דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אתם יודעים על קניות באינטרנט ולאן זה רץ מהר , מהר מידי! 

מאת    [ 09/05/2012 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2749 פעמים ]

שוק האונליין הקמעונאי מאוד התפתח בשנים האחרונות, למעשה מאז 2005 EBAY ומקבילתה בתחום הספרים באותה עת AMAZON מביאות בפנינו נגישות חדשה לשוק הקמעונאי ברשת ויותר מכך הן מכניסות אותנו לעידן חדש לגמריי "עידן הקניות ברשת".

 

רובנו המכריע איננו מטיב לעקוב אחרי התפתחות עידן זה אך גם אינני תולה בו אשמה כלשהי, הרוב ככלל מתרכז ברכישה ושימוש באתרים המציגים פלטפורמות ייצוג מוצרים אשר מביאות בפניו אפשרויות רכישה נוחות יעילות וזולות ככל הנראה.

מי מכם שעוקב קצת אחרי המחירים בהקבלה וודאי שם לב לדבר ברור אחד, המחירים עולים!

זהו נתון לגיטימי אך מאוד מדאיג כשקצב הצמיחה הוא כה משמעותי, אז מדוע בעצם המחירים עולים? ומדוע הצרכנים משלמים על כך ביוקר ולא אני לא מכוון למדד המחירים, לא להתפתחות הגלובלית, לא לביקוש ולא להיצע תניחו את הכלכלה לנפשה כבודה מונח במקומה אך במקרה זה אין שום קשר ישיר להאצה המטורפת בעליית מחירים.

הסיבה האמיתית היא פשוטה למדיי, ישנם אתרים שהפכו להיות מאוד מרכזיים בתחום הסחר האלקטרוני כל כך מרכזיים שהם קרובים להיות מונפול מוחלט ובך לנצח את יתר המתחרות הקיימות והאסטרטגיה שלהן פשוטה : למכור ביוקר למוכרים ->שימכרו ביוקר לקונים ובכך להחריב את התחרות במסחר האלקטרוני .

כשאתם נכנסים לעמוד מכירה של מוצר מסויים ומגלים שמחירו עלה בעשרות מונים ממחירו לפני מספר חודשים אתם אולי חושבים לעצמכם "מה הם עושים ?! הם הולכים לגמור לעצמם את הלקוחות ובכך להחזיר את לקוחותיהם הפוטנציאלים בחזרה אל המסחר המסורתי", טעות בידיכם רמת התחכום שם היא מפליאה אפילו אצל הצרכנים לא מתעורר שום חשד וזה מדהים.

שליטות השוק האלו עושות מעשה פשוט ומכוער הן לוקחות את אותם המוכרים שכבר משתמשים בשירותיהם חודשים ואף שנים רבות שמרביתם משתכרים ומרוויחים למחייתם ממסחר אלקטרוני בלבד, מביאים בפניהם רפורמות חדשות של מיסוי ועמלות מכירה, עמלות סליקה, עמלות פרסום, דמי החזקת ואחזקת חנות ורטואלית ומגוון שירותים נוספים ובכך הם פשוט מכניסים אותם לכלוב חדש ואכזרי יותר.

מערכות תגמול מוכרים חלשות מאוד, עזרה משפטית במקרה של תביעה או תלונת לקוחות רעועה ביותר ובעיקר הולכים עם הסלוגן "הלקוח תמיד צודק" והוא גם זה שמביא בסופו של דבר את הההכנסות השמנות של החברות הללו מידי רבעון.

במצב הזה המוכרים נגבים בעמלות לאין שיעור כתגובה מותנת הם מעלים מחירים במטרה להציל את הרווחיות שלהם שנשחקת מידי יום ואכן מרביתם אינם צולחים הצלחות ונעלמים מן המרקט, חבריהם שנשארו בקרב מעלים מחירים בצורה דרסטית השוק מצטמצם הביקוש נשאר גבוהה ועימו לקוחות חסרי שפע נכנעים למחירים הגבוהים בעיקר בגלל שאתרים אלו נחשבים כיותר "אמינים" האומנם אינני מסתייג לאימרה זו אך לא בכל מחיר ובטח שלא במחיר אסטרונומי זה שנוגע כמעט לכל קטגוריית מוצרים.

אני אסיים את מילותיי בסיכום פשוט וקל שכל אחד צריך לעשות עם עצמו אל מול הרציונאל הפנימי, בגלל שהמחירים עולים כתגובה ישירה למיסוי המוכרים משמע הצרכן משלם את המיסים של המוכר באופן עקיף ומקבל את אותו המוצר שהיה מקבל כמספר חודשים אחורה בשיעור נמוך בעשרות מונים ולכן הפיתרון הוא פשוט אך הוא חייב לערב כמות גבוהה של משתתפים, הפסקת הקניה באתרים השולטים בשוק וחיפוש אחר אתרים אחרים לא פחות אמינים וחשוב לציין שקיימים ברשת רבים וטובים כאלו, זהו אינו מסע אבוד מכיוון ואתרים אלו פזורים ברחבי האינטרנט ולא פעם הופתעתי לגלות שצרכנים רבים גם במדינתנו הקטנה מכירים רבים מהם ואף התנסו בהם בעבר.

בדיוק כמו במסחר המסורתי כשהחנות שהתרגלנו לקנות ממנה מעלה מחירים אנחנו הולכים לבדוק גם אצל השכן, לפעמים נגלה עולמות חדשים ואולי אף נהפוך להיות חלק משמעותי בשיבוש אסטרטגיה של מכונות שוק משומנות היטב שכל שמנסות הוא לפגוע בצרכן הקטן ובמסחר הגדול כולו. 

 

Alon vilkomir ceo alprestige company




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב