דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביקור במפעל הנבל של קמק בצרפת 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 877   [ נצפה 1579 פעמים ]

את הביקור שלנו בצרפת התחלנו בחנות של קמק בפריז, שם פגשנו את מנהלת החנות קלוד. מטרת הביקור בחנות הייתה למידת הדגמים השונים של נבלי קמק וההבדלים בניהם לפני ההגעה למפעל. קלוד ענתה על כל שאלה, הסבירה ונגנה ברצון על כל נבל שרצינו לשמוע, היא אף נגנה דואט עם נילי על אחד הנבלים היפים שראינו, קמק אליזה.
החנות של קמק, ולמעשה כל חנות ראשית של יצרן נבלים, היא ביקור חובה לחובבי נבל. זוהי הזדמנות נהדרת לראות המון נבלים שונים ודומים באותו מקום ולהתנסות עליהם. החוויה היא לימודית וגם כיף טהור של נבלים.

המפעל של קמק נמצא בעמק הלואר בצרפת. באופן היסטורי, אזור העיר ננטס הקרוב לשפך הלואר לים היה איזור של יצרני רהיטים. הסיבה העיקרית לכך היא הקרבה לים ולנתיבי יבוא העץ מרחבי העולם. עם השנים תעשיית הרהיטים הצרפתית באזור ירדה מגדולתה אך התשתיות התעשיתיות נשארו. זוהי הסיבה שמפעל קמק הוקם באזור זה ונהנה מאספקה נוחה של עצים מיוחדים מכל רחבי העולם.
הנסיעה למפעל הייתה טיול בפני עצמו בעמק הלואר, שבו ישנן טירות מהיפות באירופה, כבישים כפריים ונופים יפים.

את הביקור במפעל התחלנו בחדר נבלים, אחת המשימות שלנו בנסיעה הייתה לבחור ולהביא איתנו בחזרה שני נבלים קלטיים עבור לקוחות בארץ. למרות שהרבה נבלאים יודעים זאת חשוב לציין שבין שני נבלים מאותו הדגם יכולים להיות הבדלים משמעותיים. ההבדלים הם לאו דווקא באיכות הכלי אלא דווקא באופי הצליל שהוא מפיק.

הסיור התחיל במקום שבו מתחילים כל הנבלים של קמק, מחסן העץ. במחסן העץ ניתן לראות את המרכיבים השונים מהם בונים נבלים. עץ סנדוויץ' חזק במיוחד עבור צוואר הנבל. משמעות החוזק של הצוואר היא גדולה ביותר כיוון שנבל פדאלים בגודל מלא מחזיק מתח של עד כשני טון שנובע ממתיחות המיתרים.

במחסן העץ ניתן למצוא גם עץ אשוח שישמש לבניית לוחות צליל, עצים מסוגים שונים עבור תיבת התהודה וציפויי פורניר שמשמש לקישוט חלקי הנבל השונים.

התחנה הבאה הייתה הנגרייה. כמעט כל החלקי העץ שמהם בונים נבל מיוצרים בעבודת יד בחדר זה, הנגרים מייצרים את החלקים השונים של הנבל באמצעות מכונות חדישות שמשולבות עם שואבי אבק. חדר הנגרייה נקי ביותר ואין צורך לעבוד עם מסיכות נשימה. המכונה המעניינת ביותר היא מכונת הCNC שמבצעת חירור מדוייק של צוואר הנבל.

החדר הבא הוא המקום שבו בונים את לוחות הצליל, זהו אחד הדברים המורכבים ביותר בנבל כיוון שהסאונבורד מורכב משלבים שלבים של לוחות עץ אשוח המודבקים יחד. אלמנט חשוב נוסף בסאונדבורד הוא העובי המשתנה שלו, באזור הבאס הלוח הוא בעובי של יותר מסנטימטר ובטונים הגבוהים העובי הוא מילמטר או שניים בודדים. לאחר הבנייה של הסאונבורד מחברים אותו עם תיבת התהודה.

את תיבת התהודה של הנבל בונים מסוגים שונים של עץ לפי בחירה ולפי הדגמים השונים. יחד עם לוח הצליל, אלו הם שני הדברים השכי ישפיעו על הצליל אותו יפיק הנבל. העץ לבניית תיבת התהודה מכופף במכבש, לאחר מכן בונים לו מסגרת עץ וחיזוקים. החיזוקים של הנבל הם אלמנט יחודי של קמק, ישנם יצרנים שמשתמשים בחיזוקים מעץ ואחרים משתמשים ביציקת ברזל, בנבלי קמק מתמשים בעץ סנדוויץ משולב באלומיניום. הרעיון הוא לשלב את החוזק של המתכת, המשקל הקל של האלומיניום וצליל שמפיק העץ.

החדר הבא הוא חדר בו מחברים בין חלקים שונים של הנבל ומרכיבים נבלים שלמים לפני צבע. ההרכבה דורשת דיוק מירבי, לאחר ההרכבה מבצעים גימור לנבל השלם כדי להבטיח שכל החלקים מתאימים אחד לשני בצורה מיטבית. לאחר ההרכבה, הנבל מפורק שוב לקראת צבע אך אותם חלקים בדיוק יפגשו אחד את השני שוב בסיום התהליך. החלק הבודד הקטן ונושא העומס הגדול ביות בנבל הוא בלוק הברך שמוצמד לצוואר. ניתן לראות גם כתרים רגליים ועוד.

אחד המאפיינים היחודיים ביותר של קמק הוא העמוד, העמוד של נבלי קמק מיוצר מסיבי פחמן. העמוד מיוצר על ידי חברה שבונה תרנים לסירות מפרש. היתרונות של סיבי הפחמן הם משקל קל, חוזק גדול ועמידות לאורך שנים רבות. שלשה מאפיינים שמשותפים לחומר ולנבלי קמק.

צד אחר של המפעל, שמתנהל במקביל, הוא המקום שבו מכינים את חלקי המתכת של הנבלים, פלטות לצוואר, חלקים למנופים, דיסקים, פדאלים ועוד. מפעל קמק מייצר כמעט הכל בעצמו באמצעות מכונות ומחרטות ממוחשבות. מדובר בכמעט אלפיים חלקי מתכת שנכנסים רק במנגנון הפדאלים. ניתן לראות את המחרטה הממוחשבת פולטת דיסקיות למנופים של נבלים קלטיים ואת מכונת הCNC מחוררת לוח עבור צוואר של נבל פדאלים. חלק מהחלקים נשלחים לאחר מכן לציפויים שונים, מוזהב פלטינה וכדומה.

אחרי שחלקי המתכת נחרטים, מכורסמים ועוברים ציפויי, הם מגיעים לחדר ההרכבה. את כמעט 2000 החלקים של מנגנון הפדאלים יש להרכיב בדיוק ובזהירות מירבית. ההרכבה כוללת ריתוך בפיקים (Spot Welding), לחיצות בפרס והברגת ברגים. דיוק מירבי בהרכבה מאפשר פעולה חלקה של הפדאלים לאורך שנים.

אחרי צבע, כל החלקים המורכבים עוברים לחדר ההרכבה הסופי, המנגנון מורכב על צוואר וכל חלקי העץ של הנבל מורכבים יחדיו בזהירות שלא לפגוע בגימור המיוחד. חשוב מאוד להתאים את החלקים שהורכבו לפני הצבע ופורקו כדי שהנבל יהיה מושלם.

המפעל של קמק עמוס בנבלים מסוגים שונים בכל שלבי הייצור, לראות כמות כזו של נבלים מחממת את הלב וזו חוויה בפני עצמה. סיור במפעל לנבל בשלב כלשהו הוא חובה עבור כל חובב נבלים.

אם חשבנו שבחירת הנבלים עבור הלקוחות בארץ היא המשימה הקשה יותר שעומדת בפנינו, גילינו לאחר מכן שלהביא אותם לארץ בטיסה זה לא הרבה יותר פשוט. אתם יכולים לראות את הארגזים הגדולים ולדמיין את התגובות שקיבלנו בשדה תעופה. למרבה המזל הכל היה מתואם מראש והדיילת של איר פראנס הייתה אדיבה ויעילה במיוחד. מה שבטוח, למדנו דבר אחד חשוב מאוד, נבל קטן = ארגז גדול מאוד!

ולמרות העיפות והמסע המפרך, לא יכלנו שלא לכוון ולנסות את הנבלים עם ההגעה הביתה.

  Ayelet's String - המיתר של אילת
Israel's Harp Shop - חנות הנבל של ישראל
972-3-6491050 טלפקס
972-52-5702824 סלולארי
title="mailto:Info@harpshop.co.il" href="mailto:Info@harpshop.co.ilInfo@harpshop.co.il">">Info@harpshop.co.il
www.harpshop.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב