דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי והדרכה להורים, כמטפלים עיקריים של ילדים ומתבגרים בעלי קשב וריכוז- ADHD ולקויות למידה. 

מאת    [ 08/05/2012 ]

מילים במאמר: 936   [ נצפה 1852 פעמים ]

אימון אישי והדרכה להורים, כמטפלים של ילדים ומתבגרים

בעלי קשב וריכוז - ADHD ולקויות למידה.

[ Attention Deficit Hyperactivity Disorder ]

 

אם הינכם קוראים שורות אלו, יתכן מאד שאתם בתוך תהליך של "רצון לשנות את עולמכם בכל הקשור לבעיית הקשב והריכוז של ילדכם".

v    הם חווים כל מיני דברים, למשל, שקשה להם לממש את הפוטנציאל שלהם ויש להם לפעמים הערכה עצמית נמוכה מאד; הקושי שלהם להעריך זמנים כדי להגיע לביה"ס או למקום כלשהו ואז מקטלגים אותם כלא רציניים ומענישים אותם; זה שהם חושבים שגם הפעם יכשלו, אז בשביל מה לנסות שוב; זה שהם מבטיחים לעשות משהו וכשמגיע הרגע, שכחו מזה או "לא בא להם" ואז ההורים או אנשים אחרים מביעים אכזבה בפניהם, שופטים אותם ומתיחים בפניהם טענות; זה שברגע אחד של כעס הם מסוגלים להשליך לפח ולוותר על דברים שהשיגו במאמץ רב, רק בגלל שמישהו דיבר בחוסר רגישות כלפיהם...- הדוגמאות הם רבות ומצבים כגון אלו מלוות אותם ואתכם לאורך החיים ובמסגרות שונות, חברתיות ואחרות.

v     אצל ההורים קיימות בעיות נלוות: [ ללא קשר אם אחד ההורים הוא בעל לקות קשב וריכוז ] כגון, הימנעות  מלדבר באופן פתוח על זה שלילד יש "בעיה" עם הקשב וריכוז ואולי לקויות למידה, בגלל הפחד מסטיגמות; הימנעות מלשלוח את הילד לבית ספר לחינוך מיוחד- שמתמחה בחינוך של ילדים עם בעיות קשב וריכוז ולקויות למידה- בגלל הפחד שישימו עליו תווית של מפגר או מוגבל או פשוט שונה ( מה האנשים יגידו?! ); הימנעות מאבחון ומטיפול בריטלין ודומיו- שהרופא המטפל ימליץ עליו-  (חוסר אינפורמציה לגבי השימוש בתרופה או מהות התרופה) כדי לסייע לילד להתרכז ולהתמקד בכיתה על מנת שיוכל להשיג תוצאות לימודיות מיטביות ומונע תסכול ופער בין הפוטנציאל הגלום בילד לבין היכולת לממש פוטנציאל זה בפועל.

חוסר ידע ואינפורמציה בהקשר ל- "לקויות קשב וריכוז ולקויות למידה":

למשל, העובדה ש- ADHD הוא פגם נוירולוגי- תפקודי שנגרם כתוצאה מחוסר בהפרשה מספקת של "דופאמין" באונת המצח השמאלית ומוליכים עצביים אחרים, כגון: נוראפינפרין; גאבה וסרטונין.

מכיוון שב-85% מהזמן האדם משתמש במחצית השמאלית של המוח- בגלל שהאדם חי בעולם שמציף אותו במידע- על מנת לעבד את המידע שנקלט. אצל אדם עם הפרעת קשב וריכוז, היכולת לעבד כל כך הרבה מידע בו זמנית ולאורך זמן לא קיימת בגלל חוסר בדופאמין, אז "המרכזייה" קורסת, כלומר שהיכולת להתגבר על עיבוד מידע מרובה שואף לאפס באותו זמן והתוצאות הן: מאבדים את היכולת לביצוע משימה באופן עקבי; מאבדים את היכולת להתמקד במידע רלוואנטי, תוך התעלמות מגירויים מסיחים וכו'.

 אז מה לעשות?... ADHD הוא חבר שלא ניפרד אף פעם והוא אוהב לשלוט במצב- אתם לא תגידו לו מה לעשות...הוא מנהל מצוין את החיים של ילדכם !!!

זה שאני מכיר את עולם ה- ADHD מקרוב, נותן לי את היכולת להוביל אתכם היום כדי שתוכלו להבין את ילדכם ותוכלו לסייע לו להתנהל בתוך הפרעת הקשב והריכוז ולקות הלמידה, שהיא חלק מחיי היום יום שלו.

לדעת ולהבין שזה שהוא אומר, "לא רוצה לעשות שיעורי בית" או "לא בא לי לסדר את החדר שלי", זאת לא עצלנות ולא חוסר רצון, פשוט זו תגובת חרום של המוח למצב של מוצפות- ריבוי פעולות, שיעורי בית רבים ומטלות מורכבות וזה משתק את הילד מעשייה.

לסנגר עליו מול המערכת. לעזור לו לחוות הצלחות ואך ורק הצלחות.

מטרת תהליך האימון:

לאתר את האסטרטגיה האישית (סל המשאבים והערכים: עקרונות הפעולה; התנהגויות מקדמות; תחומים בהם את/ה חזקים ועוד) של כל הורה ושל המשפחה בעיני ההורים, שתעזור לכם להצליח לתת מענה לילדכם על מנת שאיכות חייו תהיה הכי גבהה שאפשר ותוך שמירה על איכות ויציבות חיי ההורים והמשפחה. כמו כן, במקביל לתת מענה לשאלות רבות, כדי להצליח להבין ולעזור לילדכם להתמודד עם מגבלות ומצבים ספציפיים שהם תולדה של הקשב והריכוז- ADHD ולקויות למידה.

תהליך האימון:

תהליך האימון האישי להורים, אורך בין 12 ל- 16 מפגשים שבועיים- רצוי שהזוג יעבור את תהליך האימון ביחד, אך אפשרי גם להורה יחיד. כל מפגש הוא שעה וחצי במקום ובשעה שנקבע מראש.

בתהליך האימון נאתר את הערכים והמשאבים שלכם כהורים וכמשפחה; התנהגויות מקדמות; תחומים בהם אתם חזקים; תחומים בהם אתם חלשים יותר; חסמי ומעקבי הצלחה אפשריים. אתם "תרחיבו את הידע שלכם" בכל הקשור לקשב וריכוז ולקויות למידה. תכתבו מהו החזון שלכם כמשפחה ונקבע יעד מרכזי ותוכנית פעולה מפורטת ומדידה- שניתן למדוד את הצלחתה ואת איכותה- להשגת היעד המרכזי.  

תוצרי הלוואי של הקשב וריכוז ולקויות הלמידה הם:


    • "חוסר בהערכה עצמית ודימוי עצמי נמוך";
    • " כעס- ומצבי משבר כבסיס להתנהלות ";
    • "דחיינות"- כתוצאה ממוצפות;
    • "מוסחות"- התעסקות עם דברים לא רלוואנטיים בזמן לימודים או מטלות;
    • "תפקודים אקדמיים"- למידה; בעיה עם הזיכרון לתווך קצר; בלק-אוט

במבחנים וכו'. וכפיתרון, לימוד אסטרטגיות להצלחה בלימודים;


    • "אימפולסיביות- חוסר יכולת בדחיית רצונות וסיפוקים מיידיים";
    • " חוסר ארגון ותכנון";
    • "ניהול זמן לקוי";
    • "בעיה ביכולת קבלת החלטות ופתרון בעיות";
    • "בעיות בתקשורת הבין אישית- כישורים חברתיים";
    • "מחשבות שליליות אוטומטיות- שהן מחשבות שליליות של האדם על עצמו או מה שהסביבה חושבת עליו, בדיבור הפנימי שלו".

תוצרי לוואי אלו פוגעים בקשר עם הסביבה: בסביבת המשפחה; בלימודים; עם חברים. לקויות קשב וריכוז ולמידה אלו גורמות לתסכול ולסבל רב ב-"מעגלי-החיים" של הילד או המתבגר הסובל מהם, ילדכם. גם הסביבה שלהם סובלת מהתוצאות שתוצרי הלוואי של הקשב והריכוז גורמות, דבר שמביא לתגובות שליליות כלפיו ומביאות לתסכול ועוגמת נפש לילדכם.

בעזרת תהליך האימון תוכלו ליצור מצב של "שליטה" ב"תוצרי הלוואי" של ה- ADHD, כלומר "שאתם ההורים תעזרו לילדכם כדי שיוכל לנהל את ה-ADHD שלו ולא שה-ADHD ינהל אותו ואת חייו". יצירת שינוי הוא דבר אפשרי ומציאותי.

תהליך אימון להורים של ילדים עם ADHD אינו תחליף לאימון ADHD לילדכם או להורה בעל לקויי קשב וריכוז, הוא כלי עזר הכרחי לכם ההורים על מנת לעזור לילדכם להצליח יותר ולהיות שמח יותר. תהליך זה ישנה את איכות חייו של הילד כמו גם של המשפחה כולה.

 

 

v         שמי אבי-ווילי טרוכל, נשוי באושר ואבא לתאומים.


v         מאמן מומחה לאימון אישי/בקבוצה ממוקד תוצאות  E./M.C.Iבכמה תחומים:



  1. "אימון למטפלים עיקריים של חולי אלצהיימר/דמנציה ומטפלים סיעודיים".

  2. "אימון לקשב וריכוז- ADHD"- למבוגרים ומנהלים.

  3. "אימון להורים, כמטפלים עיקריים של ילדם בעל קשב וריכוז- כולל הדרכה הורית"

  4. "אימון אישי-ניהולי- עסקי"- למעצבים ולמנהלים בכלל ובתחום התכשיטים בפרט.


מוסמך מטעם איק"א- האיגוד הישראלי לקואוצ'ינג ואימון ממוקד תוצאות.


כמו כן, אני חלק מצוות מאמנים מומחים שמפתח את תחום האימון הרפואי ולבריאות במסגרת איק"א.


במקביל, יוזם ומוביל את המחקר אשר בודק את ה"מועילות" של שיטת האימון האישי בתחום "מטפלים עיקריים של חולי אלצהיימר וחולים סיעודיים". כלי אימוני ממוקד מטרה שאני התאמתי ופיתחתי.


מגיע לעולם האימון מהתחום הניהולי/עיצובי, כ-20 שנה ניהלתי אנשים בתחום עיצוב התכשיטים... ואהבת אדם; חמלה; מקצוענות ויצירתיות הם הערכים שמחברים אותי לתחום האימון.


v        מטרתי כ"מאמן מומחה אישי-ניהולי" היא להגיע לאוכלוסייה רחבה ככל האפשר ולסייע בעשיית השינוי או השינויים שאדם בחר לעשות או שנקלע אליהם בעל כורחו וחייב להתמודד איתו.


אני כאן למען תמיכתכם והצלחתכם. פנו אלי היום כדי שמחר תוכלו להביא את עצמכם למקום בו אתם רוצים להיות.


 


אבי-ווילי AbyWilly


0546650169


href="mailto:abywilly@012.net.ilabywilly@012.net.il">">abywilly@012.net.il


www.MasterCoach.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 


מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב