דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת מחסנים להשכרה 

מאת    [ 09/05/2012 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 1993 פעמים ]

עסקים רבים זקוקים למחסנים או מחסן להשכרה. בארץ קיימים מחסנים רבים להשכרה ולמטרות שונות. ראשית, עליכם לברר לאיזו מטרה אתם זקוקים למחסן, ולאיזו תקופה ברצונכם להשכירו. מטרת המחסן חשובה, שכן אין מחסן אחד דומה למשנהו. מחסנים שונים נבנים למטרות שונות. בנוסף לכך, יש להחליט על מיקום מועדף של המחסן להשכרה שכן למחסנים במקומות שונים עלויות שונות. ישנם מחסנים להשכרה המיועדים לאחסון סחורות, ויש מחסנים המיועדים לאחסון מכונות וציוד הנדסי כבד, ויש גם מחסנים המיועדים לחברות העוסקות בהפצה או לוגיסטיקה. לכל אחד ממטרות אלה מחסנים שונים בגודל, בגובה, בנגישות, בתשתיות וכיוצא באלה.

 

כשאתם חושבים על מחסן להשכרה, יש לקחת בחשבון גם את מרכיב המחיר שיכול להשתנות ממחסן למחסן ומאזור לאזור. את האינפורמציה הזו כדאי ומומלץ לקבל בחברה, העוסקת בהשכרת מחסנים, שתוכל גם לעמוד על הצרכים שלכם, ולייעץ לכם בכל הנוגע לסוג המחסן, המיקום העדיף לו וטווח המחירים הקיימים בשוק לסוג מחסנים כאלו.

 

מחירי מחסנים להשכרה

מחיר השכרת מחסן מורכב מכמה וכמה גורמים. 1. סוג המחסן, 2. מיקומו, 3. גודלו. מחסנים גבוהים, למשל, לאחסון סחורות, באזור מבוקש כמו אזור נמל התעופה, יגבו מכם בסביבות 35-40 ש"ח למ"ר לעומת מחסנים נמוכים יותר באותה סביבה, שיעלו לכם בסביבות 30-35 ש"ח למ"ר. מחסנים במקומות מרוחקים יותר, הממוקמים במבנים ישנים יושכרו במחיר של 28-32 ש"ח למ"ר. יש לשים לב גם לתשלומי הארנונה הנגבים ע"י המועצות המקומיות או האזוריות, שכן תשלומים אלה שונים מאזור לאזור באופן משמעותי.

יתרון נוסף של מחסנים גבוהים בהקשר של תשלומי הארנונה הוא, שמשלמים עבור השטח ולא עבור הגובה. כך ניתן להכפיל או לשלש את שטח האכסון מבלי להוסיף בארנונה.

 

מיקום המחסנים והנגישות אליהם

מחסנים להשכרה קיימים במקומות רבים. בחירת המיקום עבור המחסן המתאים יכולה להיות קריטית עבורכם. מחסן המיועד לפריקה וטעינה תכופה של מוצרים כמו מוצרי מזון למשל, צריך להיות ממוקם ליד אזור החלוקה של המובילים ולאפשר גישה מהירה ויעילה להטענת המוצרים והסחורת. המרחק מהשוק יקבע את המיקום העדיף. כמו כן, יש לבדוק את קירבת המחסן לכבישים ראשיים ואת הגישה אליהם. לעיתים, נראה כאילו המחסן ממוקם ממש על הכביש המהיר, אך מסתבר שהגישה אליו מצריכה עיקוף ענק, שלא נלקח בחשבון. לכן, תמיד יש לבדוק לא רק את הסמיכות לכבישים הראשיים, אלא גם את הגישה אליהם. כמו כן, אם אתם זקוקים לכוח אדם במחסנים, יהיה נכון לבחון מחסנים הממוקמים בקרבת אזורים מאוכלסים.

 

טווחי השכרת מחסן להשכרה

רוב ההסכמים להשכרת מחסנים הם לטווח ארוך. מחסנים רבים יאלצו לעבור מידוף ועדכון המחסן ליעד הספציפי שלכם, ולכן החוזים הם בדרך כלל לתקופות ארוכות עד שנים רבות. לפעמים, כדאי ליצור קשר עם יזם המחזיק קרקע המיועדת לבניית מחסן, ולבנות אותו לצרכיכם מן המסד, כדי להתאים את המחסן באופן אופטימאלי לצרכים שלכם. זמן ההמתנה בתקופת הבנייה אינו ארוך, כשמדובר במחסנים וברוב המקרים שווה את ההשקעה.

מחסן להשכרה הוא עניין רציני, שיש לבדוק אותו כהלכה לפני שיוצאים  לדרך. מיקומו וסוגו של המחסן חשובים מאד, אך גם נגישותו לכבישים מהירים ולאזורי מגורים לצורך שכירת עובדים חשובים לא פחות. כדי להגיע למיצוי עסקי יעיל בשכירת מחסן, כדאי לפנות לחברה שמתמחה בתחום מחסנים להשכרה והשכרת המחסנים, כדי לקבל את מלוא האינפורמציה הקשורה בכך.

כמו שכירת משרדים לעסק שלכם גם שכירת מחסן הוא דבר שלא עושים כל חודש. השקעה בחיפוש
המחסן המתאים  עשויה לחסוך לכם זמן וכסף רב בעתיד.

שוקי בר, מומחה נדל"ן עסקי ומתן פתרונות תיווך משרדים להייטק, לוגיסטיקה אחסנה ומגרשים לחברות ועסקים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב