דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עדיף - כלב גזעי או כלב מעורב? 

מאת    [ 07/05/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 3080 פעמים ]

בדומה לביגוד, מכוניות ומוצרי צריכה שונים, נראה כי גם בכלבים קיימות אופנות. בעבר, היו תקופות של גזעי כלבים בעלי פופולאריות רבה  בארצנו -  רועה גרמני , דוברמן, בוקסר ואחריהם כלבי ההאסקי, סמוייד, גולדן רטריבר ואחרים. בשנים האחרונות עלתה הפופולאריות של גזעי הכלבים הפחוסים כגון - בולדוג, פאג, פקינז ושארפיי.

 אני תוהה האם האנשים אשר קונים כלבים מגזעים אלו יודעים לקראת מה הם הולכים? האם הם מכירים או מודעים לתכונות הייחודיות או לבעיות של הכלבים מגזעים אלה? התשובה במרבית המקרים היא - פשוט לא!

 אנשים רוכשים גורי כלבים בכסף רב, רק לפי מראם החיצוני שלהם או לפי צו האופנה החולף ולאחר מכן, חלק לא קטן מהם מחזירים את הכלב, מוסרים אותו לבית או אף לעמותות השונות, רק מכיוון שהם לא יודעים כיצד להתמודד עם התנהגותם או המחלות האופייניות לכל גזע.

בבית החולים הווטרינרי בכפר הירוק אנו רואים מקרים רבים של כלבים גזעיים עם מחלות האופייניות לכל גזע. במרבית המקרים הבעלים מופתעים כאשר אנו מסבירים להם כי מדובר במחלה הנפוצה בגזע הכלב אותו בחרו לגדל.

אחת הדוגמאות הטובות היא מחלות דרכי הנשימה בכלבים פחוסי הפנים כגון כלבי הפאג או פקינז אשר דורשים תיקון והרחבה של מעברי האף או קיצור החיך הרך אשר ארוך מהנורמאלי. בשל העובדה שלעיתים ניתוחים אלו הם לא פשוטים או בעלי פוטנציאל סיבוך , הם מבוצעים ע"י וטרינר מומחה. בשל כך עלותם לבעלים אינה מן הנמוכות.

בחלק מן המקרים כאשר הבעלים מזניחים את הבעיות האלו או לא שמים לב אליהן  הם נאלצים לפנות בעת מצוקה אל וטרינר חרום ולשלם כסף רב עבור טיפול וטרינרי הדרוש להצלת הכלב הסובל מקושי נשימתי.

 אם כן, מדוע לקחת כלב גזעי הביתה? לדעתי, רק אם הינכם בקיאים בגזע מסוים, מכירים אותו ואת בעיותיו ורק אז החלטתם לגדל כלב מגזע זה לשם הנאה ממנו או אפילו בכדי להשתתף בתערוכות או לעסוק ברבייה מסודרת- זה בסדר.  אבל אם לא - מדוע שלא תאמצו כלב מעורב ?

 האם ידוע לכם כי בכל שנה מומתים בארצנו עשרות אלפי כלבים מאחר ולא נמצא להם בית חם? האם אתם יודעים כי העמותות ובתי המחסה לכלבים עמוסים לעייפה ולא מסוגלים לקבל כלבים עזובים?

כפי שהסברתי, בכלבים גזעיים, השכיחות של תכונות בלתי רצויות, כגון פגמים מולדים, בעיות אורטופדיות , עצביות גדולה מזו בכלבים מעורבים. יופי הוא עניין סובייקטיבי, אני מכיר כלבים מעורבים רבים אשר נראים חמודים ומשמשים ככלבי בית נהדרים ולכן, בשל כך, המלצתי לכם - אם אין לכם עניין מיוחד בכלב גזעי ואתם לא מתכוונים לעסוק בהרבעה מסודרת, לכו לאחת מהאגודות להצלת בעלי חיים ואמצו כלב -  זוהי מצווה של ממש!

 ולאלה מכם אשר בכל זאת מעוניינים בכלב גזעי - התייעצו לפני כן עם וטרינר ונסו לקבל מידע רב ככל הניתן, מספרות מקצועית או מכל מקור אחר, לפני קבלת ההחלטה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב