דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב העסק וחוש הראיה בתחרות על הלקוח - מחלון ראווה לחלום הצלחה 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 873   [ נצפה 1729 פעמים ]

המרוץ המטורף על ה"לייק" של הלקוח והמרדף אחר תשומת ליבו בעסק שלך על פני המתחרים שלך בערוצי השיווק וה'שיתוף' החדשים, יצרה מציאות בה עליך לא רק להבדל מהמתחרים שלך במוצר או השירות המוענקים בו, אלא גם בפרמטר שעד כה לא היה קריטי לקיומו או דעיכתו של עסק – הנראות המעוצבת של העסק.

חלון הראווה הפיזי והווירטואלי של העסק הפך לגורם מהותי בקבלת ההחלטות של הלקוח. למה?

איש אחד חכם אמר פעם "לאן שאתה מסתכל זה מה שאתה רואה".

 

הקשר הרגשי שלנו עם אנשים, חפצים, שירותים או מותגים נוצר ע"י שימוש בכל החושים שלנו (ראיה, שמיעה, מגע, טעם, ריח וחושים נוספים). מבין כל החושים, חוש הראיה, בו משתמשים הלקוחות שלך ובכלל, הפך לגורם דומיננטי וחשוב בקבלת ההחלטות שלהם, מאחר והחיבור שלו לרגש מהיר יותר ואפקטיבי יותר. באמצעות חוש הראיה נוצרת עבור הלקוח תמונה רגשית וחוויה מוחשית ומידית.

 

כשהעולם הוויזואלי ועולם הרגש מתחברים יחד נוצר החלום של כל עסק – לקוח מחובר ונאמן.

 

לכן, חוש הראיה הינו גורם שכל עסק וארגון צריכים לקחת בחשבון ולשאול בין היתר:

"איך העסק שלי נראה?", "איפה רואים את העסק שלי?", איך נראה המוצר/השירות שלי?  "איך העסק שלי 'מרגיש' ללקוח?", "מה יראה הלקוח שיגרום לו לצרוך את השירותים והמוצרים שלי?" ועוד.

 

 כשמדברים על נראות העסק והמוצרים או השירותים שהוא מספק, חלק ניכר בו הוא העיצוב, דרכו מועבר הרושם הראשוני והמסר הראשוני על העסק שלנו. עוד לפני שהלקוח טורח לקרוא או לשמוע את המסר המילולי הוא בוחן את הנראות שלך והמסר הויזואלי שאנו מקרינים וגם את עיצוב החזית של העסק שלך (בחנות/מתחם זה חלון הראווה ומה שמשתקף ממנו, באתר האינטרנט שלנו זה דף הבית, בפייסבוק זהו דף הנחיתה, בכרטיס הביקור זה הלוגו ובכל מקום פרונטלי אלו אנשי הצוות והנראות שלהם וכו').

 בשנים האחרונות תחום העיצוב תפס תאוצה משמעותית בתודעה הציבורית. יותר תכניות טלוויזיה בנושאי עיצוב פנים וסטיילינג, תוכניות בתחום היופי, כתבות בתחום הפנאי והחיים הטובים ויותר מגזינים העוסקים באופנה ועיצוב. גם בעסקים, יותר ארגונים ועסקים בוחרים בשירותי עיצוב פנים, יותר אתרים מתוחכמים ברמות עיצוב שונות, חנויות הפכו להיות בוטיקים, עסקים מקפידים יותר על הנראות הוויזואלית של אנשי הצוות שלהם, בגרפיקה ועיצוב של החומרים השיווקיים שלהם ובנוסף לכל, פרסום העסק ברשתות החברתיות, קמפיינים אינטרנטיים ועוד.

 

כל הנראות המעוצבת הזו הפכה למגפה ויזואלית ויראלית שממכרת את כל מי שנחשף אליה.

התוצאה? חגיגה לחוש הראיה.

המשמעות? ההתפתחות בתחומי העיצוב השונים גרמה לחשיפה של הלקוח לעולם ויזואלי מפותח בו חוש הראיה נמצא בשימוש יתר ומהווה מרכיב דומיננטי בבחינת  המוצר אותו בוחר לצרוך. האם זוהי  מציאות חדשה ביחסים שבין הלקוח לעסק ולארגון? האם הכוח עבר אל הטעם וההעדפות האישיות של הלקוח בעיצוב?

 נתקדם עוד צעד אחד קדימה ונדבר על המשמעות של עיצוב העסק בתחרות בה אנו פועלים ביום יום.  התחרות, שהיא המציאות שלנו, איך שלא נסובב אותה, מחייבת אותך להיות ייחודי יותר מול המתחרים, זאת כולם כבר יודעים. אם ניקח מוצר או שירות ונבחן אותו מול מתחרים שונים נראה שההבדל ביניהם כבר אינו במוצר וגם כבר אינו רק ברמת השירות – כולם למדו להיות שירותים יותר ואנשי מכירות 'רגישים יותר' לצרכי הלקוח. אז איפה בכל זאת ההבדל בין המתחרים?

 ההבדל הוא שוב 'בחלון הראווה' של העסק או הארגון שלך - העסק המעוצב שמגרה את חוש הראיה של הלקוח, מכוון אותו לרגש וגורם לו להתעניין יותר במה שראה, גורם לו לעבור תהליך שכנוע ונאמנות לעסק, למותג, למוצרים ולשירותם.

 נכון, עכשיו עולה השאלה שעיצוב זה עניין של טעם. הרי לכל לקוח העדפות ויזואליות ואסטטיות שונות. איך בכל זאת נדע באיזו ויזואליות עיצובית לבחור כך שהלקוח יגיד – "את זה אני רוצה, בזה אני מעוניין"?

 כל עסק ומי שמובילים אותו צריך להיות עקבי במסר שמעוניין להעביר וכיצד הוא מתרגם אותו ברמה העיצובית בכל הערוצים והגורמים הוויזואליים שלו. זהו מעין תהליך של עיצוב תדמית ומיתוג.

 עיצוב הפנים של חלל העסק או החברה, עיצוב לוגו ועיצוב גרפי של כל החומרים השיווקיים והפרונטאליים, עיצוב אתר אינטרנט, עיצוב דפים ברשתות חברתיות, עיצוב הנראות של אנשי הצוות בחברה, אפילו עיצוב השפה הבלתי מילולית שלנו ועוד.

 לדוגמה: עסק המספק שירותי ביוטי יבחר בעיצוב שהוא עדין יותר, שימוש בגוונים 'רגישים' וזורמים. המסר שיעבור בעיצוב הוא מרגיע, נקי ואסטטי, 'כאן את תרצי להיראות יפה יותר'. המסר הזה מיושם בכל האמצעים הוויזואליים של העסק ואנשי הצוות הפועלים בו.

 חנות או רשת חנויות לבגדי צעירים תשתמש באלמנטים עיצוביים דינאמיים יותר, צבעוניים ותוססים יותר. הקווים יותר חדים ומשדרים אנרגיות. רשתות ידאגו להופיע בכל הרשתות החברתיות ויעזרו ביחצני פייסבוק להם חברים רבים על מנת להעביר את הוויזואליות הזו לצעירים רבים ככל שניתן ובקצב מהיר.

 לסיכום וגם חומר למחשבה, אחת המטרות העיקריות של עסקים וחברות רבות, המעוניינים לקדם מוצר או שירות או מותג שלהם, היא ליצור ולהעמיק את הקשר הרגשי של לקוחות פוטנציאלים עם החברה ומי שעומד בפרונט שלה. זה מה שיוצר נאמנות בלתי מעורערת, והפצה נרחבת – הפצה מפה לאוזן וכיום גם הפצה ויראלית.

 

אהיה כנה ואציין, שעל מנת להשיג את אותה נאמנות שכל בעל עסק או חברה מחפש מול לקוחותיו, ישנה חשיבות רבה בשימוש כל החושים ולא רק בחוש הראיה. עם זאת, השימוש בחוש הראיה מסייע בחלק נכבד של התהליך, הרושם הראשוני שהרבה פעמים מספיק ע"מ לגרום ללקוח להפוך מלקוח פוטנציאלי ללקוח 'שלי'.

מאיה זיו - Make Sense מייעצת, מדריכה ומלווה עסקים וארגונים בדרך ייחודית שמביאה תוצאות. 
מתמחה במערכי שירות, מכירה, הדרכה וניהול הן פרונטאליים והן טלפוניים. מלווה עסקים משלב היזמות, עיצוב תדמית והשגת תוצאות רווחיות.
לשיחה או תאום פגישה: 054.4456615  אתר: www.makesense.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב