דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בטיחות בנהיגת מלגזה 

מאת    [ 10/05/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2535 פעמים ]

אספקטים בבטיחות הפעלת מלגזה  המלגזה כשלעצמה, ככלי מכני ממונע ונייד, הינה בטוחה מאד. מהירות בה ניתן לנהוג מלגזה אינה גבוהה שכן היא מיועדת לשינוע מטענים למרחקים קצרים ויכולת התמרון מצוינת כתוצאה ממערכת היגוי הבנויה לאפשר נהיגת מלגזה באזורי פריקה וטעינה צפופים. אולם מרגע שמוסיפים את מימד עומסי המטען שמלגזה מיועדת לשאת וכן את העובדה כי לעיתים קרובות על מפעיל מלגזה מופעל הלחץ לעמוד בהספק עבודה מסוים הסיכון הבטיחותי עולה פלאים. מכיוון שאין חובה להיות חגורים בחגורת בטיחות בעת נהיגה במלגזה הופכות תאונות מלגזה מיותרות למסוכנות מאד למפעילי מלגזות ולעיתים קרובות תאונות שכאלה הינן קטלניות.

תאונות מלגזה קטלניות בישראל  הסטטיסטיקה מראה כי בישראל מתרחשות בממוצע כחמש תאונות מלגזה קטלניות בשנה. נתון מעניין בעניין תאונות מלגזה קטלניות בישראל הוא כי הן נוטות יותר להתרחש בחודשי הקיץ החמים, מלגזות על פי רוב אינן ממוזגות ולכך יש ללא ספק השלכות על בטיחות נהיגת מלגזה בימים חמים. נתון מעניין וחשוב נוסף הוא כי כ 80% מתאונות מלגזה קטלניות מתרחשות כאשר למפעיל אין רישיון מלגזה תקף.  

גורמים המשפיעים על בטיחות הפעלת מלגזה  לכל מלגזה נקבע, על ידי היצרן, עומס מקסימאלי שאותו ניתן עדיין לשנע באופן בטוח באמצעות דגם מלגזה המסוים. כמו כן מספקים היצרנים נתונים עבור מפעילי מלגזות באשר למיקום מרכז הכובד של המלגזה בעת שאין עליה כל מטען. נתונים אלה ניתן למצוא בדרך כלל על גבי לוח הממוקם באופן בולט על גבי גוף המלגזה.  מפעיל מלגזה אשר כבר קורס מלגזה כחוק והינו מחזיק רישיון מלגזה תקף יקפיד תמיד לוודא כי המטען אותו הוא עומד לשנע בעזרת המלגזה המסוימת העומדת לרשותו אינו עולה על המקסימום שקבע יצרן המלגזה. כמו כן ידע בוגר קורס מלגזה כיצד לוודא כי מבנה המטען לא יסיט את מרכז הכובד של המלגזה בה הוא נוהג למיקום כזה אשר מביא לסכנת התהפכות.  

מערכת ההיגוי והשפעתה על הבטיחות  בעת נהיגת מלגזה  אולי ההיבט החשוב ביותר בהפעלה בטוחה של מלגזה, לאחר שנלקחו בחשבון מגבלות עומס העבודה המותר ומרכז הכובד, הוא ההיגוי. רובן המכריע של מלגזות מצוידות במערכת היגוי של הגלגלים האחוריים. לרכב בו ההיגוי נעשה בעזרת הגלגלים האחוריים כושר תמרון טוב, מסיבה זו ניתן לחנות רכב פרטי במקום צפוף באמצעות נסיעה לאחור ("חניה ברוורס"). מנגד מאפיין חשוב של היגוי אחורי הוא כי גם לאחר שחדלים מלהפעיל כוח על ההגה הרכב אינו מתיישר אלה ממשיך לנוע באותו רדיום של סיבוב.  

מכיוון שאת רוב פעילות הנהיגה אנו מבצעים על רכבים פרטיים ומסחריים אשר מצוידים במערכת נהיגה של הגלגלים הקדמיים, כך גם טרקטור או טרקטורון, אנו רגילים שלאחר שביצענו פניה די להרפות מן הלחץ על ההגה והרכב יחזור מעצמו לנסיעה ישרה. מי שעובר קורס מלגזה כחוק והופך למחזיק רישיון מלגזה תקף ידע לנצל את יתרונות מערכת ההיגוי של המלגזה אך להימנע מלעשות טעויות הנובעות מן ההבדל המהותי שבין נהיגת מלגזה ונהיגת רכב בעל מערכת היגוי של הגלגלים הקדמיים.  

 

מדריך קורס מלגזה, להוצאת רישיון מלגזה + ביצוע רענון מלגזה שנתי לשמירה על רישיון בתוקף. מרכז ההדרכות תלמים בקיבוץ חורשים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב