחיר, חשוב למצוא חברה שהביטוח שלה עונה על כל דרישותינו ושהיא עוזרת במקרי חירום כאלו ואחרים.

Wobi.co.il - משווים וקונים ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח נסיעות וביטוח משכנתא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב